![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
Dubbel opgelicht door staat-Nederland, opgelicht door Pensioen
Verzekeraars Ik voel dat ik ben dubbel opgelicht door staat der Nederland, en opgelicht door Pensioen Verzekeraars er bij . Hoe kan dat ? . Eigenlijk dat is vrij normaal. Hoe groot een instelling, hoe groot is de kans dat zij systematisch oplichten . Dat is veel meer geworden in de laatste 10-20 jaren . Door een verandering van de wet +- 10 jaar geleden, heb ik recht op maar 80 % van AOW pensioen, in plaats van 100 % AOW , dus 2% voor elke jaar dat ik in NL verbleef. 25 (-40) jaren geleden heb ik gewerkt voor +-15 jaren, en daardoor wat bedrijfspensioen is opgebouwd. Deze pensioen is (bijna) bevroren gebleven dankzij slimme Pensioen Verzekeraars . De verzekeraars zijn beroepsmatig bezig met beleggen en deskundigen tot hun beschikking hebben , dus zij zullen zeker meer winst kunnen behalen dan de rente dat wordt uitgekeerd door een gewoon bank . Maar de verzekeraars bevriezen de pensioen en daardoor de pension bedrag niet groeit met de inflatie , laatstaan belegging winst of nominale bank-rente-bedragen. Enkele jaren geleden is er enige minimaal verbetering gekomen door een wet, maar dat is te laat in mijn geval . Zelfs na deze nieuwe wet , verzekeraars zijn niet verplicht om oude polissen te laten (minimaal) groeien na de wet . Bijvoorbeeld Pensioenfonds Metaal heeft wel enige (wettelijk minimaal) verhoging toegepast in de laatste 5 jaren vanaf jaar 2002 , maar Delta Lloyd doet het niet. In mijn geval de +- Eu 300 per maand, die ik nu zou krigen, is bevroren gebleven in de laatste 25 jaren . En eigenlijk Eu 300 van 25 jaren geleden is misschien gelijk aan Eu 900 tegenwordig , zeker als ik denk aan huur van een woning nu en 25 jaren geleden . Door een verandering van de wet +- 10 jaar geleden, heb ik recht op maar 80 % van AOW pensioen, in plaats van 100 % AOW , dus 2% voor elke jaar dat ik in NL verbleef. Normaliter zou Gemeente de 80 % AOW uitkering aanvullen tot bijstands-niveau ( of zoiets ) , maar die aanvulling zal ik niet krijgen om dat ik verwacht Eu 200 pm (netto) te ontvangen uit hoofd van bedrijfspensioen opgebouwed tijdens 15 jaar werk gedaan 25 (-40) jaren geleden . Deze oplichting door verzekeraars ( opgebouwd pensioen laten bevriezen ) reken ik ook aan de Staat . Verzekeraars hebben wettelijk een bijzonder positie gekregen van de staat ( nu, en meer in het verleden ). Namelijk , vermogen bij een pensioen-verzekeraar wordt niet belast, en premies voor pensioen opbouw zijn niet-belast in het geval van pensioen-verzekeraar . Wellicht 70 % van werknemers hebben te maken met pensioen-breuk , dus pensioen-breuk is een normale gebeuren , en een fatsoenlijk afhandeling moet vanzelf gebeuren . Maar verzekeraars bestraffen een pensioen-breuk en genieten van de pensioen-breuk . En de staat deed/doet niets aan deze misbruik door verzekeraars . Ik zie niet waarom een pensioen-verzekeraar geen winst toekent aan reeds betaald premies door niet-werkende, en wel winst toekent aan premie-bedrag betaald door (nog steeds ) werkende (aktieve) deelnemers . Een bank , dat wordt normaliter niet gezien/gevoeld als een vereniging , keert rente ( enige winst) uit aan iedreen die geld stort . En een bank stuurt saldo gegevens van een rekening elke jaar . Een pensioen-verzekeraar stuurt geen saldo gegevens aan niet aktieve ( vroegere) deel-nemers . En de Staat laat dat toe . Hierdoor zijn de pensioen-verzekeraars minder transparant . Een pensioen--verzekeraar , wordt vaak gezien / gevoeld als een vereniging , en dus hoort winst toe te kennen aan iedereen die premies betaalt ( of heeft betaald in het verleden ) . En staat laat dat misstand bestaan , terwijl de staat aan de pensioen-verzekeraars een bijzonder status toekent . Deze oplichting door verzekeraars ( opgebouwd pensioen laten bevriezen ) reken ik ook aan de Staat . De partij VVD is toch machtig geweest in de laatste 25 jaren, hoorde ik eens van Jan Marijnissen van SP ! mvg: Jumbok |
|
|
#2 |
|
|
"Jumbok" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > Dubbel opgelicht door staat-Nederland, opgelicht door Pensioen > Verzekeraars > > Ik voel dat ik ben dubbel opgelicht door staat der Nederland, en > opgelicht door Pensioen > Verzekeraars er bij . > > Hoe kan dat ? . Eigenlijk dat is vrij normaal. Hoe groot een > instelling, hoe groot > is de kans dat zij systematisch oplichten . Dat is veel meer geworden > in de laatste > 10-20 jaren . > > Door een verandering van de wet +- 10 jaar geleden, heb ik recht op > maar 80 % van > AOW pensioen, in plaats van 100 % AOW , dus 2% voor elke jaar dat ik in > NL verbleef. > > 25 (-40) jaren geleden heb ik gewerkt voor +-15 jaren, en daardoor wat > bedrijfspensioen > is opgebouwd. Deze pensioen is (bijna) bevroren gebleven dankzij > slimme Pensioen > Verzekeraars . De verzekeraars zijn beroepsmatig bezig met beleggen