Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 10:40   #1
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard Singapore executeert twee Afrikanen

Singapore heeft twee Afrikanen ter dood gebracht.

Drugssmokkel
Beiden waren ter dood veroordeeld vanwege drugssmokkel. Een van hen is de 22-jarige Nigeriaanse voetballer Iwuchukwu Amara Tochi. Tochi werd november 2004 gearresteerd op de luchthaven van Singapore in het bezit van 727 gram heroïne. De ander, de statenloze Okeke Nelson Malachy, zou medeplichtig zijn geweest.

Onschuldig
Tochi zei dat hij niets van de heroïne in zijn bagage afwist. Wie meer dan dan 15 gram heroïne, 30 gram cocaïne of 500 gram cannabis in zijn bezit heeft, krijgt in Singapore de doodstraf.

Protesten
De Verenigde Naties, Nigeria en mensenrechtengroepen als Amnesty International drongen er vergeefs op aan het vonnis niet te voltrekken.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 10:50   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het ongewild meekrijgen van drugs in zijn bagage is een plaag waar reeds vele onschuldige en veelal naïeve jonge mensen mee te maken hebben gehad.

Ik ben geen principiële tegenstander van de doodstraf in bepaalde gevallen. Maar Singapore en haar buurlanden zouden een beetje meer aandacht moeten hebben voor het probleem van het "ongewild en ongeweten" smokkelen.
Oud 26 januari 2007, 10:54   #3
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik ben geen principiële tegenstander van de doodstraf in bepaalde gevallen. Maar Singapore en haar buurlanden zouden een beetje meer aandacht moeten hebben voor het probleem van het "ongewild en ongeweten" smokkelen.
Aan de andere kant denk ik ook niet dat er veel zijn die bekennen dat ze drugs smokkelen daar...
Oud 26 januari 2007, 12:26   #4
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Erg dat mensen moeten sterven omdat ze iets hebben (maakt ni uit of ze het zelf weten) dat mensen gebruiken met eigen verantwoordelijkheid.
Het is zo absurd als een mes op zak hebben en daarvoor gedood worden omdat "ge er wel eens iemand zou kunnen vemoorden".
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:00   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Aan de andere kant denk ik ook niet dat er veel zijn die bekennen dat ze drugs smokkelen daar...
Dat is juist. Maar er zijn wel degelijk veel mensen die een 'pakje' meesleuren zonder het te weten. Om deze mensen zomaar op te hangen omdat ze niet hadden bekend mochten ze het wel hebben geweten, vind ik niet zo'n goed idee. Toch?
Oud 26 januari 2007, 13:02   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Erg dat mensen moeten sterven omdat ze iets hebben (maakt ni uit of ze het zelf weten) dat mensen gebruiken met eigen verantwoordelijkheid.
Het is zo absurd als een mes op zak hebben en daarvoor gedood worden omdat "ge er wel eens iemand zou kunnen vemoorden".
Je vergeet erbij te vermelden dat zo'n smokkelaars uiteindelijk mede aan de basis liggen van druggebruik en verslaving bij kinderen.
Oud 26 januari 2007, 13:25   #7
Bhairav

Standaard

Ge vergeet te denken dat kinderen die drugs zelf kopen en zelf nemen. En dat ze domme zwakke ouders hebben. Dus eigenlijk sterven die smokkelaars omdat anderen te zwak zijn. Dat is echt typisch voor een systeem dat teert op slachtofferrollen en de zwaktes van zijn burgers. Zo'n systeem krijgt geen respect van mij.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 26 januari 2007 om 13:26.
Oud 26 januari 2007, 13:33   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge vergeet te denken dat kinderen die drugs zelf kopen en zelf nemen. En dat ze domme zwakke ouders hebben. Dus eigenlijk sterven die smokkelaars omdat anderen te zwak zijn. Dat is echt typisch voor een systeem dat teert op slachtofferrollen en de zwaktes van zijn burgers. Zo'n systeem krijgt geen respect van mij.
Met andere woorden : van producent via smokkelaar tot dealer voor de schoolpoorten moeten we gerust laten. Want de 11-jarige kinnekes die uiteindelijk heroïne-spuiten als gevolg daarvan zijn zelf verantwoordelijk.

Als ik moest kiezen tussen jou en een ander, dan maar klungelaar prins filip als staatshoofd.
Oud 26 januari 2007, 13:39   #9
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met andere woorden : van producent via smokkelaar tot dealer voor de schoolpoorten moeten we gerust laten. Want de 11-jarige kinnekes die uiteindelijk heroïne-spuiten als gevolg daarvan zijn zelf verantwoordelijk.

Als ik moest kiezen tussen jou en een ander, dan maar klungelaar prins filip als staatshoofd.
bhairav heeft wel een punt hoor.
De straf staat helemáal niet in verhouding met de misdaad.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:41   #10
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

De doodstraf is sowieso verwerpelijk...

Anderzijds worden passagiers er al jaren intensief voor gewaarschuwd dat ze hun bagage geen seconde uit het oog mogen verliezen, en dat ze beter geen pakjes meenemen op verzoek van derden. Als je nu nog onvrijwillig smokkelt , ben je een domme kloot.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 13:48   #11
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
De doodstraf is sowieso verwerpelijk...

