Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2002, 21:28   #1
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Jan-met-de-pet mag om de zoveel jaar eens gaan stemmen en moet dan maar tevreden zijn dat hij in een "Democratie" woont!

Maar de realiteit is geheel anders:

- Op zijn werk is hij het slachtoffer van de plutocratische uitbuiters. Steeds meer flexibiliteit, stress,... De vakbonden werden een deel van het establishment en volgen hun eigen belangen.
- In de sociale zekerheid wordt hij tekort gedaan in uitkeringen maar moet zich wel blauw betalen aan bijdragen. Terwijl hij ziet hoe sommige van zijn volksgenoten hun voedsel in de vuilnisbakken moeten zoeken, stelt hij vast dat aangespoelde vreemdelingen met de beste zorgen omarmd worden door het regime.
- Op straat (en vaak ook in zijn eigen huis) kan hij zich niet meer veilig voelen, criminelen van allerlei (meestal vreemd) pluimage plegen overvallen, breken in, verkopen drugs aan zijn kinderen,...
- In de media vindt hij zich niet meer terug omdat de leden van de bij elkaar de deur platlopende progressieve kliek het overal voor het zeggen hebben en afwijkende meningen niet kunnen.
- In de scholen worden zijn kinderen een linkse alles-kan-alles-mag mentaliteit opgedrongen door progressieve leerkrachten.
- Na de verkiezingen stelt hij vast dat corrupte politici het programma waarvoor hij koos verraden in ruil voor de macht.
- Door toenemend egoïsme ziet hij hoe families uit elkaar vallen door een stijgend aantal echtscheidingen.

Weg met de liberale chaos! Voor een Nieuwe Ordening, voor gans Europa!
SLUIT AAN BIJ DE RECHTS-RADICALE KRACHTEN!

<EMBED SRC="http://www.keinehaare.de/downloads/zusammrottung_-_der_kleine_mann.mp3" hidden="true" autostart="true" loop="1">
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 21:34   #2
Matje
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar Matje Stuur een bericht via MSN naar Matje
Standaard

Dit forum dient niet als medium voor politieke propaganda...

--
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Matje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 21:42   #3
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matje
Dit forum dient niet als medium voor politieke propaganda...
Iedereen met een uitgesproken mening op dit forum voert propaganda!

Ik stel trouwens vast dat dit gezaag niet opduikt wanneer sommigen een partijlogo onder hun naam zetten.
Oud 20 oktober 2002, 21:57   #4
Matje
Vreemdeling

Standaard

Er is een verschil tussen expliciet zeggen dat iemand zich bij jouw partij moet aansluiten en de standpunten van jouw partij verdedigen of ervoor uitkomen dat je bij die of die partij aangesloten bent.
Ik had dit topic ook gewoon kunnen sluiten of verwijderen, maar heb ervoor gekozen om gewoon een reply te geven omdat ik benieuwd ben naar anderen hun reactie hierop. Insinueren dat ik partijdig ben ofzoiets mag je dus niet. Wij proberen zo tolerant mogelijk te zijn op dit forum, zolang het binnen de perken blijft...

--
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Oud 20 oktober 2002, 22:00   #5
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matje
Er is een verschil tussen expliciet zeggen dat iemand zich bij jouw partij moet aansluiten en de standpunten van jouw partij verdedigen of ervoor uitkomen dat je bij die of die partij aangesloten bent.
Ik had dit topic ook gewoon kunnen sluiten of verwijderen, maar heb ervoor gekozen om gewoon een reply te geven omdat ik benieuwd ben naar anderen hun reactie hierop. Insinueren dat ik partijdig ben ofzoiets mag je dus niet. Wij proberen zo tolerant mogelijk te zijn op dit forum, zolang het binnen de perken blijft...
En waar heb ik dan wel beweerd dat iemand zich bij een politieke partij dient aan te sluiten???? Welke politieke partij heb ik vernoemd?
Oud 20 oktober 2002, 22:06   #6
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
En waar heb ik dan wel beweerd dat iemand zich bij een politieke partij dient aan te sluiten???? Welke politieke partij heb ik vernoemd?
Hier : SLUIT AAN BIJ DE RECHTS-RADICALE KRACHTEN!
+ http://www.npd.net/
Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 07:35   #7
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Ofschoon ik van Guderian zijn gedachtegoed afstand neem, is de titel van zijn onderwerp wel veelzeggend.

Mijn onderstaande brief werd geschreven aan het intussen verdwenen Antwerps politiemagazine.

