![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Philipe Dewinter waarschuwt tijdens een debat met Nahima Azough op Nederlandse TV voor
groen totalitarisme: "de islam hoort in Europa niet thuis' Het werd een pittig debat waarin Philipe Dewinter geen blad voor de mond nam. Een bloemlezing uit zijn uitspraken: "Ik ben niet politiek correct. Ik ben evenmin islamcorrect. Tegenwoordig is het verplicht om de islam voor te stellen als een tolerante, open godsdienst terwijl in de meeste islamitische landen het omgekeerde blijkt", "ik waarschuw voor het groene totalitarisme. De islam duldt naast zich geen andere godsdiensten en culturen. Het is een veroveringsgodsdienst die wil overheersen". "Tot driemaal toe hebben we in Europa een invasie van de islam moeten trotseren. We laten geen nieuwe islaminvasie toe. De islam hoort in Europa niet thuis". "Wie de tsjador draagt, tekent een contract voor de terugkeer". (Antwerps Nieuws. Jaargang 10 Nr3; oktober 2003. Verant. Uitg. Filipe Dewinter)) Uit het 70-puntenplan: 14. DE ERKENNING VAN DE ISLAMITISCHE EREDIENST INTREKKEN De islamitische godsdienst is een anti-Europese en onverdraagzame godsdienst. De jongste jaren is duidelijk gebleken dat er een fundamentele en onoverbrugbare tegenstelling bestaat tussen de islam en het Europese waardengoed. In tegenstelling tot de Europese maatschappijordening maakt de islam geen onderscheid tussen het politieke, culturele en godsdienstige leven. Als dusdanig tast de islam de openbare orde ernstig aan en vertroebelt deze godsdienst de verhoudingen tussen de religieuze gemeenschap en de lekenstaat. Het Vlaams Blok is dan ook van oordeel dat de erkenning met de daaraan gekoppelde betoelaging van de islamitische eredienst onmiddellijk moet ingetrokken worden. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van het Vlaams Blok te raken aan het beginsel van de godsdienstvrijheid en de individuele godsdienstbeleving. Er kan trouwens op gewezen worden dat in dit land maar vijf godsdiensten erkend zijn, namelijk de rooms-katholieke, de protestantse, de Grieks-orthodoxe, de joodse, en de islamitische godsdienst; andere godsdiensten zijn in dit land niet erkend. Deze niet-erkenning houdt echter geen aantasting in van de godsdienstvrijheid; deze niet-erkende godsdiensten kunnen hier immers in volledige vrijheid beleefd worden. Ondanks al het gepalaver over de veranderende maatschappij, en het niet meer relevant zijn van het 70-puntenplan, gaat Philipe Dewinter dus nu nog een stap verder. Je mag inburgeren zoveel je wil, wie de islamistische godsdienst belijdt vliegt er onherroepelijk uit als het aan Dewinter ligt. |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() [quote="de metser"]Philipe Dewinter waarschuwt tijdens een debat met Nahima Azough op Nederlandse TV voor
groen totalitarisme: "de islam hoort in Europa niet thuis' Het werd een pittig debat waarin Philipe Dewinter geen blad voor de mond nam. Een bloemlezing uit zijn uitspraken: "Ik ben niet politiek correct. Ik ben evenmin islamcorrect. Tegenwoordig is het verplicht om de islam voor te stellen als een tolerante, open godsdienst terwijl in de meeste islamitische landen het omgekeerde blijkt", "ik waarschuw voor het groene totalitarisme. De islam duldt naast zich geen andere godsdiensten en culturen. Het is een veroveringsgodsdienst die wil overheersen". "Tot driemaal toe hebben we in Europa een invasie van de islam moeten trotseren. We laten geen nieuwe islaminvasie toe. De islam hoort in Europa niet thuis". "Wie de tsjador draagt, tekent een contract voor de terugkeer". Dat heeft mijn goede vriend es goed gezegt se. ![]()
GEBED VOOR HET VADERLAND: Heer,laat het prinsenvolk der oude nederlanden ,niet ondergaan in haat,in broedertwist en schande. Maak dat uit d'oude bron nieuw leven nogmaals vloeit. Schenk ons de taaie kracht,om fier vol vroom vertrouwen,met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen. Tot statig als een eik voor u ons volk herbloeit! |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Waarom hoort de islam in Europa niet thuis,en waarom denkt Philipe Dewinter dat hij wel thuis hoort in Europa als extremistisch,racistisch en facistisch politicus
![]() Wat maakt van hem een beter mens ![]()
#4 |
Parlementslid
|
![]() Peter, volkomen volkomen gelijk!
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Waar zegt hij trouwens dat de erkenning van andere godsdiensten moet ingetrokken ?