Anderzijds worden passagiers er al jaren intensief voor gewaarschuwd dat ze hun bagage geen seconde uit het oog mogen verliezen, en dat ze beter geen pakjes meenemen op verzoek van derden. Als je nu nog onvrijwillig smokkelt , ben je een domme kloot.
ja tuurlijk heeft ie gelogen, dat was dikke smokkel. maar als je gaat opgehangen worden zou ik ook wel liegen, hoe belachelijk dat dat ook lijkt.
Oud 26 januari 2007, 13:48   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
bhairav heeft wel een punt hoor.
De straf staat helemáal niet in verhouding met de misdaad.
Er is een verschil tussen wat jij schrijft, en waar ik me in kan terugvinden, en wat Bhairav schrijft, wat naar mijn mening gewoon overdreven is.
Oud 26 januari 2007, 14:16   #13
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me dat de voornaamste gebruikers van heroine volwassenen zijn al was het alleen al omdat dat de mensen zijn met het geld. Ik denk daarom ook niet dat dealers specifiek kinderen targeten met die drug, eerder marijuana en xtc. Gerust zal het ook wel eens voorkomen dat kinderen/pubers het gebruiken maar ik betwijfel of dat zo'n grote groep is dat je er zo'n zware straf mee kan rationaliseren.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:18   #14
Ambiorix

Standaard

marihuana is wijd verspreid onder de jeugd, het benadert zelfs alcohol consumptie en dit is een feit dat vele volwassenen niet schijnen te snappen.

XTC en die zaken dat is iets dat idd weggelegd is voor rijken. En dat is véel escapistischer dan bv. gewoon wiet.
Oud 26 januari 2007, 14:19   #15
Bhairav

Standaard

Is helemaal niet overdreven, maar druist inderdaad met het systeem. Misschien is het systeem helemaal fout? Er worden mensen zogezegd verantwoordelijkheden gegeven voor meer vrijheid. In de realiteit beslissen we helemaal niks. We kunnen amper zelf conflicten (en andere problemen) oplossen, en wie speelt daar op in? Is gewoon een verdeel en heers tactiek, maar zonder bewust complot erachter.
Oud 26 januari 2007, 14:40   #16
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
marihuana is wijd verspreid onder de jeugd, het benadert zelfs alcohol consumptie en dit is een feit dat vele volwassenen niet schijnen te snappen.

XTC en die zaken dat is iets dat idd weggelegd is voor rijken. En dat is véel escapistischer dan bv. gewoon wiet.
Ik bedoelde juist dat marijuana en xtc meer 'geschikt' zijn voor de jeugd omdat het relatief goedkoop is en meer sociaal geacepteert. Heroine, cocaine, dmt, lsd etc is meer iets voor volwassenen. Ik dacht tenminste dat XTC vrij goedkoop was. En alcohol zoals je noemt is waarschijnlijk ook meer iets voor de jeugd. Misschien moeten ze die handel maar eens aan gaan pakken, doodstraf voor een sixpack of meer.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 26 januari 2007 om 14:45.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:34   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat "ze er niks van wisten",daar geloof ik geen ene moer van...

Singapore past de doodstraf toe,Singapore is een onafhankelijk land,zo zij het.

Wij hoeven dat daarom niet te kopieren..maar ik vraag me wel af,hoe "erg" zou het drugsprobleem" in Singapore zijn,wel wetende dat ze gelijk wie doden die de wetten overschrijdt?...helpt het.?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:58   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is helemaal niet overdreven, maar druist inderdaad met het systeem. Misschien is het systeem helemaal fout? Er worden mensen zogezegd verantwoordelijkheden gegeven voor meer vrijheid. In de realiteit beslissen we helemaal niks. We kunnen amper zelf conflicten (en andere problemen) oplossen, en wie speelt daar op in? Is gewoon een verdeel en heers tactiek, maar zonder bewust complot erachter.
Er is mij ooit een interessante theorie uitgelegd over hoe de maatchappij best het drugprobleem in de wereld zou moeten aanpakken : alle drugs volledig legalizeren. Aldus zou voor een groot aantal druggebruikers die drugs gebruiken omwille van de taboe gewoon stoppen, de prijzen zouden kelderen, de drugcriminaliteit zou serieus gereduceerd worden, de teelt zou niet meer in handen van de Taliban, de Afrikaanse oorlogsbarons en andere criminelen zijn, op lokaal vlak zou het gebruik bovendien veel hygiënischer worden wat zowiezo ten goede komt, en ondanks een aantal 'eerste uur' slachtoffers zou ook de kick van het druggebruik een serieuze klap krijgen.

Wat denk je hiervan?
Oud 26 januari 2007, 20:34   #19
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat we Singapore eens binnenvallen en preventief democratie, vrijheid en menselijkheid invoeren. Dat land is echt een hyper-dictatuur - zéér rijk, zéér kapitalistisch en ook zéér onvrij.

Waar is Bush wanneer we hem nodig hebben?

Laatst gewijzigd door C2C : 26 januari 2007 om 20:35.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:43   #20
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het wordt tijd dat we Singapore eens binnenvallen en preventief democratie, vrijheid en menselijkheid invoeren. Dat land is echt een hyper-dictatuur - zéér rijk, zéér kapitalistisch en ook zéér onvrij.

Waar is Bush wanneer we hem nodig hebben?

Die heeft Belgie in het oog,is hier een aards paradijs voor osama's

Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 januari 2007 om 20:43.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be