![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kartellijst UNIE
(14/11/2006) Het overlegcomité "Belgische Unie" is zaterdag 4 november overgegaan tot de oprichting van de lijst "UNIE" dit voor de federale verkiezingen van 2007. Dit kartel bestaat uit de drie grootste Belgisch gezinde politieke families BEB -n ,LIBERALE ALLIANTIE en UNIE een grote groep Belgisch progressieven die BUB de rug toekeerden. Het doel van dit kartel bestaat erin de Belgische Bevolking te sensibiliseren tot meer eenheidsgevoel dit in het kader van een sterkere positie binnen Europa . De toekomstige staatshervorming ,de herziening van het sociaal model en de internationale promotie van Belgie als kwaliteitmerk staan als voornaamste pijlers in hun programma. Ook de kennisoverdracht van de drie landstalen via uitwisseling van onderwijskrachten en de strijd tegen de vergrijzing in ons land en de gevolgen hiervan staan hoog in het UNIE programma. Deze toekomstgerichte partij zal in alle provincies volledige lijsten neer leggen en benadrukt een sterke vrouwelijke aanwezigheid. De positieve benadering van de Belgische politiek en een halt toeroepend aan het toenemend negativisme moeten deze partij de nodige armslag geven om goed te scoren bij de grootste deel van onze bevolking. Unie besloot de campagne 2007 dan ook dadelijk te starten met een kennisgevende folder die in gans Belgie gebust zal worden,en met een landelijke debatreeks "het belang van Belgie" Meer informatie over UNIE zal u vinden op www.unie.be waar ook het programma in drie landstalen te vinden is. BVD. A.REYERSLAAN 159 1030 BRUSSEL / BRUXELLES ----------------------------------------------------------------------- Mijn oog viel net op dit persbericht (dankuwel voor de zijbalk met recensies en persberichten ![]() Ziet er geen slecht initiatief uit, al vind ik het niet nodig een persoonlijke aanval jegens een andere Belgisch gezinde partij te vermelden (toch niet in een persbericht). Ik vind het alleszins geen slechte zaak met het oog op de verkiezingen in 2007 (het is beter dan een hele resem kleine partijen die uiteindelijk grosso modo dezelfde visie verkondigen maar evengoed ter plekke blijven trappelen).
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 14 november 2006 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Het zou goed zijn mocht de BUB zich hier bij aansluiten.
Alleen zijn ze waarschijnlijk toch niet in staat om overal volledige kieslijsten in te dienen. En aangezien 2007 waarschijnlijk in het teken van de communautaire onderhandelingen zal staan lijkt het mij beter om de krachten te bundelen in een Belgisch Kartek dan in verspreide slagorde naar de verkiezingen te trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BUB is niet uitgenodigd, beste Sneta. Ze willen niks met ons te maken hebben, en zetten zo een Belgische eenheid op de helling.
Gelukkig stellen ze niks voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Moet zijn : Gelukkig stellen ze OOK niks voor.
![]()
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oei oei oei, Hans zal weer giftig doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() ;
Laatst gewijzigd door Sneta : 14 november 2006 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Te laat gezien dat zijn luitenant al giftig komen doen was...
Toch merkwaardig dat een Belgicist blij is dat een Belgicistische eenheidslijst niets voorstelt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je bent allebei voor Belgische eenheid, alleen zijn er naar ik begrepen heb persoonlijke vete's tussen individuen. Welnu, een kartelformule laat toe om eigen standpunten en de eigen interne werking te behouden. Noch Unie, noch BUB zijn talrijk genoeg om om over heel Belgie volledige waardevolle kieslijsten in te dienen. Maak daarom afspraken om gezamelijke lijsten in te dienen of om de kiesomschrijvingen te verdelen. Belangrijk is wel dat er aan beide partijen bruggenbouwers zijn die de kleine persoonlijke akkefietjes uit het verleden kunnen overstijgen. Als je het werkelijk serieus meent om de afbraak van Belgie te trachten te keren dan is er geen tijd meer te verliezen. Mei 2007 zal er sneller zijn dan gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het niet beter kunnen verwoorden Sneta!
![]()
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En de micro-Belgicistische partijtjes zitten nog altijd op elkaar te kakken. Joepie!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei toch: ze willen zelfs niet met ons praten. Dat is hun probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, trekken de Belgicistische partijen nu ook al 'cordons' op?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe zou dat nu toch komen?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets ontstaat meestal door het gegeven "actie-reactie". Er zal langs beide kanten wel iets scheef zitten.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() En met Kim als boegbeeld voor de campagne kan het al helemaal niet meer stuk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet beschikbaar in de drie talen? Tja... wend u daarover tot de webmaster van UNIE, ik heb met heel dat gegeven niets te maken.
![]()
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ware het niet dat ik geen deel uitmaak van de kartellijst...
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jullie zullen wel Dauphin de Dinges de l'Eau de l'Amour moeten missen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je speelt je charmes uit, bloesje een knopje losser en je hebt dat zo gepiept. En als het je lukt, wordt je boegbeeld bij de verkiezingen en afgevaardigde bij de regeringsonderhandelingen. |
|
![]() |
![]() |