Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Usenet > nl.politiek
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen.

 
 
Discussietools
Oud 17 november 2006, 16:05   #1
Willem-Jan Markerink
 
Berichten: n/a
Standaard Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....

.....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook werkt als
een gelijkgekleurde lap op een stier?
Met name bij het ontwaren van een, aldaar alsdan veel vaker voorkomende
kolonne linksplakkers, plus idem elkaar inhalende vrachtwagens?

Met uiteraard niet in de laatste plaats het argument dat die linker strook op
tijdstip X (ongeacht drukte >Y), danwel drukte <Y, nou juist *niet* open gaat
vanwege ecofascistisch geneuzel.

En de rechtgeaarde belastingbetaler is het natuurlijk sowieso een gruwelijke
doorn in het oog dat die weg er ongebruikt bij ligt....)


PS: rechts inhalen op een regulier 3-baans wegvak is zelfs juridisch
verdedigbaar, zodra je met een aanhanger op pad bent....de meest linker
strook is namelijk verboden terrein voor vrachtwagens en aanhangers....ergo,
je hebt eigenlijk geen keus....)

Willem (zo schiet het toch nog redelijk op in BRD, met 120km/h, en de aldaar
notoir irritante middenplakkers....) Jan


PS: bovenstaand mag ook als hint opgevat worden voor politieke partijen die
eventueel generieke openstelling van die 3e rijstrook voorstaan....)

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<[email protected]>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]
 
Oud 17 november 2006, 16:35   #2
Willem van Zeijl
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]. ..
> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook werkt
> als
> een gelijkgekleurde lap op een stier?
> Met name bij het ontwaren van een, aldaar alsdan veel vaker voorkomende
> kolonne linksplakkers, plus idem elkaar inhalende vrachtwagens?
>
> Met uiteraard niet in de laatste plaats het argument dat die linker strook
> op
> tijdstip X (ongeacht drukte >Y), danwel drukte <Y, nou juist *niet* open
> gaat
> vanwege ecofascistisch geneuzel.
>
> En de rechtgeaarde belastingbetaler is het natuurlijk sowieso een
> gruwelijke
> doorn in het oog dat die weg er ongebruikt bij ligt....)
>
>
> PS: rechts inhalen op een regulier 3-baans wegvak is zelfs juridisch
> verdedigbaar, zodra je met een aanhanger op pad bent....de meest linker
> strook is namelijk verboden terrein voor vrachtwagens en
> aanhangers....ergo,
> je hebt eigenlijk geen keus....)
>
> Willem (zo schiet het toch nog redelijk op in BRD, met 120km/h, en de
> aldaar
> notoir irritante middenplakkers....) Jan
>
>
> PS: bovenstaand mag ook als hint opgevat worden voor politieke partijen
> die
> eventueel generieke openstelling van die 3e rijstrook voorstaan....)
>
> --
> Bye,
>
> Willem-Jan Markerink
>
> The desire to understand
> is sometimes far less intelligent than
> the inability to understand
>
> <[email protected]>
> [note: 'a-one' & 'en-el'!]



Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt
De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig. Ben
er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten


 
Oud 17 november 2006, 16:35   #3
Havel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"Willem van Zeijl" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]...
>
> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht
> news:[email protected]. ..
> > ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook

werkt
> > als
> > een gelijkgekleurde lap op een stier?
> > Met name bij het ontwaren van een, aldaar alsdan veel vaker voorkomende
> > kolonne linksplakkers, plus idem elkaar inhalende vrachtwagens?
> >
> > Met uiteraard niet in de laatste plaats het argument dat die linker

strook
> > op
> > tijdstip X (ongeacht drukte >Y), danwel drukte <Y, nou juist *niet* open
> > gaat
> > vanwege ecofascistisch geneuzel.
> >
> > En de rechtgeaarde belastingbetaler is het natuurlijk sowieso een
> > gruwelijke
> > doorn in het oog dat die weg er ongebruikt bij ligt....)
> >
> >
> > PS: rechts inhalen op een regulier 3-baans wegvak is zelfs juridisch
> > verdedigbaar, zodra je met een aanhanger op pad bent....de meest linker
> > strook is namelijk verboden terrein voor vrachtwagens en
> > aanhangers....ergo,
> > je hebt eigenlijk geen keus....)
> >
> > Willem (zo schiet het toch nog redelijk op in BRD, met 120km/h, en de
> > aldaar
> > notoir irritante middenplakkers....) Jan
> >
> >
> > PS: bovenstaand mag ook als hint opgevat worden voor politieke partijen
> > die
> > eventueel generieke openstelling van die 3e rijstrook voorstaan....)
> >
> > --
> > Bye,
> >
> > Willem-Jan Markerink
> >
> > The desire to understand
> > is sometimes far less intelligent than
> > the inability to understand
> >
> > <[email protected]>
> > [note: 'a-one' & 'en-el'!]

