![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() armoedebeleid
Bijna 5% van de Vlamingen is arm. Daarnaast is bijna 20% van de Vlamingen bestaansonzeker. Zij zitten net boven h te sociale leefminimum en tuimelen bij de geringste tegenslag in de echte armeode. De^politiek ter bestrijding van de armoede is op dit ogenblok veel te onsamenhangend en versnipperd over allerlei kleine en grote projechten en beriekt niet altijd de doelgroep. Het Vlaams Blok wil dat de beschikbare middelen in eerste instantie ten goede komen aan het eigen volk. de armoede bij ons volk wordt te veel onderschat en nieuwe initiatieven zijn te veel gericht op vreemdelingen. leefloon Het Vlaams Blok is van oordeel dat het morele peil van een samenleving kan afgewogen worden aan de manier waarop ze omgaat met de sociaal zwakkeren in de maatschappij. het is onze plicht om mensen die door de mazen van het net zijn gevallen, die al of niet door eigen schuld in de problemen zijn geraakt, een tweede kans te geven in onze samenleving. Het leefloon is voor deze mensen het ultieme vangnet dat echter slechts kan bestaan via de algemene solidariteit. Het Vlaams Blok is van oordeel dat het leefloon geen doel op zich kan zijn maar een tijdelijk hulpmiddel is om reïntegratie in de samenleving te bewerkstelligen, bij voorbeeld via tewerkstelling. Tewerkstelling waarborgt het sociale welzijn. Gehandicapten Van alle leugens die door onze politieke tegenstrevers over onze partij worden verspreid is de meest lasterlijkste wel dat het Vlaams Blok "tegen gehandicapten" zou zijn. Niets is minder waar. Vanaf de eerste publicaties bij zijn ontstaan heeft het Vlaams Blok steeds zijn bekommernis en solidariteit geuit met de allerzwaksten in onze samenleving: de ongeboren kinderen en de gehandicapten. Mensen met een of andere handicap hebben het in onze samenleving sowieso moeilijker dan anderen. Door een aantal vooroordelen en misverstanden die nog steeds bestaan tov sommige gehandicaps, geraken ze moeilijker aan een vaste job, door de extra kosten die specifiek verbonden zijn aan hun handicap hebben ze meer uitgaven, door de onaangepastheid van gebouwen en openbaar vervoer wordt hun bewegingsvrijheid beperkt. dit alles maakt het hen moeilijk zelfstandig te wonen en een eigen autonoom bestaan op te bouwen, hetgeen nochtans de wens is van zeer veel gehandicapten. Voor het Vlaams Blok is de verder uitbouw van een echt gehandicaptenbeleid dan ook een absolute prioriteit. meer middelen voor gehandicapten Het Vlaams Blok stelt vast dat er jarenlang een probleem is van lange wachtlijsten in de opvangcentra voor gehandicapten, maar ook voor het bekoemen van een Persoonsgebonden of Persoonlijk Assistentie Budget. Voor technische hulpmiddelen zoals rolstoelen moet dringend een kwaliteitslabel worden ingevoerd en de terugbetaling moet vaker en vlotter gebeuren. Als men het echt meent met de integratie van gehandicapten in onze samenbleving, dan moet men ook de politieke moed hebben om meer geld in de gehandicaptensector te investeren. tewerkstelling gehandicapten In het kader van een echte integratie van gehandicapten kan aangepaste arbeid een belangrijke rol spelen. het Vlaams Blok ziet hierin een belangrijke rol weggelegd voor de overheid, die via fiscale voordelen de aanwerving van gehandicapten kan bevorderen. uiteraard dient de overheid hierin zelf het goede voorbeeld te geven. |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Erg he, zo'n mensen die je reputatie verzieken...
![]()
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#8 |
|
![]() idem dito!
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Van uw al dan niet belastingen betalen.
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belastingen betalen = het recht om mee te beslissen wat er met dat geld gedaan wordt.
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Inderdeed. Onderhavig zijn aan een leiderschap is voldoende voorwaarde om dat leiderschap te mogen kiezen. Belastingen, geboorterecht of mate van integratie heeft daar niks mee te maken.
Het Blok is hier btw weer een pervers kantje aan het op gaan. Ze willen zorgen voor de zwakkeren, maar ik wil wel eens horen wat ze te zeggen hebben over de kansarmoede onder migranten. |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Jaja, het ligt enkel en alleen aan zichzelf. Alle migranten willen gewoon arm zijn, die zijn dat graag. Die willen in een krottenwijk wonen, een slechtbetaalde laaggeschooldenjob hebben en hun kinderen naar een slechte school sturen.
|
![]() |