![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() De Libanese asielzoeker Al Yassin krijgt levenslang in Duitsland. Voor ongevver gelijkaardige feiten (aanranding en poging tot moord op een winkeljuffrouw in Nieuwpoort) krijgt hij in België de maximumstraf van 30 jaar.
Mijn vraag aan jullie is: hoeveel jaar krijgt hij dan in totaal en in welk land? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Hij moet eerst nog 10 jaar zitten in Duitsland en dan in Belgie nog eens (minstens) 10 jaar (1/3 van 30 jaar: wet Lejeune, dit jaar nog versoepeld door het parlement, iedereen was trouwens voor, behalve het vb).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten vroegste kan hij binnen 22 jaar vrijkomen, in de meest gunstige omstandigheden wel te verstaan.
In België zou die 30 jaar op 1/3 komen; misschien dus niet zeker. Van Duitsland heb ik geen gegevens maar ook daar kan hij vroeger vrijkomen, maar dan moet hij overgebracht worden naar hier en herbeginnen dus. In het slechtste geval (voor hem dan, zou dat pas binnen 40 �* 50 jaar zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Zou het dan niet beter zijn om hem zijn straf te laten uitzitten in Libanon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie weet met die uitleveringsverdragen dat dit mss zal gebeuren. Ik weet dat ook niet.
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Om dan nog niet te vergeten dat hij in gans Duitsland gezocht werd en toch zonder problemen in België asiel heeft gekregen!
Ik dacht dat er toch op zijn best een screening gebeurde. |
![]() |
![]() |