>
>
> Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt
> De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig. Ben
> er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten


Over gaan op links rijden, zou dat wat zijn?


 
Oud 17 november 2006, 16:45   #4
Willem van Zeijl
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....



>> Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt
>> De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig.
>> Ben
>> er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten

>
> Over gaan op links rijden, zou dat wat zijn?
>


Nee, niet allemaal, maar wel gelijkmatiger verdeeld, dan zijn er ook wat
minder klevers,
je mag toch niet harder als 120 en in de meeste gevallen is dit al
teruggebracht naar 100 of 80.
Zo ontneem je iemand de kans om bijv 160 te rijden ( nergens voor nodig )
Door gelijkmatiger verdeling worden de onderlinge snelheidsverschillen
tussen verkeer op die rijstroken kleiner
dus ook minder kans op ongelukken is mijn overtuiging.


 
Oud 17 november 2006, 16:55   #5
Onder het plaveisel het moeras
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


Willem-Jan Markerink schreef:

> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook werkt als
> een gelijkgekleurde lap op een stier?


Daar is bij jou maar een heel klein beetje voor nodig om iets bij jou
als een rode lap een stier te laten werken.
Je bent denk ik te vroeg van de tiet gehaald toen je klein was.

 
Oud 17 november 2006, 16:55   #6
Havel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"Willem van Zeijl" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]...
>
>
> >> Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt
> >> De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig.
> >> Ben
> >> er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten

> >
> > Over gaan op links rijden, zou dat wat zijn?
> >

>
> Nee, niet allemaal, maar wel gelijkmatiger verdeeld, dan zijn er ook wat
> minder klevers,


O, ik dacht meer aan links rijden als in Engeland (of Suriname...: raadsel
hoe men daar ooit op dat rare idee is gekomen!).


 
Oud 17 november 2006, 16:55   #7
Willem van Zeijl
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....



>
> O, ik dacht meer aan links rijden als in Engeland (of Suriname...: raadsel
> hoe men daar ooit op dat rare idee is gekomen!).
>
>

Afgekeken van venezuela, daar rijden ze ook links


 
Oud 17 november 2006, 16:55   #8
Willem-Jan Markerink
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....

"Willem van Zeijl" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]:

>
> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht
> news:[email protected]. ..
>> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook
>> werkt als
>> een gelijkgekleurde lap op een stier?
>> Met name bij het ontwaren van een, aldaar alsdan veel vaker voorkomende
>> kolonne linksplakkers, plus idem elkaar inhalende vrachtwagens?
>>
>> Met uiteraard niet in de laatste plaats het argument dat die linker
>> strook op
>> tijdstip X (ongeacht drukte >Y), danwel drukte <Y, nou juist *niet*
>> open gaat
>> vanwege ecofascistisch geneuzel.
>>
>> En de rechtgeaarde belastingbetaler is het natuurlijk sowieso een
>> gruwelijke
>> doorn in het oog dat die weg er ongebruikt bij ligt....)
>>
>>
>> PS: rechts inhalen op een regulier 3-baans wegvak is zelfs juridisch
>> verdedigbaar, zodra je met een aanhanger op pad bent....de meest linker
>> strook is namelijk verboden terrein voor vrachtwagens en
>> aanhangers....ergo,
>> je hebt eigenlijk geen keus....)
>>
>> Willem (zo schiet het toch nog redelijk op in BRD, met 120km/h, en de
>> aldaar
>> notoir irritante middenplakkers....) Jan
>>
>>
>> PS: bovenstaand mag ook als hint opgevat worden voor politieke partijen
>> die
>> eventueel generieke openstelling van die 3e rijstrook voorstaan....)
>>

>
>
> Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt
> De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig.
> Ben er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten
>
>
>


)

Liberte, fraternite et egalite!....)))