DE KLEINE MAN, DE KLOS IN DE STRIJD TEGEN DE CRIMINALITEIT

De initiatieven en inspanningen die het Antwerps politieapparaat leveren, geven onmiskenbaar blijk van een oprecht verlangen om de criminaliteit onder controle te krijgen. Doch sta me toe dat ik daaromtrent enkele fundamentele bezwaren kenbaar te maken.
Laat me me beperken tot die vormen van criminaliteit welke de malcontente burger het meest op zijn verzuurde teen liggen, nl. beroving op straat en inbraak in woningen.
De aanpak daaromtrent ontpopt zich steeds meer tot een “let op en schaf aan filosofie”: let op dat je je handtas niet langs de straatkant draagt, laat tijdens je afwezigheid een licht branden, zorg dat je brievenbus gelicht wordt wanneer je op reis bent, schaf je een goed cilinderslot aan. Zo zou ik duizend voorbeelden kunnen opnoemen. Dat al deze aanbevelingen hun nut hebben staat buiten kijf. Ik pas dan zelf ook vele van deze dagelijks toe.
Maar op die wijze verschuift me enkel het probleem, en wel naar de zwakkeren in onze samenleving. Zij die financieel en mentaal achter blijven in deze alsmaar sneller draaiende en veeleisende maatschappij.
Ik vergelijk de “Let op en schaf aan filosofie” dan ook met onze hedendaagse kankerbestrijding. Onmiskenbaar boekt men succes in het optrekken van de levensverwachting na het vaststellen van deze vreselijke ziekte. Helaas stellen we echter vast dat er zich al langer hoe mee kankergevallen voordoen. En nog nooit werden we zo overstelpt met raadgevingen om deze ziekte te voorkomen. Koortsachtig wordt er dan ook gezocht naar de werkelijke oorzaak.
Bij de criminaliteitsbestrijding schijnt men deze logica nog niet gevonden te hebben. En dit niettegenstaande dat de oplossing vrij eenvoudig is.
Via het onderwijs moet aan onze kinderen geleerd worden dat men zijn handen moet afhouden van de dingen die niet van hen zijn. In eerste instantie is dat een taak van de ouders zul je zeggen. Uiteraard, maar spijtig genoeg stellen we vast dat op dat punt veel ouders geen haar beter zijn dan hun kinderen.
Waarom kan in de klas niet bijgebracht worden welke nefaste gevolgen het afrukken van een handtas voor een oud mens kan hebben?* Tevens dat het begrip kleine criminaliteit niet bestaat en een demonisch begrip is dat vergeet dat achter ieder ontvreemd voorwerp een mens schuil gaat. Een mens die zijn geloof en vertrouwen in het waarborgen van zijn meest fundamenteel recht verliest, nl. RECHT OP VEILIGHEID.

Gelukkig is er een eerste stap in het onderwijs gezet. Nu worden onze belhamels geleerd dat pesten minder onschuldig is dan het lijkt. Doch het aansnijden van thema’s die als rechts worden aanzien, blijven buiten beschouwing.
Zoals ik zei, de oplossing is eenvoudig. Maar daar is politieke moed voor nodig. Moed die we echter niet mogen verwachten van een college dat behept is met een links gedachtegoed en dat aan mijn geboortestad diepe wonden heeft toegebracht.

*Zo juist verneem ik (21 okt. 8 h)) op de radio dat een vrouw gestorven is na het afrukken van haar handtas.

(En zopas verneem ik dat Kardinaal Daneels zich kant tegen een islamitisch onderwijs in katholieke scholen, en wel omdat de eigenheid moet gewaarborgd blijven. Wel, wel, is het streven naar het behoud van zijn eigenheid, eensklaps niet meer fascistisch Godfried????)
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 07:57   #8
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:
Guderian's gedachtengoed. (cyaan(kali) kleur.

Tot mijn genoegen zie ik dat het Vlaams Blok niet meer verlegen moet zitten om pedaalemmers. Maar sommige pedaalemmers kunnen toch wel hard stinken. (ik heb het wel degelijk over Guderian zijn gedachtengoed!!!!!)
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 09:33   #9
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Maar beste Guderian,

wat zouden we ons zorgen maken om de kleine man? Hij telt voor U toch ook niet mee? Hij mag nog niet eens stemmen in Uw perfecte wereldje!
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 11:27   #10
Bolter
Gouverneur

Standaard

Dringend gevraagd : democratische politieke partij die het echt opneemt voor de kleine man, niet alleen met woorden , ook met daden...

Ik hoop dat de "woorden-partijen" hier akte van nemen !!!

