![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Hij was volgens de pers bevlogen. De zoveelste begroting in evenwicht. En de belastingen, beet hij de oppositie toe, zijn helemaal niet verhoogd.
"Elke burger kan dat vaststellen. Na Luxemburg heeft België de laagste dieselprijzen van Europa. D�*t is de realiteit, meneer De Crem!" Ik heb het even vastgesteld. Volgen de Internationale Transport Union zijn de dieselprijzen in Europa: Spanje 0.847 € Luxemburg 0.878 € Griekenland 0.951 € Oostenrijk 0.972 € Finland 0.979 € Nederland 1.045 € Frankrijk 1.037 € Duitsland 1.049 € België 1.079 € Portugal 1.098 € Ierland 1.124 € Italië 1.2179 € http://www.iru.org/IRU_New/Services/Fuel/Welcome.E.html Ik voel me belogen door de bevlogen premier. Maar goed, dat is niet de essentie. Belangrijkst is dat Verhofstadt voor de zoveelste keer op rij een begroting in evenwicht aflevert. Ja toch? Als we dit even natrekken dan zien we (cijfers van de federale overheidsdienst economie) Tekort federale begroting Jaar ...Tekort ...Tekort .......(miljard €) (% BNP) 1999 -3.644,0 -1,5 % 2000 - 494,6 -0,2 % 2001 -1.854,7 -0,7 % 2002 -1.778,0 -0,7 % 2003 - 728,4 -0,3 % 2004 -6.174,2 -2,2 % 2005 -4.059,2 -1,4 % 2006 -2.500,5 -0,8 % (helemaal onderaan, derdelaatste rij op http://www.statbel.fgov.be/figures/d45_nl.asp) De cijfers voor 2007 staan er nog niet op, maar als ik 8 keer op rij belogen word, dan ben ik de 9e keer wat achterdochtig. Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 18 oktober 2006 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En de accijnzen op tabak gaan ook omhoog. Binnenkort moeten rokers ook gaan stelen, zoals junkies om aan hun verslaving te kunnen voldoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar misschien weet ik het liever niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Siegfried Bracke zei ook tegen Pieter de Crem en Gerolf Annemans in Ter Zake dat de begroting al 8x in evenwicht werd afgesloten en dat d�*t toch helemaal niet te ontkennen viel.
Tja,... zou chipie zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tja, .....we betalen ook bijna de meeste belastingen en krijgen er het minste voor terug.....allez, de betalenden, die hun inkomen gekend is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hebben ze hun zwart(gebrande) kous uit de barbecue kunnen redden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je moet er eens op letten, hij spreekt nooit over "de federale begroting is in evenwicht". Hij spreekt steeds over "de begroting", zodat niemand echt weet of hij het over zijn begroting heeft, of die van Leterme, of die van Tobback, of die van allemaal samen. En daar brengt de oppositie weinig tegen in. De Crem zwijgt want anders krijgt hij van de bevlogen premier een sneer naar de begrotingstekorten van CVP-regeringen. En Annemans, die snapt al die cijfertjes niet. Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 18 oktober 2006 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkoop gebouwen, overname pensioenfondsen, strijd tegen de fiscale fraude, strijd tegen de sociale fraude...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() het enige wat de cdenv wil is zo snel mogelijk deel uitmaken van die paarse benden die nu aan de macht is; Net zoals ze op elk ander niveau daar deel van uitmaakt...
Al is uiteraard alles beter dan verhofstadt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.begroting.be/portal/page?..._schema=PORTAL Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In knack een tijd terug een artikel gelezen dat men het fonds (jarenlang betaald door de belastingbetaler) aangelegd voor de ontmanteling van de kerncentrales wel es zou kunnen kapen. Om als tegenprestatie dan die 'ontmanteling' niet meer te verplichten aan Electrabel. Maar misschien dat ze die overval uitstellen tot 2007 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() De bezorgdheid voor de klimaatverandering lijkt me ook vrij twijfelachtig. Het is opduikend in de 8e begroting alleszins zeer laattijdig. Op het Kyotoprotocol moet hij het niet steken want dat is afgesloten in 1997.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat hij dat al in het eerste paarse jaar had gedaan. (beeld u maar eens in, Zelfs belgie kon al schuldenvrij zijn ![]() ![]() Laatst gewijzigd door badkarmazen : 19 oktober 2006 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ik kots op gans die begroting, vorig jaar was er al amper werkingsgeld voor de ministeries (zie maar eens naar openbare werken en het aantal processen) en nu gaat Verfhofstadt en Co. er nog maar eens een miljard afhalen.. d.w.z dat er geen geld meer over zal blijven om putten in de weg te herstellen (dus over een nieuw toplaagje kan je sowieso al dromen ... dat wil ook zeggen dat er minder zout kan gestrooid worden in de winter. Dus als er iemand een ongeval tegenkomt door gebrek aan strooizout klaag aub Verhofstadt aan !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Het grappige is dat de regering ineens groen is geworden.
Belastingen (lees "heffingen" want het B-woord mag niet gebruikt worden) op verpakkingen zijn nodig voor het Kyoto-akkoord. Als je dat gelooft, wandelen er morgen elfjes en kaboutertjes door de tuinen. Ik vraag me af hoe het eigenlijk komt dat landen steeds meer en meer schulden mogen hebben. Als je thuis eens slechte budgetronde hebt, kan je gewoon niet betalen en niet eten. Stuur de politici naar huis en hun partners die het huishouden regelen naar het parlement. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() We betalen al voor het ophalen van de lege verpakkingen,(per gewicht in sommige streken) en nu nog eens voor de verpakking zelf;
Ik geef toe dat er veel overbodige verpakkingen zijn, die je de muren doen oplopen als je ze moet opendoen, maar een blik voor conserven en een bokaal voor confituur of een potje voor yoghourt, dat kan je onmogelijk vermijden, tenzij je weer zelf gaat steriliseren. Of wil de regering dat?? En de economie dan?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Die begrotingen van paars zijn in mijn ogen een grote klucht. De trucks die ze de laatste jaren hebben uitgehaald om ze in evenwicht te brengen zal als een boemerang in het gezicht van de toekomstige regeringen terechtkomen. Die fondsen voor het extra legaal pensioen moeten op termijn ook uitbetaald worden. De huur van de gebouwen zal eveneens een terugkerend fenomeen worden. En dan zwijg ik nog over de staat waar sommige gebouwen in terechtkomen. Het onderhoud van die gebouwen, door de verhuurder, laat te wensen over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.moonenpackaging.com/Productinfo/Verpakking-composteerbaar/Roots_milieuvriendelijke_verpakking.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan de hoge dieselprijs in Italië overigens bevestigen, net zoals de lage in oostenrijk, ... als ik eens een tripje over de Brenner maak, is de eerste Halte de Shell op de Europabrug, zowel in t doorrijden als terugkomen... ![]() |
|
![]() |
![]() |