![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() LUC LAMINE DAGVAARDT ZEVEN MENSEN
Luc Lamine, de gewezen korpschef van de Antwerpse politie, daagt zeven mensen voor de rechter. Het gaat om journalis- ten en politici. De ex-korpschef werd aangeklaagd omdat hij persoonlijke uitgaven zou hebben gedaan met zijn professionele kredietkaart. Maar hij werd over de hele lijn vrijgesproken. Lamine en zijn advocaten vragen nu 100.000 euro per dagvaarding voor wat hem is aangedaan. De ex-korpschef wil zelf niet bekend- maken wie hij gedagvaard heeft. De Antwerpse schepen Luc Bungeneers (VLD) heeft wel laten weten dat hij erbij is. ------------- Tja, 7x100.000 euro = NOOIT MEER WERKEN. Mocht em nu een realistisch bedrag vragen van 1000euro of zo, ok dan zoudem nog geloven, maar 100.000 ballen vragen??? Jongens toch!! De Sossen verleren het nie. bron: TV1 TT Laatst gewijzigd door Urban : 31 oktober 2006 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Tja, die advocaat werkt ook voor niks! Die gaat met 50% lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Wie zijn die 6 anderen ? Mag dit niet publiek ? Dit is toch geen zedenzaak of iets met minderjarigen.
Dan kunnen de ontsnapte mediahaaien die 7 ook nog eens door de mangel halen en begint het spel opnieuw.
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() 700.000 EUR om nooit meer te moeten werken ?
Indien iemand dat klaarspeelt, wil ik wel eens weten welke beleggingen die persoon heeft gedaan want heden ten dage koop je met dat bedrag nog maar amper een villa. Volgens mijn bankier heb je minstens ongeveer 3 �* 4 miljoen EUR nodig om vandaag de dag pas echt te kunnen rentenieren dus don't quit your day job just yet. Het lijkt mij trouwens geen onrealistisch bedrag te zijn voor iemand die omwille van valse beschuldigingen zijn job, en daarmee een heel aantal toekomstperspectieven, kwijtgespeeld is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens mij waren de beschuldigingen niet vals.
"Men" (dat onafhankelijke gerecht in den Belgique dus) heeft beslist om hem niet te vervolgen. Men heeft daar wat slappe zever rond verkocht zo in de trend van er waren geen geschreven regels en dus wisten ze niet dat ze iets verkeerd deden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Ik weet niet hoe de rechtszaak precies is verlopen. Is hij vrijgesproken of is de zaak geseponeerd wegens gebrek aan bewijzen of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht geen vervolging omdat er geen geschreven gedragsregels waren over het gebruik van de visakaarten.....
zouden die regels er al zijn ondertussen.... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens de bedragen die zogezegd verduisterd zijn, zijn verwaarloosbaar tov wat er nog zoal verduisterd en via omwegen achterover gedrukt wordt in België. Trouwens de afgelopen drie jaar heeft hij zijn tijd gevuld met vrijwilligerswerk ... hoeveel mensen van dat niveau zouden dat doen?
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() sorry, maar 700.000 ballen, daar kunde heel uw leven van leven zenne.
ik heb nu elke maand 1200euro netto. Dat zijn 583 maanden van 1200euro. Oftwel 48 jaar!!!! Stellende dat diene lamine al 50jaar is, zie ik nie in hoe hij nie zou kunnen rondkomen met dat geld. Dit zijn Amerikaanse toestanden. Voor alles zoveel geld vragen. Dat ze gewoon hun excuses publiekelijk aanbieden en een loon geven voor die 3 verloren jaren. Zo simpel is dat. tmoet maar eens gedaan zijn met altijd zoveel geld te eisen. Dan mogen ze mij ook valselijk beschuldigen zenne voor dat bedrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lamine eist zeven keer 100.000 euro di 31/10/06 - Luc Lamine, de gewezen korpschef van de Antwerpse politie, daagt zeven mensen voor de rechter. Het gaat om journalisten en politici. De ex-korpschef werd aangeklaagd omdat hij persoonlijke uitgaven zou hebben gedaan met zijn professionele Visa-kaart. Maar hij werd over de hele lijn vrijgesproken. Lamine en zijn advocaten vragen nu 100.000 euro per dagvaarding voor wat hem is aangedaan. "Zij die verantwoordelijk zijn voor de jarenlange ellende en de hel waar ze mij naartoe gezonden hadden en nog altijd hebben soms, moeten we een signaal geven en een vergoeding vragen", zegt Lamine. Om wraak is het hem niet te doen. "Wraak verteert je vanbinnen en daar ga je aan kapot. Ik wil gerechtigheid." (bron-VRTNieuws)
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat iedereen vrij om schadevergoeding te vragen indien hij/zij valselijk werd beschuldigd. En t'is niet omdat hij 7x 100.000€ vraagt, dat hij ook 700.000€ zal krijgen.
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hij kon ook vragen om die zeven personen 2 jaar uit hun burgerrechten te zetten, brengt minder op natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om iemand echt te treffen, kunt ge dat best doen via "zijne/hare portemonee". In dit geval wel terecht, aangezien "die zeven" zijn carrière om zeep hielpen en zijn naam door het slijk haalden.
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voorlopig ken ik nog maar ene die genoemd is en dat is Luc Bungeneers. Een politieker die je zijn burgerrechten afneemt ligt daar volgens mij meer wakker van dat dan dat hij die gevraagde som moet ophoesten, zijn carrière is dan ook naar de knoppen. De gewone man ligt wakker wanneer hij dat geld moet ophoesten, dat is juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Het staat Lamine vrij om te vragen wat hij wil, daarmee heeft hij het nog niet ontvangen.
Bovendien waren de aanklachten tegen hem wel erg filterdun maar daardoor is zijn carriere wel naar de vaantjes geholpen. (wat misschien de enige bedoeling was van diegene die hem valselijk beschuldigden) Ik kan dan ook wel begrijpen dat hij hiervoor financiele compensatie zoekt. Daarom is schadevergoeding mischien wel op zijn plaats, maar het komt de rechtbank toe om zich hierover uit te spreken en desgevallend hierop een bedrag te plakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk beperkt de schade zich niet alleen tot het verloren loon van 3 jaar. Ook het gederfde loon voor alle komende jaren en het verlies van bepaalde pensioenrechten, dienen vergoed te worden plus wellicht een forse opzeggingsvergoeding omwille van onrechtmatig ontslag. Vervolgens begint men aan de morele schadevergoeding dewelke ook niet min is, zeker niet in het geval van een bekende figuur als Lamine die publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld waardoor hij niet alleen zijn job maar ook veel respect, vrienden, toekomstkansen enz... heeft verloren. Conclusie lijkt mij dus nogmaals dat 700.000 EUR niet overdreven is en voor Amerikaanse toestanden denk ik dat je minstens een nulletje achter dat bedrag dient te zetten. Het wordt trouwens dringend tijd dat bepaalde politici in hun zak getroffen worden zodat hen eens duidelijk gemaakt wordt dat hun politieke spelletjes niet altijd ongestraft zullen blijven. Laatst gewijzigd door Wimpeus : 31 oktober 2006 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Vandaag verscheen een interview met Luc Lamine in Het Nieuwsblad
Citaat:
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Dit zijn de gevolgen van een politiestaat waar we meer en meer naartoe gaan. De almacht van de politie, die zijn macht tov de politiek, burgers en agenten misbruikt door intimidatie en eigen profilering.
In de VS zijn er al voor veel minder op de "stoel" gezet onder dezelfde omstandigheden als Lamine. |
![]() |
![]() |