Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2006, 11:37   #1
eno2
Banneling

Standaard Top(zetel-)verkoper Blair

Je kan, als rijkaard, een zetel kopen in de senaat, bij topverkoper Blair.
Dat is de zogenaamde Peerage.
Altijd meegenomen, bij een werkmanspartij als Labour, een senaatszetel voor een superrijke. Zelfs de conservatieven schamen zich tegenwoordig voor dergelijke koehandel bij de partijfinanciering.
Maar Blair wil zelfs geen verantwoording meer afleggen voor de ontvangen enorme bedragen bij de kassier van zijn eigen partij.
De koopbedragen moeten strict geheim blijven.
Tony Benn nam al de term 'corruptie' in de mond.
Dat is het dan ook volop.
In geen enkele andere Westerse democratie worden senaatszetels rechtsreeks en al dan niet geheim verkocht.
Dat corrupte praktijkje mag dus snel verdwijnen.
Zo snel als topverkoper Blair (die Engeland ook al eens op briljante oplichterswijze een illegale oorlog verkocht met totaal uit de lucht gegrepen verkoopspraatjes).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 16:14   #2
eno2
Banneling

Standaard

De zetelverkoop is hier blijkbaar minder populair dan in GB.
Oud 20 maart 2006, 16:29   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De zetelverkoop hier is meer koehandel.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 16:40   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De zetelverkoop hier is meer koehandel.
Ik kan me nauwelijks méér koehandel voorstellen dan die eerbiedwaardige traditie uit Engeland.
Oud 20 maart 2006, 16:49   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Topverkopers zijn/waren nooit te vertrouwen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 18:14   #6
eno2
Banneling

Standaard

Topzetelverkoper Blair argumenteert nu dat
[SIZE=3]"je toch moeilijk iemand kan verbieden een senaatszetel te bekleden omdat die iemand toevallig een pak geld gegeven heeft aan een partij"[/SIZE]
Oud 16 december 2006, 16:37   #7
eno2
Banneling

Standaard Zetelverkoper Blair in de kruisverhoorzetel bij de politie.

Blair is de eerste Eerste Minister geworden van de UK die door de politie ondervraagd werd.
Proficiat.
Het ging over zetelverkoop.
Deze top-zetelverkoper, die ook al eens een illegale aanvalsoorlog wist te verkopen met valse argumenten en gladde praatjes, zal zich ook hier weeral weten uit te praten.

Hopelijk bakt Gordon Brown het allemaal zo bruin niet, straks, na Nieuwjaar.
Oud 16 december 2006, 16:39   #8
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Vermeer-Thijs was ook een topzetelverkoper...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 20:14   #9
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Blair is dan ook het type sociaal-democraat dat verzuipt in de champagne en de corruptieschandelen, net als zijn spitsbroeders van de SP.A en PS, en dat nog nooit een werkmens van dichtbij heeft gezien.

Laatst gewijzigd door driewerf : 16 december 2006 om 20:14.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 20:54   #10
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Het probleem is dat alleen de begoede klasse in het parlement komen, in Belgie moet ik al terug gaan tot ROSSEM-parlementsleden Jan Decorte en Louis Standaert om nog een 'gewone' burger in het parlement te hebben zien verkozen worden. En die Standaert was dan nog verkozen met minder dan 60 stemmen en zetelde door stemmenkanon Jean-Pierre Van Rossem.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 20:55   #11
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Het probleem is dat alleen de begoede klasse in het parlement komen, in Belgie moet ik al terug gaan tot ROSSEM-parlementsleden Jan Decorte en Louis Standaert om nog een 'gewone' burger in het parlement te hebben zien verkozen worden. En die Standaert was dan nog verkozen met minder dan 60 stemmen en zetelde door stemmenkanon Jean-Pierre Van Rossem.
ik meen mij te herinnern dat er voor het VB een taxichauffeur zetelt. Kan iemand dat natrekken?

Maar voor de rest ben ik het wél volledig met jou eens. de arbeidersklasse heeft geen enekelel reële vertegenwoordiging in het parlement. Dat is op 15 december, met de goedkeuring vzen het Generatiepact nog maar eens gebleden. Vaandaar de noodzaak van de CAP

Laatst gewijzigd door driewerf : 16 december 2006 om 20:57.
Oud 16 december 2006, 21:01   #12
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Over handel in zitjes kan België nog een en ander leren aan de wereld.

Hoeveel bestuurslagen hebben we?

- een Europees
- een Belgisch
- een Vlaams ( met de tegenhangers in andere regio's)
- een provinciaal
- een arrondissementeel
- een gemeentelijk
- (voor sommige gemeenten: nog een district)

Alles voorzien van een eigen "parlement", een eigen "regering", een eigen "administratie".

Alles vanzelfsprekend genereus betaald door de belastingbetaler.

En dat alles voor een land met een bevolkingsomvang een grote stad waardig, waar men het met een gemeenteraad en een gemeentebestuur kan stellen.

En hoe worden al die zitjes dan verdeeld in België?
Oud 16 december 2006, 21:07   #13
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
ik meen mij te herinnern dat er voor het VB een taxichauffeur zetelt. Kan iemand dat natrekken?

