![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Toch even een gebeurtenis van deze morgen
op het forum werpen : Deze ochtend viel ik tijdens het spitsuur in panne met mijn auto op de Branbantdam in het centrum van Gent. Er was geen beweging meer in te krijgen. Ik besloot mijn kar dan maar naar de Kouter te duwen (+- 300 m) maar aangezien het een kasseistraat is, licht bergop en bovendien glad van de regen, had ik hier enige moeite mee. Bovendien is dit een druk, smal straatje waar een tram passeert dus het was echt wel d*kke m*rde!! ![]() Welnu , op het kwartier dat ik daar stond te sukkelen (Centrum Gent!!) waren de enigen die mij kwamen helpen 2 vreemdelingen. Veel mannen en vrouwen in chique voitures stonden erop te kijken of maakten geagiteerde gebaren maar de enigen die over de brug kwamen en hun handen vuil maakten waren 2 mannen met een bruine huidskleur. Ik heb hen vanuit mijn ganse hart bedankt en bedacht dat er vele dingen zijn die deze mensen de duffe vlamingen nog kunnen leren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Man beroofd terwijl hij lekke band vervangt.
Antwerpen. Een 38-jarige man uit Antwerpen is woensdag overvallen terwijl hij de rechterachterband van zijn wagen stond te vervangen. vier mannen overvielen het slachtoffer langs achteren, en gegonnen hem te slaan en te schoppen. daarna gingen ze er vandoor met zijn geld en portefeuille.De amn werd voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht. Het is niet uitgesloten dat de overvallers zelf de band hadden laten leeglopen. HLN 12/12/2003 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ge moet eens ne keer buitenkomen he, ipv van naar de rode ridders van de vrt te kijken! Kom eens in Antwerpen wonen, ik zal u eens een volwassen mens maken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja zeg omdat er is ene vreemdeling nen heldere ogenblik had moet ge ze niet allemaal heilig verklaren he.En wie weet hadden die twee niet net een overval gepleegd en moesten ze een alibi hebben,en dan is het mooi meegenomen dat ze kunnen zeggen ik was iemand aan het helpen die in panne stond.Maar allee ik ben blij dat ge geholpen bent en ik zou u ook geholpen hebben zenne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Fijn verhaal beste Parcival, beste bewijs dat vreemdelingen geen aliens zijn en behoren tot ons aller mensenras.
Wat houdt dat woord "vreemdeling" trouwens in? Volgens mij zijn we allen vreemdelingen voor elkaar, totdat we kennis maken en elkaar persoonlijk kennen. Iemand die tot een andere cultuur behoort of een andere huidskleur heeft is voor mij maar vreemdeling zolang ik hem of haar niet persoonlijk ken. Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eigenlijk zouden we hier beter eens, als gezond tegengewicht, kwaliteiten kunnen neerpoten die we opmerken in de zogenaamde "vreemdelingen" rondom ons.
Allez kom, ik begin eraan : De "vreemdeling" (voor mij al lang niet meer, voor jullie volgens mijn eigen definitie wél) waarmee ik mijn leven deel heeft een verrukkelijke nonchalance en de neiging om niet zwaar te tillen aan problemen waarover ik me grijs haar pieker... zijn typische nonchalante zwierigheid heeft mij zeker al voor hartproblemen behoed. Wat de donkergekleurde medemens betreft, moet ik zeggen dat de gulle lach van mijn Congolese vriendin Caroline telkens weer mijn dag maakt. Haar geanimeerd getater met de o zo typische zangerigheid klinkt mij als muziek in de oren. Hey, Vibesman, kijk eens wat er boven uwen avatar staat! Inderdaad, "vreemdeling" 8) Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Mijn vriendin is ook een zogenaamde "vreemdelinge". En ja..ik hoor de vooroordelen al..awel als ik ginder bij haar thuis ben dan ben ik ook een vreemdeling. Het verschil is dat de mensen mij dat niet kwalijk nemen daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Deze 2 vreemdelingen verdienen een standbeeld en een belgich paspoord ,als ik iets vergeten heb gelieven mij aan te vallen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Vergeef mijn fouten , ik ben tenslotte een oude vlaaming
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Bent u toevallig Homo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Ik geloof dat er duizend maal meer mensen ooit geholpen zijn geweest door vreemdelingen dan bestolen door de helpers.
Ik zal u denk nu zelf terug naar een gebeuren dat mij erg heeft getroffen. Ik reed met een vriend ergens heen, we zagen langs de weg een vrouw die in een gracht had gereden. We zijn onmiddelijk gestopt en haar wagen eruitgeduwd. Ze is er onmiddelijk doorgereden, zonder een of andere dankbetuiging is ze daar weg gevlugd. Wij bleven met onze ogen open van verstommenis achter in de gracht.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. het mens was nog in shock en kon niet goed meer oordelen en reed weg als was ze bevrijd 2. het was een 'bitch' die je beter in de gracht hed laten steken 3. ze was misschien doodsbang omdat jullie er nogal 'vreemd' uitzagen en ze misschien al eens nare ervaringen met vreemdelingen had gehad. Wat dat laatste betreft kan ik uit eigen ervaring meespreken. Nadat ik door 4 Marokkanen ineengeslagen en bedreigd en beroofd was, gebeurde het dat als ik daarna plots met iemand met zwart haar geconfronteerd werd, ik onmiddellijk en, onwillekeurig een angstschok door mijn hele lijf voelde gaan. Sindsdien ga ik nooit meer gerust weg 's avonds. Ik blijf sindsdien liever thuis. Dat ze me dat hebben aangedaan vergeef ik de vreemdelingen nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Schepen
|
![]() Ik begrijp het dat ze niet te vergeven zijn maar je maakt een fout (misschien een schrijffout) als je zegt: "ik vergeef de vreemdelingen niet". Waarschijnlijk wou je zeggen: "ik vergeef het die vreemdelingen niet".
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |