![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe evolueert uw belastingsinvordering tov vorig jaar? | |||
Ik moet MEER belastingen betalen dan vorig jaar |
![]() ![]() ![]() |
23 | 82,14% |
Ik moet MINDER belastingen betalen dan vorig jaar |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Het is verwonderlijk hoe onze regeringen zich sterk kunnen maken dat de belastingen zouden dalen. Ik kreeg pas m'n belastingsinvordering en tot mijn grote verbazing 6,8x meer betalen dan vorig jaar, terwijl er minder inkomsten zijn.
Hoe zit het met al de verminderingen die jullie aan de lijve ondervinden? ![]() PAARS : dat is een mengeling van ROOD en BLAUW!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gemeente belasting vooral.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() ik exact hetzelfde als vorig jaar...
maar die optie is meneer vergeten zenne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik verdien netto meer, maar bij de afrekening krijg ik jaarlijks veel minder terug !!
plus nog een deel meer voor gemeentelijke en lokale taksen !! Guynokkio en Belofstadt zijn volksbedriegers... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Nog niet gehad en ik ben vergeten hoeveel ik vorig jaar moest betalen.
Ik weet wel dat het al elk jaar gestegen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik hier toch opmerken dat hetgeen ge op 't einde van de rit moet bijbetalen of terugkrijgt, eigenlijk van weinig tel is.
Iedere maand trekt men een voorschot voor de belastingen af van uw loon. Op het einde van de twaalf maanden, berekent men wat je werkelijk moet, en bekijkt men wat je dan moet bijbetalen of wat je terug zal krijgen. Wil je dus werkelijk weten hoe de vork aan de steel zit, dan moet je bruto-bedragen van de vorige jaren vergelijken met het laatste gekende jaar. En daar telkens dan het volledig verschuldigde bedrag van belastingen van aftrekken. Vergelijken wordt dan natuurlijk helemaal onmogelijk als je fiskale toestand gewijzigd is (kleine meer of minder ten laste, vrouw het afgebold ...) Sommigen zullen dan wel verschieten van die uitslag. En als toetje: maak maar wat vreugdedansen tegenover onze Waalse broeders, die nog altijd kijk- en fluistergeld betalen, alsook de volle pot voor suksessierechten. En als ik het goed voorheb is er ook een specifiek Vlaamse korting, die per maand toegekend zal worden, geldig vanaf overmorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Je hebt ook vele bijna onzichtbare lasten.
Koop een liter stookolie, betaal een Kwh electriciteit....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() kan allang niet meer volgen, maar ik weet wel dat er bij elke belasting of verzekering de som van betalen omhoog is,
en als gepensioneerden frons je dan wel elke keer je wenkbrauwen, maar ja betalen moet je op de een of andere manier toch weeral |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez vooruit dan, voor de volledigheid: je krijgt ook vele dingen gratis: zit er een dief in je huis, de politie komt gratis (en hopelijk op tijd), kinderbijslag en geboortepremie, verlichting 's nachts in je straat, de autostrade nemen naar de kust, de service van de kontroleur die de voedingsmiddelen checkt in de nachtwinkel ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door luvali : 31 december 2006 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
GRATIS bestaat NIET!! Iemand betaalt altijd de rekening. Heb hierover een hoofdstuk gewijt in mijn boek : KLEURENBLIND "GRATIS verhaaltje" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Grappig... Ik zie bij de stemmers mensen staan die nog geen belastingen betalen.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn moeder moet 70'000 bfr extra betalen op hetzelfde inkomen van het jaar daarvoor.
Hoe dat kan is mij niet duidelijk, die mensen zijn al lang in pensioen immers.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kom je daar nu weeral bij? Ik zeg net "die mensen zijn al lang in pensioen" en nee ze hebben geen eigen zaak gehad.
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En nu, stop van het cipiertje, en richting Nieuwe Wandeling voor een uurtje of acht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |