![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Singapore heeft twee Afrikanen ter dood gebracht. Drugssmokkel Beiden waren ter dood veroordeeld vanwege drugssmokkel. Een van hen is de 22-jarige Nigeriaanse voetballer Iwuchukwu Amara Tochi. Tochi werd november 2004 gearresteerd op de luchthaven van Singapore in het bezit van 727 gram heroïne. De ander, de statenloze Okeke Nelson Malachy, zou medeplichtig zijn geweest. Onschuldig Tochi zei dat hij niets van de heroïne in zijn bagage afwist. Wie meer dan dan 15 gram heroïne, 30 gram cocaïne of 500 gram cannabis in zijn bezit heeft, krijgt in Singapore de doodstraf. Protesten De Verenigde Naties, Nigeria en mensenrechtengroepen als Amnesty International drongen er vergeefs op aan het vonnis niet te voltrekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ongewild meekrijgen van drugs in zijn bagage is een plaag waar reeds vele onschuldige en veelal naïeve jonge mensen mee te maken hebben gehad.
Ik ben geen principiële tegenstander van de doodstraf in bepaalde gevallen. Maar Singapore en haar buurlanden zouden een beetje meer aandacht moeten hebben voor het probleem van het "ongewild en ongeweten" smokkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Aan de andere kant denk ik ook niet dat er veel zijn die bekennen dat ze drugs smokkelen daar...
![]() |
#4 |
|
![]() Erg dat mensen moeten sterven omdat ze iets hebben (maakt ni uit of ze het zelf weten) dat mensen gebruiken met eigen verantwoordelijkheid.
Het is zo absurd als een mes op zak hebben en daarvoor gedood worden omdat "ge er wel eens iemand zou kunnen vemoorden". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist. Maar er zijn wel degelijk veel mensen die een 'pakje' meesleuren zonder het te weten. Om deze mensen zomaar op te hangen omdat ze niet hadden bekend mochten ze het wel hebben geweten, vind ik niet zo'n goed idee. Toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ge vergeet te denken dat kinderen die drugs zelf kopen en zelf nemen. En dat ze domme zwakke ouders hebben. Dus eigenlijk sterven die smokkelaars omdat anderen te zwak zijn. Dat is echt typisch voor een systeem dat teert op slachtofferrollen en de zwaktes van zijn burgers. Zo'n systeem krijgt geen respect van mij.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 26 januari 2007 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik moest kiezen tussen jou en een ander, dan maar klungelaar prins filip als staatshoofd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
De straf staat helemáal niet in verhouding met de misdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() De doodstraf is sowieso verwerpelijk...
Anderzijds worden passagiers er al jaren intensief voor gewaarschuwd dat ze hun bagage geen seconde uit het oog mogen verliezen, en dat ze beter geen pakjes meenemen op verzoek van derden. Als je nu nog onvrijwillig smokkelt , ben je een domme kloot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een verschil tussen wat jij schrijft, en waar ik me in kan terugvinden, en wat Bhairav schrijft, wat naar mijn mening gewoon overdreven is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Lijkt me dat de voornaamste gebruikers van heroine volwassenen zijn al was het alleen al omdat dat de mensen zijn met het geld. Ik denk daarom ook niet dat dealers specifiek kinderen targeten met die drug, eerder marijuana en xtc. Gerust zal het ook wel eens voorkomen dat kinderen/pubers het gebruiken maar ik betwijfel of dat zo'n grote groep is dat je er zo'n zware straf mee kan rationaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() marihuana is wijd verspreid onder de jeugd, het benadert zelfs alcohol consumptie en dit is een feit dat vele volwassenen niet schijnen te snappen.
XTC en die zaken dat is iets dat idd weggelegd is voor rijken. En dat is véel escapistischer dan bv. gewoon wiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Is helemaal niet overdreven, maar druist inderdaad met het systeem. Misschien is het systeem helemaal fout? Er worden mensen zogezegd verantwoordelijkheden gegeven voor meer vrijheid. In de realiteit beslissen we helemaal niks. We kunnen amper zelf conflicten (en andere problemen) oplossen, en wie speelt daar op in? Is gewoon een verdeel en heers tactiek, maar zonder bewust complot erachter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 26 januari 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat "ze er niks van wisten",daar geloof ik geen ene moer van...
Singapore past de doodstraf toe,Singapore is een onafhankelijk land,zo zij het. Wij hoeven dat daarom niet te kopieren..maar ik vraag me wel af,hoe "erg" zou het drugsprobleem" in Singapore zijn,wel wetende dat ze gelijk wie doden die de wetten overschrijdt?...helpt het.? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je hiervan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Het wordt tijd dat we Singapore eens binnenvallen en preventief democratie, vrijheid en menselijkheid invoeren. Dat land is echt een hyper-dictatuur - zéér rijk, zéér kapitalistisch en ook zéér onvrij.
Waar is Bush wanneer we hem nodig hebben? Laatst gewijzigd door C2C : 26 januari 2007 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die heeft Belgie in het oog,is hier een aards paradijs voor osama's Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 januari 2007 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |