Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 23 juni 2003, 09:45   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

armoedebeleid

Bijna 5% van de Vlamingen is arm. Daarnaast is bijna 20% van de Vlamingen bestaansonzeker. Zij zitten net boven h te sociale leefminimum en tuimelen bij de geringste tegenslag in de echte armeode. De^politiek ter bestrijding van de armoede is op dit ogenblok veel te onsamenhangend en versnipperd over allerlei kleine en grote projechten en beriekt niet altijd de doelgroep. Het Vlaams Blok wil dat de beschikbare middelen in eerste instantie ten goede komen aan het eigen volk. de armoede bij ons volk wordt te veel onderschat en nieuwe initiatieven zijn te veel gericht op vreemdelingen.

leefloon

Het Vlaams Blok is van oordeel dat het morele peil van een samenleving kan afgewogen worden aan de manier waarop ze omgaat met de sociaal zwakkeren in de maatschappij. het is onze plicht om mensen die door de mazen van het net zijn gevallen, die al of niet door eigen schuld in de problemen zijn geraakt, een tweede kans te geven in onze samenleving. Het leefloon is voor deze mensen het ultieme vangnet dat echter slechts kan bestaan via de algemene solidariteit. Het Vlaams Blok is van oordeel dat het leefloon geen doel op zich kan zijn maar een tijdelijk hulpmiddel is om reïntegratie in de samenleving te bewerkstelligen, bij voorbeeld via tewerkstelling. Tewerkstelling waarborgt het sociale welzijn.

Gehandicapten

Van alle leugens die door onze politieke tegenstrevers over onze partij worden verspreid is de meest lasterlijkste wel dat het Vlaams Blok "tegen gehandicapten" zou zijn. Niets is minder waar. Vanaf de eerste publicaties bij zijn ontstaan heeft het Vlaams Blok steeds zijn bekommernis en solidariteit geuit met de allerzwaksten in onze samenleving: de ongeboren kinderen en de gehandicapten. Mensen met een of andere handicap hebben het in onze samenleving sowieso moeilijker dan anderen. Door een aantal vooroordelen en misverstanden die nog steeds bestaan tov sommige gehandicaps, geraken ze moeilijker aan een vaste job, door de extra kosten die specifiek verbonden zijn aan hun handicap hebben ze meer uitgaven, door de onaangepastheid van gebouwen en openbaar vervoer wordt hun bewegingsvrijheid beperkt.
dit alles maakt het hen moeilijk zelfstandig te wonen en een eigen autonoom bestaan op te bouwen, hetgeen nochtans de wens is van zeer veel gehandicapten. Voor het Vlaams Blok is de verder uitbouw van een echt gehandicaptenbeleid dan ook een absolute prioriteit.

meer middelen voor gehandicapten

Het Vlaams Blok stelt vast dat er jarenlang een probleem is van lange wachtlijsten in de opvangcentra voor gehandicapten, maar ook voor het bekoemen van een Persoonsgebonden of Persoonlijk Assistentie Budget. Voor technische hulpmiddelen zoals rolstoelen moet dringend een kwaliteitslabel worden ingevoerd en de terugbetaling moet vaker en vlotter gebeuren. Als men het echt meent met de integratie van gehandicapten in onze samenbleving, dan moet men ook de politieke moed hebben om meer geld in de gehandicaptensector te investeren.

tewerkstelling gehandicapten

In het kader van een echte integratie van gehandicapten kan aangepaste arbeid een belangrijke rol spelen. het Vlaams Blok ziet hierin een belangrijke rol weggelegd voor de overheid, die via fiscale voordelen de aanwerving van gehandicapten kan bevorderen. uiteraard dient de overheid hierin zelf het goede voorbeeld te geven.
jan hyoens is offline  
Oud 24 juni 2003, 19:35   #2
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
meer middelen voor gehandicapten

Het Vlaams Blok stelt vast dat er jarenlang een probleem is van lange wachtlijsten in de opvangcentra voor gehandicapten, maar ook voor het bekoemen van een Persoonsgebonden of Persoonlijk Assistentie Budget. Voor technische hulpmiddelen zoals rolstoelen moet dringend een kwaliteitslabel worden ingevoerd en de terugbetaling moet vaker en vlotter gebeuren. Als men het echt meent met de integratie van gehandicapten in onze samenbleving, dan moet men ook de politieke moed hebben om meer geld in de gehandicaptensector te investeren.

tewerkstelling gehandicapten

In het kader van een echte integratie van gehandicapten kan aangepaste arbeid een belangrijke rol spelen. het Vlaams Blok ziet hierin een belangrijke rol weggelegd voor de overheid, die via fiscale voordelen de aanwerving van gehandicapten kan bevorderen. uiteraard dient de overheid hierin zelf het goede voorbeeld te geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Geen probleem mee! Persoonlijk ben ik ook voorstander van actieve euthanasie op zwaar mentaal gehandicapten die niet zelf kunnen beslissen.
http://www.politicsinfo.net/nl/forum...dicapten#45363
Oud 24 juni 2003, 20:55   #3
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem mee! Persoonlijk ben ik ook voorstander van actieve euthanasie op zwaar mentaal gehandicapten die niet zelf kunnen beslissen.
tja ... het ware gezicht hé
Oud 25 juni 2003, 08:36   #4
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Citaat:
tja ... het ware gezicht hé
Ah, gudje is het ware gezicht van het Blok! Hij zal blij zijn om dat te horen!
jan hyoens is offline  
Oud 25 juni 2003, 14:41   #5
Tantist