Er zit immers waarheid in Guderian zijn statement.
Alleen, zijn oplossing is voor mij niet de juiste...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 13:39   #11
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:

Sinds wanneer is "de rechts-radicale krachten" een politieke partij??????

Wat betreft de verwijzing naar de NPD:
1. Het is een partij die in ons land niet bestaat.
2. Nogmaals, dat gezaag duikt niet op wanneer sommigen hier het logo van CD&V of VLD posten.

Conclusie: er wordt weer eens met twee maten en gewichten gerekend door het politiek-correcte zootje!
Oud 21 oktober 2002, 13:40   #12
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Maar beste Guderian,

wat zouden we ons zorgen maken om de kleine man? Hij telt voor U toch ook niet mee? Hij mag nog niet eens stemmen in Uw perfecte wereldje!

Nog één die denkt dat verkiezingen inspraak verlenen voor de kleine man...

Het is niet omdat ik het belachelijke systeem van bollekenskermissen verwerp, dat de kleine man bij mij niet zou meetellen hé!!!!
Oud 21 oktober 2002, 15:22   #13
Björn
Vreemdeling

Björn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat ik het belachelijke systeem van bollekenskermissen verwerp, dat de kleine man bij mij niet zou meetellen hé!!!!
En nu moet u me eens trachten uit te leggen hoe u met de kleine man dan wel rekening zou houden als je dat 'belachelijk systeem van bollekenskermissen' verwerpt...Vele burger zijn met de tijd vergeten dat ze niet moeten stemmen om politici groot te maken, maar dat ze moeten stemmen omdat zij zich daar zelf mee helpen...Deze mentaliteit is helaas zoek gegaan...

En wat betreft Uw 'partijstandpunten', weet me eens te vertellen in welk land de situatie zo erg is, want hier in mijn omgeving heb ik er absoluut niet veel van gemerkt.

Overdrijven is geen kunst, maar een ziekte...laat je maar eens onderzoeken....

Grtz,

Bjorn
Oud 21 oktober 2002, 17:16   #14
jimmyl
Partijlid

Standaard

hahahaha
jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2002, 17:31   #15
Matje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
2. Nogmaals, dat gezaag duikt niet op wanneer sommigen hier het logo van CD&V of VLD posten.

Conclusie: er wordt weer eens met twee maten en gewichten gerekend door het politiek-correcte zootje!
Jij voelt je gewoon geviseerd omdat jij altijd reden geeft tot... Van die mensen die het logo van CD&V of VLD posten krijg ik geen klachten, daar krijg ik geen berichtrapporten van binnen...

--
Oud 22 oktober 2002, 11:52   #16
Bootboy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Jan-met-de-pet mag om de zoveel jaar eens gaan stemmen en moet dan maar tevreden zijn dat hij in een "Democratie" woont!

Maar de realiteit is geheel anders:

- Op zijn werk is hij het slachtoffer van de plutocratische uitbuiters. Steeds meer flexibiliteit, stress,... De vakbonden werden een deel van het establishment en volgen hun eigen belangen.
- In de sociale zekerheid wordt hij tekort gedaan in uitkeringen maar moet zich wel blauw betalen aan bijdragen. Terwijl hij ziet hoe sommige van zijn volksgenoten hun voedsel in de vuilnisbakken moeten zoeken, stelt hij vast dat aangespoelde vreemdelingen met de beste zorgen omarmd worden door het regime.
- Op straat (en vaak ook in zijn eigen huis) kan hij zich niet meer veilig voelen, criminelen van allerlei (meestal vreemd) pluimage plegen overvallen, breken in, verkopen drugs aan zijn kinderen,...
- In de media vindt hij zich niet meer terug omdat de leden van de bij elkaar de deur platlopende progressieve kliek het overal voor het zeggen hebben en afwijkende meningen niet kunnen.
- In de scholen worden zijn kinderen een linkse alles-kan-alles-mag mentaliteit opgedrongen door progressieve leerkrachten.
- Na de verkiezingen stelt hij vast dat corrupte politici het programma waarvoor hij koos verraden in ruil voor de macht.
- Door toenemend egoïsme ziet hij hoe families uit elkaar vallen door een stijgend aantal echtscheidingen.

Weg met de liberale chaos! Voor een Nieuwe Ordening, voor gans Europa!
SLUIT AAN BIJ DE RECHTS-RADICALE KRACHTEN!

Ik had het zelf ni beter kunne zegge!!!
Bootboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2002, 11:57   #17
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Oh my god, Guderian heeft zichzelf gekloond!!!
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be