![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
.....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook werkt als
een gelijkgekleurde lap op een stier? Met name bij het ontwaren van een, aldaar alsdan veel vaker voorkomende kolonne linksplakkers, plus idem elkaar inhalende vrachtwagens? Met uiteraard niet in de laatste plaats het argument dat die linker strook op tijdstip X (ongeacht drukte >Y), danwel drukte <Y, nou juist *niet* open gaat vanwege ecofascistisch geneuzel. En de rechtgeaarde belastingbetaler is het natuurlijk sowieso een gruwelijke doorn in het oog dat die weg er ongebruikt bij ligt.... PS: rechts inhalen op een regulier 3-baans wegvak is zelfs juridisch verdedigbaar, zodra je met een aanhanger op pad bent....de meest linker strook is namelijk verboden terrein voor vrachtwagens en aanhangers....ergo, je hebt eigenlijk geen keus.... Willem (zo schiet het toch nog redelijk op in BRD, met 120km/h, en de aldaar notoir irritante middenplakkers.... PS: bovenstaand mag ook als hint opgevat worden voor politieke partijen die eventueel generieke openstelling van die 3e rijstrook voorstaan.... -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
|
|
#2 |
|
|
"Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook werkt > als > een gelijkgekleurde lap op een stier? > Met name bij het ontwaren van een, aldaar alsdan veel vaker voorkomende > kolonne linksplakkers, plus idem elkaar inhalende vrachtwagens? > > Met uiteraard niet in de laatste plaats het argument dat die linker strook > op > tijdstip X (ongeacht drukte >Y), danwel drukte <Y, nou juist *niet* open > gaat > vanwege ecofascistisch geneuzel. > > En de rechtgeaarde belastingbetaler is het natuurlijk sowieso een > gruwelijke > doorn in het oog dat die weg er ongebruikt bij ligt.... > > > PS: rechts inhalen op een regulier 3-baans wegvak is zelfs juridisch > verdedigbaar, zodra je met een aanhanger op pad bent....de meest linker > strook is namelijk verboden terrein voor vrachtwagens en > aanhangers....ergo, > je hebt eigenlijk geen keus.... > > Willem (zo schiet het toch nog redelijk op in BRD, met 120km/h, en de > aldaar > notoir irritante middenplakkers.... > > > PS: bovenstaand mag ook als hint opgevat worden voor politieke partijen > die > eventueel generieke openstelling van die 3e rijstrook voorstaan.... > > -- > Bye, > > Willem-Jan Markerink > > The desire to understand > is sometimes far less intelligent than > the inability to understand > > <[email protected]> > [note: 'a-one' & 'en-el'!] Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig. Ben er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten |
|
|
#3 |
|
|
"Willem van Zeijl" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. > > ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook werkt > > als > > een gelijkgekleurde lap op een stier? > > Met name bij het ontwaren van een, aldaar alsdan veel vaker voorkomende > > kolonne linksplakkers, plus idem elkaar inhalende vrachtwagens? > > > > Met uiteraard niet in de laatste plaats het argument dat die linker strook > > op > > tijdstip X (ongeacht drukte >Y), danwel drukte <Y, nou juist *niet* open > > gaat > > vanwege ecofascistisch geneuzel. > > > > En de rechtgeaarde belastingbetaler is het natuurlijk sowieso een > > gruwelijke > > doorn in het oog dat die weg er ongebruikt bij ligt.... > > > > > > PS: rechts inhalen op een regulier 3-baans wegvak is zelfs juridisch > > verdedigbaar, zodra je met een aanhanger op pad bent....de meest linker > > strook is namelijk verboden terrein voor vrachtwagens en > > aanhangers....ergo, > > je hebt eigenlijk geen keus.... > > > > Willem (zo schiet het toch nog redelijk op in BRD, met 120km/h, en de > > aldaar > > notoir irritante middenplakkers.... > > > > > > PS: bovenstaand mag ook als hint opgevat worden voor politieke partijen > > die > > eventueel generieke openstelling van die 3e rijstrook voorstaan.... > > > > -- > > Bye, > > > > Willem-Jan Markerink > > > > The desire to understand > > is sometimes far less intelligent than > > the inability to understand > > > > <[email protected]> > > [note: 'a-one' & 'en-el'!] > > > Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt > De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig. Ben > er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten Over gaan op links rijden, zou dat wat zijn? |
|
|
#4 |
|
|
>> Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt >> De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig. >> Ben >> er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten > > Over gaan op links rijden, zou dat wat zijn? > Nee, niet allemaal, maar wel gelijkmatiger verdeeld, dan zijn er ook wat minder klevers, je mag toch niet harder als 120 en in de meeste gevallen is dit al teruggebracht naar 100 of 80. Zo ontneem je iemand de kans om bijv 160 te rijden ( nergens voor nodig ) Door gelijkmatiger verdeling worden de onderlinge snelheidsverschillen tussen verkeer op die rijstroken kleiner dus ook minder kans op ongelukken is mijn overtuiging. |
|
|
#5 |
|
|