1) het gaat - zover ik zie - enkel over de islam 2) er wordt opgeroepen om waakzaam te zijn t.a.v. de islam (reden: zie wereldwijd nieuws ; tip : denk dan aan bomaanslagen, vliegtuigkapingen, zelfmoordaanslagen, enz...). Terecht. Er wordt - alweer zover ik zie - nergens gezegd "Laat ons de erkenning van de islam intrekken". Hooguit wordt gesteld dat de tsjador niet in het westers straatbeeld thuishoort. Of is het niet mogelijk om zonder tsjador het islamitsich geloof te belijden of zo ? Da's toch wat ik daar allemaal lees... Ter herinnering : Citaat:
Een tsjador is een kledingstuk dat alleen de neus en ogen vrijlaat maar dat je moet vasthouden, omdat het anders openvalt. Ook wel Burqa genaamd. Dat is dus géén "sjalleke op hun kop", beste Metser, zoals je de tsjador op PI omschreef daarnet. ![]() Eerst informeren, dan praten... Hoofddoekjes, daar kan nog over gepraat worden. Maar eerlijk gezegd : voor mij hoeven die burqa's ook niet, hoor...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() @ abramis er bestaat nogal wat terminologie over ‘de hoofddoek’. De term ‘tjsador’ is mijn Marokkanse vrienden alvast vreemd. Ze noemen een gewoon hoofddoek… (vergeten)
In ieder geval de tsjador is voor het VlaamsBlok een ‘gewoon’ hoofddoek: “In de media wordt het Vlaams Blok dikwijls ten onrechte vrouwonvriendelijke partij genoemd. Dat is niet correct. Ik, en samen met vele Vlaams Blok-vrouwen, wij voelen ons diep beledigd als wij minister Mieke Vogels een week geleden zowaar met een hoofddoek, een tsjador, zien verschijnen op één of ander islamfeest (Anke VDM)” In ieder geval jij leest wat je wil en ik ook. IK onthoudt vooral dat Philipe Dewinter het 70-puntenplan afzwoer, en een meer gematigde koers ging varen. Zijn uitspraken ivm de islam in het Antwerps Nieuws staan daar haaks op. |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() DE RYCK, GEBRUIK EEN NORMALE AVATAR ! Dit is ambetant !
![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Ik ben niet politiek correct. Ik ben evenmin islamcorrect. Tegenwoordig is het verplicht om de islam voor te stellen als een tolerante, open godsdienst terwijl in de meeste islamitische landen het omgekeerde blijkt", "ik waarschuw voor het groene totalitarisme. De islam duldt naast zich geen andere godsdiensten en culturen. Het is een veroveringsgodsdienst die wil overheersen".
Wie kan aantonen dat dit niet waar is? Islam-lovers en bidsprinkhanen eerst aub. 8) |
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() subtiele avatar!
heel mn scherm verkloot niels |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Welke godsdienst is wel tolerant?
Welke godsdienst is geen veroveringsgodsdienst? Het gaat hem hier trouwens niet over 'godsdiensten'. Het gaat over het feit dat Dewinter het 70-puntenplan buitenkegeld, en zich gematigd opsteld, en nu plots met die wel zéér extreme standpunten op de proppen komt. Dewinter: "Wie de tsjador draagt, tekent een contract voor de terugkeer". |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Als we de "ernstige" woordvoerders van het blok hier mogen geloven heeft het 70-puntenplan nooit echt bestaan en was het maar een cafégrap. Wat dus niet was kan niet terugkomen. FDW bedoelde het wellicht niet zo, per ongeluk zij hij dat de islam niet in europa past maar hij bedoelde natuurlijk enkel de fundamentalistische extremisten onder hen. Waarschijnlijk zat er een rooie VRT-er onder tafel om z'n nederlanse collega te helpen FDW tot deze ongeliukkige uitspraak te dwingen.
![]() ![]()
#14 |
Minister-President
|
![]() Peter, bol het gewoon af met uwe gescheld.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Knap vind ik dat. (ook een beetje jaloers op die eigenschap ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
In verband met het Blok deel ik jou mening. Ik heb van jou echter nog geen enkele inhoudelijke bijdrage zien leveren in uw anti-blok kruistocht, enkel persoonlijke beledigingen en scheldpartijen. Iedereen bekrompen of fascist noemen helpt niemand verder, ook u niet, want u verliest aan geloofwaardigheid. Dit helpt het debat niet echt verder, en je maakt het onmogelijk voor mensen die wel serieus met Blokkers in het debat willen gaan. Bovendien is het redelijk vermoeiend om ellenlange topics die niks anders bevatten dan persoonlijke vernederingen door te nemen. Ik hoop dat je je er over bezint en in het vervolg wel met degelijke argumenten zal afkomen indien je het nodig acht om tegen het Blok te ageren. Mensen worden eerder overtuidgd door argumenten dan door beledigingen. Als het jou niet te doen is om te ovetuigen of om te debatteren, gebruik dan PM of een ander privé medium, en laat andere mensen rustig het debat voeren. Beschouw het als een goede raad. Dé Johan |
||
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat komt vanzelf als je hier enige tijd zit metser. Ergens is dit ook ergens door gebrek aan kennis van geschiedenis t.o.v. een aantal zogenaamde ernstige Blok aanhangers. Ik heb niet de tijd om allerlei data op te zoeken i.v.m. historische "feiten" op te zoeken. Ik vindt dat ook niet zo belangrijk. We leven immers hier en nu en het is hier en nu dat we er het beste van moeten maken. Ik geloof echt niet dat het versterken van het wij-zij gevoel hiertoe bijdraagt maar daar gaan die mensen niet op in.
Soms zie ik Piano wel eens met interessante "bewijzen" afkomen om de vergelijking blok - nazisme te staven maar telkens resulteert dit in een persoonlijke aanval op hem. Zelf dingen als pedofilie (mijn inziens toch een ernstige zaak) word door een aantal "rechtsen" hier vereenzelvigd met links. Als je gelijkenissen vindt tussen de propaganda van blok en nazis zonder dat te veralgemenen naar alles wat rechts is en zelfs niet naar alle blok-aanhangers beschuldigen ze je van veralgemeningen, en uiteindelijk komt het tot een welles nietes stelletje en dat ben ik moe. Zodoende reageer ik niet veel en niet dikwijls to the point. Ikzelf ben eerder jaloers op mensen als paulus en staaf. Zo gevat, veel zeggen met weinig woorden (en dan nog vaak goeie grappen) ![]() ![]()
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() THX Peter, Die avatar was wel storend.