![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik merk nog dat vooral de oudere Turken wat bevooroordeeld zijn over Nederlanders. Vroeger werden Turken en andere allochtonen over dezelfde kam geschoren. Andere allochtone groeperingen (ik noem geen namen) gaven de Turken een slechte naam. Hierdoor werden Turken ook gediscrimineerd. Bovendien spraken de eerste Turken de taal nauwelijks. De Nederlandse houding ten opzichte van Turken is inmiddels veranderd. De Nederlanders gaan anders om met Turken. Ik zie vaker vriendschappen tussen Turken en Nederlanders ontstaan. Ook de manier waarop Turken over Nederlanders denken begint langzamerhand te veranderen. De Turken zien Nederlanders nu meer als eerlijke, hardwerkende en gedisciplineerde mensen. Ik zie Turken ook vaker gedrag van Nederlanders kopieren. Vroeger gingen de ouders van kinderen nooit mee naar voetbalwedstrijden. Tegenwoordig zie je ook Turkse ouders langs de zijlijn hun kinderen toejuichen.
Nu een verhaal uit mijn omgeving. Ik heb een Turkse vriend die in een wijk met alleen Nederlanders woont. Hij heeft een hele goede relatie met al zijn buren opgebouwd. Hij groet ze altijd en maakt altijd een gesprekje met hen. Wanneer de overbuurman hem ziet, komt hij uit zijn huis gerend om even met hem te kletsen. Zijn buren houden van hem. Ze komen ook regelmatig bij hem over de vloer en andersom ook. Ik was aangenaam verrast toen ik zag hoe dit allemaal gebeurde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga ook normaal met mijn Turkse buurtbewoners om, haal brood en pizza's bij hen.
Een ieder die normaal geintegreerd is en zich normaal gedraagd zal ook zelf bijna altijd normaal worden behandeld.
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iedereen moet gewoon in zijn eigen land blijven, als dat niet het geval is: Deporteren
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De integratie van de meeste (niet alle) Turken verloopt volgens mij gemakkelijker omdat Turkije reeds een (semi) seculier land is.
Turken zijn naar verhouding ook minder vertegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken dan hun (meestal) marokkaanse mede-allochtonen. Verder is het allemaal de schuld van de racistische Nederlander, vlaming, duitser, italiaan, spanjaard, portugees etc.... en natuurlijk van het Vlaams Belang! |
![]() |
![]() |