Niet minder ratterig: die 3e strook is nagenoeg altijd smaller dan de
andere 2, zodat men fyntjes kan stellen dat openstelling *alleen* icm
100km/h verantwoord is.

Edoch, daarmee zijn iig mijn inhaalmanoeuvres van elkaar traag inhalende
vrachtwagens geheel conform de bedoeling....)

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<[email protected]>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]
 
Oud 17 november 2006, 17:05   #9
Willem-Jan Markerink
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....

"Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> wrote in
news:[email protected] oups.com:

>
> Willem-Jan Markerink schreef:
>
>> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook
>> werkt als een gelijkgekleurde lap op een stier?

>
> Daar is bij jou maar een heel klein beetje voor nodig om iets bij jou
> als een rode lap een stier te laten werken.
> Je bent denk ik te vroeg van de tiet gehaald toen je klein was.
>


Nee, lieden die er op hoge leeftijd nog steeds aanhangen, die zijn lekker.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<[email protected]>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]
 
Oud 17 november 2006, 17:15   #10
Havel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"Willem van Zeijl" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]...
>
>
> >
> > O, ik dacht meer aan links rijden als in Engeland (of Suriname...:

raadsel
> > hoe men daar ooit op dat rare idee is gekomen!).
> >
> >

> Afgekeken van venezuela, daar rijden ze ook links


En hoe is daar met de sleetsheid van de wegen?


 
Oud 17 november 2006, 17:25   #11
Onder het plaveisel het moeras
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


Willem-Jan Markerink schreef:

> "Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> wrote in
> news:[email protected] oups.com:
>
> >
> > Willem-Jan Markerink schreef:
> >
> >> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook
> >> werkt als een gelijkgekleurde lap op een stier?

> >
> > Daar is bij jou maar een heel klein beetje voor nodig om iets bij jou
> > als een rode lap een stier te laten werken.
> > Je bent denk ik te vroeg van de tiet gehaald toen je klein was.
> >

>
> Nee, lieden die er op hoge leeftijd nog steeds aanhangen, die zijn lekker.


Jouw jijbak kan de waarheid niet maskeren.

 
Oud 17 november 2006, 17:25   #12
kriegel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"Havel" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]...
>
> "Willem van Zeijl" <[email protected]> schreef in bericht
> news:[email protected]...
>>
>>
>> >> Inderdaad zonde dat die linkerbaan er ongebruikt bij ligt
>> >> De uiterst rechtse baan is daardoor overmatig aan slijtage onderhevig.
>> >> Ben
>> >> er een voorstander van de wegdelen gelijkmatig op te laten slijten
>> >
>> > Over gaan op links rijden, zou dat wat zijn?
>> >

>>
>> Nee, niet allemaal, maar wel gelijkmatiger verdeeld, dan zijn er ook wat
>> minder klevers,

>
> O, ik dacht meer aan links rijden als in Engeland (of Suriname...: raadsel
> hoe men daar ooit op dat rare idee is gekomen!).
>
>


Leg eens even uit waarom links rijden een raar idee is? Misschien is rechts
rijden een raar idee!

Neem het onderstaande niet zonder meer als waarheid. Ik ben geen historicus,
en heb dit verhaal ergens aan de "borreltafel" opgepikt.

Het schijnt dat de Romeinen hebben gekozen voor "links rijden". Theorie
erachter is rechtshandigheid. Loop je links met je wapen (zwaard) links, heb
je het wapen snel in aanslag voor de van rechts tegemoetkomende rover. Een
paard bestijg je links, en dan is het logischer links verder te rijden omdat
de aandacht (van het paard) linksgericht is.

Vervolgens wordt de koets met paarden er voor uitgevonden. De koetsier zit
aan de zijde waar koetsen elkaar passeren. Zo kun je zien hoeveel ruimte
tussen de koetsen is. De Franse koetsier zat links op de bok, met de zweep
in de rechterhand. Zweep niet aan de zijde van het tegemoetkomend verkeer.
Napoleon heeft het rechtsrijden officieel gemaakt, en aangezien hij degene
was die in half Europa in de melk roerde, rijden we rechts. Britten hadden
alleen maar ruzie met Napoleon, dus de koetsier bleef rechts op de bok
zitten en links rijden.

Nog een opmerking. Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop)
rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's uit
linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links.