Willem-Jan Markerink schreef: > ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook werkt als > een gelijkgekleurde lap op een stier? Daar is bij jou maar een heel klein beetje voor nodig om iets bij jou als een rode lap een stier te laten werken. Je bent denk ik te vroeg van de tiet gehaald toen je klein was. |
|
|
#6 |
|
|
"Willem van Zeijl" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > > >> Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt > >> De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig. > >> Ben > >> er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten > > > > Over gaan op links rijden, zou dat wat zijn? > > > > Nee, niet allemaal, maar wel gelijkmatiger verdeeld, dan zijn er ook wat > minder klevers, O, ik dacht meer aan links rijden als in Engeland (of Suriname...: raadsel hoe men daar ooit op dat rare idee is gekomen!). |
|
|
#7 |
|
|
> > O, ik dacht meer aan links rijden als in Engeland (of Suriname...: raadsel > hoe men daar ooit op dat rare idee is gekomen!). > > Afgekeken van venezuela, daar rijden ze ook links |
|
|
#8 |
|
|
"Willem van Zeijl" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. >> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook >> werkt als >> een gelijkgekleurde lap op een stier? >> Met name bij het ontwaren van een, aldaar alsdan veel vaker voorkomende >> kolonne linksplakkers, plus idem elkaar inhalende vrachtwagens? >> >> Met uiteraard niet in de laatste plaats het argument dat die linker >> strook op >> tijdstip X (ongeacht drukte >Y), danwel drukte <Y, nou juist *niet* >> open gaat >> vanwege ecofascistisch geneuzel. >> >> En de rechtgeaarde belastingbetaler is het natuurlijk sowieso een >> gruwelijke >> doorn in het oog dat die weg er ongebruikt bij ligt.... >> >> >> PS: rechts inhalen op een regulier 3-baans wegvak is zelfs juridisch >> verdedigbaar, zodra je met een aanhanger op pad bent....de meest linker >> strook is namelijk verboden terrein voor vrachtwagens en >> aanhangers....ergo, >> je hebt eigenlijk geen keus.... >> >> Willem (zo schiet het toch nog redelijk op in BRD, met 120km/h, en de >> aldaar >> notoir irritante middenplakkers.... >> >> >> PS: bovenstaand mag ook als hint opgevat worden voor politieke partijen >> die >> eventueel generieke openstelling van die 3e rijstrook voorstaan.... >> > > > Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt > De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig. > Ben er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten > > > Liberte, fraternite et egalite!.... Niet minder ratterig: die 3e strook is nagenoeg altijd smaller dan de andere 2, zodat men fyntjes kan stellen dat openstelling *alleen* icm 100km/h verantwoord is. Edoch, daarmee zijn iig mijn inhaalmanoeuvres van elkaar traag inhalende vrachtwagens geheel conform de bedoeling.... -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
|
|
#9 |
|
|
"Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> wrote in
news:[email protected] oups.com: > > Willem-Jan Markerink schreef: > >> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook >> werkt als een gelijkgekleurde lap op een stier? > > Daar is bij jou maar een heel klein beetje voor nodig om iets bij jou > als een rode lap een stier te laten werken. > Je bent denk ik te vroeg van de tiet gehaald toen je klein was. > Nee, lieden die er op hoge leeftijd nog steeds aanhangen, die zijn lekker. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
|
|
#10 |
|
|
"Willem van Zeijl" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > > > > > O, ik dacht meer aan links rijden als in Engeland (of Suriname...: raadsel > > hoe men daar ooit op dat rare idee is gekomen!). > > > > > Afgekeken van venezuela, daar rijden ze ook links En hoe is daar met de sleetsheid van de wegen? |
|
|
#11 |
|
|
Willem-Jan Markerink schreef: > "Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> wrote in > news:[email protected] oups.com: > > > > > Willem-Jan Markerink schreef: > > > >> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook > >> werkt als een gelijkgekleurde lap op een stier? > > > > Daar is bij jou maar een heel klein beetje voor nodig om iets bij jou > > als een rode lap een stier te laten werken. > > Je bent denk ik te vroeg van de tiet gehaald toen je klein was. > > > > Nee, lieden die er op hoge leeftijd nog steeds aanhangen, die zijn lekker. Jouw jijbak kan de waarheid niet maskeren. |
|
|
#12 |
|
|