Standaard

Erg he, zo'n mensen die je reputatie verzieken...
Oud 25 juni 2003, 14:45   #6
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Tja, wij hebben gudje jullie hebben bourgeois! ieder zijn kruis!
jan hyoens is offline  
Oud 25 juni 2003, 15:07   #7
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Tja, wij hebben gudje jullie hebben bourgeois! ieder zijn kruis!
Maar Guderian is helemaal geen lid van het Vlaams Blok hoor, en Geert Bourgeois ook niet, die heeft absoluut niets te maken met de N-VA
Oud 21 oktober 2003, 16:16   #8
jan hyoens

Standaard

idem dito!
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 16:23   #9
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok is van oordeel dat het morele peil van een samenleving kan afgewogen worden aan de manier waarop ze omgaat met de sociaal zwakkeren in de maatschappij.
Geef ze dan stemrecht.
dejohan is offline  
Oud 21 oktober 2003, 16:33   #10
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Het Vlaams Blok is van oordeel dat het morele peil van een samenleving kan afgewogen worden aan de manier waarop ze omgaat met de sociaal zwakkeren in de maatschappij.
Geef ze dan stemrecht.
Stemrecht hangt niet af van uwe portefeuille maar van uw nationaliteit!
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 16:44   #11
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Van uw al dan niet belastingen betalen.
numarx is offline  
Oud 21 oktober 2003, 16:47   #12
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Van uw al dan niet belastingen betalen.
? Als ik u goed begrijp hangt stemrecht af van uw belastingen of wat bedoel je nu? Iemand die geen belastingen betaalt zoals studenten of werklozen hebben hier stemrecht!
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 16:50   #13
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
? Als ik u goed begrijp hangt stemrecht af van uw belastingen of wat bedoel je nu? Iemand die geen belastingen betaalt zoals studenten of werklozen hebben hier stemrecht!
Serieus ofwat? De profiteurs! En niet-Belgen die constant de helft van hun loon afstaan hebben dat niet! Onrechtvaardig.

Belastingen betalen = het recht om mee te beslissen wat er met dat geld gedaan wordt.
numarx is offline  
Oud 21 oktober 2003, 17:39   #14
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belastingen betalen = het recht om mee te beslissen wat er met dat geld gedaan wordt.
Ik hoop dat u dit niet als een serieus argument naar boven haalt?! Indien wel voeren we vanaf morgen opnieuw het cijnskiesrecht in en zetten we 100jaar terug in de tijd hoor!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 21 oktober 2003, 17:57   #15
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Inderdeed. Onderhavig zijn aan een leiderschap is voldoende voorwaarde om dat leiderschap te mogen kiezen. Belastingen, geboorterecht of mate van integratie heeft daar niks mee te maken.

Het Blok is hier btw weer een pervers kantje aan het op gaan. Ze willen zorgen voor de zwakkeren, maar ik wil wel eens horen wat ze te zeggen hebben over de kansarmoede onder migranten.
dejohan is offline  
Oud 21 oktober 2003, 18:23   #16
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Ik hoop dat u dit niet als een serieus argument naar boven haalt?! Indien wel voeren we vanaf morgen opnieuw het cijnskiesrecht in en zetten we 100jaar terug in de tijd hoor!
Ik ben blij dat jij het zegt! naar mij luistert hij toch niet!
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 18:25   #17
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Inderdeed. Onderhavig zijn aan een leiderschap is voldoende voorwaarde om dat leiderschap te mogen kiezen. Belastingen, geboorterecht of mate van integratie heeft daar niks mee te maken.

Het Blok is hier btw weer een pervers kantje aan het op gaan. Ze willen zorgen voor de zwakkeren, maar ik wil wel eens horen wat ze te zeggen hebben over de kansarmoede onder migranten.
Kansarmoede is een fabeltje om de positieve discriminatie van de allochtonen goed te praten! Armoede vraagt om een structurele oplossing en een ongebreidelde immigratie helpt dit zeker niet, noch de autochtone, noch de allochtone armen!
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 19:14   #18
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kansarmoede is een fabeltje om de positieve discriminatie van de allochtonen goed te praten! Armoede vraagt om een structurele oplossing en een ongebreidelde immigratie helpt dit zeker niet, noch de autochtone, noch de allochtone armen!
Kansarmoede onder migranten een fabeltje? Komkom, nu niet zevere hé.
dejohan is offline  
Oud 21 oktober 2003, 19:19   #19
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Kansarmoede onder migranten een fabeltje? Komkom, nu niet zevere hé.
waar is er kansarmoede onder migranten? Kan ik er aan doen dat ze niets beginnen met alle kansen die ze hier krijgen!
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 19:24   #20
dejohan
Minister-President

Standaard

Jaja, het ligt enkel en alleen aan zichzelf. Alle migranten willen gewoon arm zijn, die zijn dat graag. Die willen in een krottenwijk wonen, een slechtbetaalde laaggeschooldenjob hebben en hun kinderen naar een slechte school sturen.
dejohan is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be