Terug naar mijn vraag, waarom is links rijden een raar idee?

De borreltjes bij het verhaal waren goed.

Peter


 
Oud 17 november 2006, 17:36   #13
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....

In nl.auto kriegel <[email protected]> wrote:
> Nog een opmerking. Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop)
> rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's uit
> linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links.


In Italie reden ze in 1992 al heel lang niet meer links.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.
 
Oud 17 november 2006, 17:36   #14
Havel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected].. .
> "Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> wrote in
> news:[email protected] oups.com:
>
> >
> > Willem-Jan Markerink schreef:
> >
> >> ....ben ik de enige op wie dat rode kruis op de meest linker strook
> >> werkt als een gelijkgekleurde lap op een stier?

> >
> > Daar is bij jou maar een heel klein beetje voor nodig om iets bij jou
> > als een rode lap een stier te laten werken.
> > Je bent denk ik te vroeg van de tiet gehaald toen je klein was.
> >

>
> Nee, lieden die er op hoge leeftijd nog steeds aanhangen, die zijn lekker.


Ik ben al van hoge leeftijd, maar ik vind het erg lekker om er aan te
hangen...


 
Oud 17 november 2006, 17:36   #15
kriegel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


<[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]...
> In nl.auto kriegel <[email protected]> wrote:
>> Nog een opmerking. Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop)
>> rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's
>> uit
>> linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links.

>
> In Italie reden ze in 1992 al heel lang niet meer links.
>
> --
> Met vriendelijke groet,
>
> Maarten Bakker.


Wat is je punt?


 
Oud 17 november 2006, 17:37   #16
Willem van Zeijl
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....



>> >

>> Afgekeken van venezuela, daar rijden ze ook links

>
> En hoe is daar met de sleetsheid van de wegen?
>
>

Als je op google earth kijkt zie je de toestand van de wegen,
Naar omstandigheden redelijk maar niet vergelijkbaar met hier
( files, parkeermeters, katalisators en APK kennen ze in suriname niet en er
is zat parkeergelegenheid )
Alles gaat daar gewoon z'n gangetje, niet zo gestrest als in nederland.


 
Oud 17 november 2006, 17:55   #17
Min.V&W
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....

On Fri, 17 Nov 2006 17:23:12 +0100, kriegel wrote
(in article <[email protected] >):

> Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop)
> rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's uit
> linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links.


Dat is echt geen harde regel, zijn volop uitzonderingen op.


 
Oud 17 november 2006, 17:55   #18
Havel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"kriegel" <[email protected]> schreef in bericht news:455de1f1$0$805

> Auto's uit linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links.


O ja? Ik heb hier 3 Japanse auto's en daarvan hebben er twee de tankdop
rechts en een heeft hem links...


 
Oud 17 november 2006, 18:05   #19
kriegel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"Havel" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]...
>
> "kriegel" <[email protected]> schreef in bericht
> news:455de1f1$0$805
>
>> Auto's uit linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links.

>
> O ja? Ik heb hier 3 Japanse auto's en daarvan hebben er twee de tankdop
> rechts en een heeft hem links...
>
>


Het tankdopverhaal is wat ik zie bij tankstations. Ook mijn eigen ervaring
trouwens.

Je maakt me wel nieuwsgierig.

Over wat voor auto's heb je het? Busjes? Auto's gebouwd in licentie?
Ik vind het wel interessant om even op door te gaan. Een beetje empirisch
onderzoek kan nooit geen kwaad. Honda heeft bv. fabrieken in Engeland
overgenomen. ???

Peter



 
Oud 17 november 2006, 18:05   #20
kriegel
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Over die variabele 2-3 strooks rijvakken....


"Min.V&W" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] al.net...
> On Fri, 17 Nov 2006 17:23:12 +0100, kriegel wrote
> (in article <[email protected] >):
>
>> Auto's uit een rechtsrijdend land hebben de tank(dop)
>> rechts zitten. Links de chauffeur, rechts de benzine (gewicht). Auto's
>> uit
>> linksrijdende landen (Japan) hebben de tank(dop) dus links.

>
> Dat is echt geen harde regel, zijn volop uitzonderingen op.
>


Daar twijfel ik geen moment aan. Maar wanneer je het over uitzonderingen
hebt, ga je wel mee met mijn stelling?

Peter


 
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be