Maar voor de rest ben ik het wél volledig met jou eens. de arbeidersklasse heeft geen enekelel reële vertegenwoordiging in het parlement. Dat is op 15 december, met de goedkeuring vzen het Generatiepact nog maar eens gebleden. Vaandaar de noodzaak van de CAP
Dat was Xavier Buisseret, nu niet bepaald u beste vriend denk ik zo.
Oud 16 december 2006, 21:12   #14
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Persoonlijk ben ik niet echt een fan van onze parlementaire democratie ipv quota voor vrouwen zullen ze beter quota voor arbeiders en niet-universitairen inleggen. Ik ben niet tegen democratie, maar ik vind Belgie geen democratie, maar een particratie, bestuurd door de 'begoede klasse' en daarom is inderdaad een partij als de CAP nodig, als alle arbeiders eens voor arbeiders stemden veranderde er al veel en dan haalt de CAP direct de 5 procent drempel, maar maak dat de arbeiders maar eens wijs.
Oud 16 december 2006, 21:12   #15
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:

In plaats van een mannetje / vrouwtje verplichting op te leggen zouden wij er beter voor zorgen dat alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd zijn in een parlement. Het is niet omdat die taxichauffeur minder wel bespraakt zou zijn dat hij niet over voldoende gezond verstand zou beschikken om mee te bepalen welke richting we uitmoeten.

De postjes worden in België té goed betaald, waardoor zij té aantrekkelijk zijn voor de "elite" die het altijd iets beter kan uitleggen. Indien ze iets minder goed zouden betaald zijn, zou de "gewone" mens meer kans krijgen.

De partij die de meeste "volkse" mensen op de lijst staan heeft krijgt de volgende keer mijn stem.
Oud 16 december 2006, 21:17   #16
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
In plaats van een mannetje / vrouwtje verplichting op te leggen zouden wij er beter voor zorgen dat alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd zijn in een parlement. Het is niet omdat die taxichauffeur minder wel bespraakt zou zijn dat hij niet over voldoende gezond verstand zou beschikken om mee te bepalen welke richting we uitmoeten.

De postjes worden in België té goed betaald, waardoor zij té aantrekkelijk zijn voor de "elite" die het altijd iets beter kan uitleggen. Indien ze iets minder goed zouden betaald zijn, zou de "gewone" mens meer kans krijgen.

De partij die de meeste "volkse" mensen op de lijst staan heeft krijgt de volgende keer mijn stem.
Volkomen akkoord en daarbij een taxi-chauffeur komt tenminste in contact met de gewone man en 'onze' ministers alleen met hun privé-chauffeur.
Het wordt tijd dat er eens een partij "volkse" mensen op verkiesbare plaatsen zet, en daarom hoop ik dat CAP dat doet, want bij de PVDA zijn het ook alleen maar dokters en advocaten.
Oud 16 december 2006, 21:41   #17
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Volkomen akkoord en daarbij een taxi-chauffeur komt tenminste in contact met de gewone man en 'onze' ministers alleen met hun privé-chauffeur.
Het wordt tijd dat er eens een partij "volkse" mensen op verkiesbare plaatsen zet, en daarom hoop ik dat CAP dat doet, want bij de PVDA zijn het ook alleen maar dokters en advocaten.
Ben even gaan kijken op die site.

Lijken me teveel mensen die van mening zijn dat anderen het voor hen moeten doen, dat anderen steeds schuld hebben aan hun ongeluk, en zo nog van dat gezeur.

Voor mij is eigen verantwoordelijkheid #1.
Oud 18 december 2006, 08:12   #18
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht

Volledig mee eens. Een d'Orazio zal veel beter weten wat er echt leeft bij de 86% van de mensen die van een loon moeten leven dan een di Rupo, die nauwelijks nog weet wat een brood kost.
Eens er postjes te rapen valt, trekt een partij ook carriere-jagers aan. Binnen de SP.A kan je ze er zo uithalen, diegenen die als militant nooit 's nachts affiches zijn gaan plakken of op een mistige november ochtend pamfletten heeft uitgedeeld aan een fabriekspoort, maar die wel op een 20 m² affiche staan te pronken. Daarom, en om nog een aantal redenen hanteert de LSP het principe dat een verkozene aan het gemiddeld loon van een geschoolde arbeider moet leven en het surplus van zijn parlementair wedde integraal aan de partij stort. Dit om carrierejagers buiten te houden, en om de voeling met de arbeidersklasse te behouden. In Ierland hanteert Joe Higgins, parlementslid voor de Ierse sectie van het CWI dit principe.
Oud 18 december 2006, 08:16   #19
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens. Een d'Orazio zal veel beter weten wat er echt leeft bij de 86% van de mensen die van een loon moeten leven dan een di Rupo, die nauwelijks nog weet wat een brood kost.
Eens er postjes te rapen valt, trekt een partij ook carriere-jagers aan. Binnen de SP.A kan je ze er zo uithalen, diegenen die als militant nooit 's nachts affiches zijn gaan plakken of op een mistige november ochtend pamfletten heeft uitgedeeld aan een fabriekspoort, maar die wel op een 20 m² affiche staan te pronken. Daarom, en om nog een aantal redenen hanteert de LSP het principe dat een verkozene aan het gemiddeld loon van een geschoolde arbeider moet leven en het surplus van zijn parlementair wedde integraal aan de partij stort. Dit om carrierejagers buiten te houden, en om de voeling met de arbeidersklasse te behouden. In Ierland hanteert Joe Higgins, parlementslid voor de Ierse sectie van het CWI dit principe.
Volledig akkoord en hopelijk wordt in de belgische 'praatbarak' snel een Joe Higgings verkozen!!!!

Oud 18 december 2006, 08:18   #20
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord en hopelijk wordt in de belgische 'praatbarak' snel een Joe Higgings verkozen!!!!
Of beter gezegd 1 in 2009 in een Vlaams soeverein parlement, want 2007 is nog te vroeg om de drempel te halen.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be