"Havel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Willem van Zeijl" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> >> >> Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt >> >> De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig. >> >> Ben >> >> er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten >> > >> > Over gaan op links rijden, zou dat wat zijn? >> > >> >> Nee, niet allemaal, maar wel gelijkmatiger verdeeld, dan zijn er ook wat >> minder klevers, > > O, ik dacht meer aan links rijden als in Engeland (of Suriname...: raadsel > hoe men daar ooit op dat rare idee is gekomen!). > > Leg eens even uit waarom links rijden een raar idee is? Misschien is rechts rijden een raar idee! Neem het onderstaande niet zonder meer als waarheid. Ik ben geen historicus, en heb dit verhaal ergens aan de "borreltafel" opgepikt. Het schijnt dat de Romeinen hebben gekozen voor "links rijden". Theorie erachter is rechtshandigheid. Loop je links met je wapen (zwaard) links, heb je het wapen snel in aanslag voor de van rechts tegemoetkomende rover. Een paard bestijg je links, en dan is het logischer links verder te rijden omdat de aandacht (van het paard) linksgericht is. Vervolgens wordt de koets met paarden er voor uitgevonden. De koetsier zit aan de zijde waar koetsen elkaar passeren. Zo kun je zien hoeveel ruimte tussen de koetsen is. De Franse koetsier zat links op de bok, met de zweep in de rechterhand. Zweep niet aan de zijde van het tegemoetkomend verkeer. Napoleon heeft het rechtsrijden officieel gemaakt, en aangezien hij degene was die in half Europa in de melk roerde, rijden we rechts. Britten hadden alleen maar ruzie met Napoleon, dus de koetsier bleef rechts op de bok zitten en links rijden. Nog een opmerking. Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop) rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's uit linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links. Terug naar mijn vraag, waarom is links rijden een raar idee? De borreltjes bij het verhaal waren goed. Peter |
|
|
#13 |
|
|
In nl.auto kriegel <[email protected]> wrote:
> Nog een opmerking. Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop) > rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's uit > linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links. In Italie reden ze in 1992 al heel lang niet meer links. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
|
|
#14 |
|
|
"Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected].. . > "Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> wrote in > news:[email protected] oups.com: > > > > > Willem-Jan Markerink schreef: > > > >> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook > >> werkt als een gelijkgekleurde lap op een stier? > > > > Daar is bij jou maar een heel klein beetje voor nodig om iets bij jou > > als een rode lap een stier te laten werken. > > Je bent denk ik te vroeg van de tiet gehaald toen je klein was. > > > > Nee, lieden die er op hoge leeftijd nog steeds aanhangen, die zijn lekker. Ik ben al van hoge leeftijd, maar ik vind het erg lekker om er aan te hangen... |
|
|
#15 |
|
|
<[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In nl.auto kriegel <[email protected]> wrote: >> Nog een opmerking. Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop) >> rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's >> uit >> linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links. > > In Italie reden ze in 1992 al heel lang niet meer links. > > -- > Met vriendelijke groet, > > Maarten Bakker. Wat is je punt? |
|
|
#16 |
|
|
>> > >> Afgekeken van venezuela, daar rijden ze ook links > > En hoe is daar met de sleetsheid van de wegen? > > Als je op google earth kijkt zie je de toestand van de wegen, Naar omstandigheden redelijk maar niet vergelijkbaar met hier ( files, parkeermeters, katalisators en APK kennen ze in suriname niet en er is zat parkeergelegenheid ) Alles gaat daar gewoon z'n gangetje, niet zo gestrest als in nederland. |
|
|
#17 |
|
|
On Fri, 17 Nov 2006 17:23:12 +0100, kriegel wrote
(in article <[email protected] >): > Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop) > rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's uit > linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links. Dat is echt geen harde regel, zijn volop uitzonderingen op. |
|
|
#18 |
|
|
"kriegel" <[email protected]> schreef in bericht news:455de1f1$0$805 > Auto's uit linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links. O ja? Ik heb hier 3 Japanse auto's en daarvan hebben er twee de tankdop rechts en een heeft hem links... |
|
|
#19 |
|
|
"Havel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "kriegel" <[email protected]> schreef in bericht > news:455de1f1$0$805 > >> Auto's uit linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links. > > O ja? Ik heb hier 3 Japanse auto's en daarvan hebben er twee de tankdop > rechts en een heeft hem links... > > Het tankdopverhaal is wat ik zie bij tankstations. Ook mijn eigen ervaring trouwens. Je maakt me wel nieuwsgierig. Over wat voor auto's heb je het? Busjes? Auto's gebouwd in licentie? Ik vind het wel interessant om even op door te gaan. Een beetje empirisch onderzoek kan nooit geen kwaad. Honda heeft bv. fabrieken in Engeland overgenomen. ??? Peter |
|
|
#20 |
|
|
"Min.V&W" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] al.net... > On Fri, 17 Nov 2006 17:23:12 +0100, kriegel wrote > (in article <[email protected] >): > >> Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop) >> rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's >> uit >> linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links. > > Dat is echt geen harde regel, zijn volop uitzonderingen op. > Daar twijfel ik geen moment aan. Maar wanneer je het over uitzonderingen hebt, ga je wel mee met mijn stelling? Peter |