en > deskundigen > tot hun beschikking hebben , dus zij zullen zeker meer winst kunnen > behalen > dan de rente dat wordt uitgekeerd door een gewoon bank . Maar de > verzekeraars > bevriezen de pensioen en daardoor de pension bedrag niet groeit met de > inflatie , > laatstaan belegging winst of nominale bank-rente-bedragen. > > Enkele jaren geleden is er enige minimaal verbetering gekomen door een > wet, maar > dat is te laat in mijn geval . Zelfs na deze nieuwe wet , verzekeraars > zijn > niet verplicht om oude polissen te laten (minimaal) groeien na de wet . > > Bijvoorbeeld Pensioenfonds Metaal heeft wel enige (wettelijk minimaal) > verhoging > toegepast in de laatste 5 jaren vanaf jaar 2002 , maar Delta Lloyd doet > het niet. > > In mijn geval de +- Eu 300 per maand, die ik nu zou krigen, is bevroren > gebleven > in de laatste 25 jaren . En eigenlijk Eu 300 van 25 jaren geleden is > misschien > gelijk aan Eu 900 tegenwordig , zeker als ik denk aan huur van een > woning nu en > 25 jaren geleden . > > Door een verandering van de wet +- 10 jaar geleden, heb ik recht op > maar 80 % van > AOW pensioen, in plaats van 100 % AOW , dus 2% voor elke jaar dat ik in > NL verbleef. > > Normaliter zou Gemeente de 80 % AOW uitkering aanvullen tot > bijstands-niveau > ( of zoiets ) , maar die aanvulling zal ik niet krijgen om dat ik > verwacht > Eu 200 pm (netto) te ontvangen uit hoofd van bedrijfspensioen > opgebouwed tijdens > 15 jaar werk gedaan 25 (-40) jaren geleden . > > Deze oplichting door verzekeraars ( opgebouwd pensioen laten bevriezen > ) reken ik > ook aan de Staat . Verzekeraars hebben wettelijk een bijzonder positie > gekregen > van de staat ( nu, en meer in het verleden ). Namelijk , vermogen bij > een > pensioen-verzekeraar wordt niet belast, en premies voor pensioen opbouw > zijn > niet-belast in het geval van pensioen-verzekeraar . > > Wellicht 70 % van werknemers hebben te maken met pensioen-breuk , dus > pensioen-breuk > is een normale gebeuren , en een fatsoenlijk afhandeling moet vanzelf > gebeuren . > > Maar verzekeraars bestraffen een pensioen-breuk en genieten van de > pensioen-breuk . > En de staat deed/doet niets aan deze misbruik door verzekeraars . > > Ik zie niet waarom een pensioen-verzekeraar geen winst toekent aan > reeds betaald > premies door niet-werkende, en wel winst toekent aan premie-bedrag > betaald > door (nog steeds ) werkende (aktieve) deelnemers . > > Een bank , dat wordt normaliter niet gezien/gevoeld als een vereniging > , keert > rente ( enige winst) uit aan iedreen die geld stort . En een bank > stuurt > saldo gegevens van een rekening elke jaar . Een pensioen-verzekeraar > stuurt > geen saldo gegevens aan niet aktieve ( vroegere) deel-nemers . En de > Staat > laat dat toe . Hierdoor zijn de pensioen-verzekeraars minder > transparant . > > Een pensioen--verzekeraar , wordt vaak gezien / gevoeld als een > vereniging , en dus hoort winst toe te kennen aan iedereen die premies > betaalt ( of heeft betaald in het verleden ) . En staat laat dat > misstand > bestaan , terwijl de staat aan de pensioen-verzekeraars een bijzonder > status > toekent . > Deze oplichting door verzekeraars ( opgebouwd pensioen laten bevriezen > ) reken ik > ook aan de Staat . > > De partij VVD is toch machtig geweest in de laatste 25 jaren, > hoorde ik eens van Jan Marijnissen van SP ! > Vergeet de rol van de vakbonden niet! Die hebben er al die tijd bij gezeten. Goeie baantjes hoor, in die besturen. Een flink deel van de inkomsten van de vakbonden kwam uit de zgn. vacatiegelden. Het kost wat, maardan heb je ook wat. jsn |
|
|
#3 |
|
|
"Jumbok" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > Dubbel opgelicht door staat-Nederland, opgelicht door Pensioen > Verzekeraars > .... > mvg: Jumbok > Het grote probleem is dat de pensioenfondsen zeer veel geld verzameld hebben. Nederland is hierin beslist uniek. Het geld moet worden uitgezet, en daarvoor is Nederland te klein. Dit is een macro-economisch probleem. In Japan was er hetzelfde probleem: de Japanners hadden te veel gespaard. Zo veel zelfs, dat de economie vast kwam te zitten en Japan in een crisis kwam. Onze regering heeft dit probleem gezien en maatregelen genomen om het pensioenvolume te beteugelen. De eerste stap was om excedent-verzekeringen te verbieden. Daarna werd het welvaartsvast pensioen aangepakt. Er is nu sprake van indexatie. Er zijn nog veel meer stappen genomen om het pensioenspaargeld en andere spaargelden te verminderen. Want geld moet rollen in een economie. Stappen die genomen gaan worden zijn dat de AOW wordt verminderd. Ook wordt in de wet werk en bijstand de regel geschrapt dat een 50-plusser zijn huis mag houden. Dat moet hij dus opeten als hij geen werk meer kan vinden. Ook deze vorm van sparen wordt dus aangepakt. En aangezien 45% van de samenlevingsvormen eindigt in een scheiding, zullen veel mensen hun partner moeten uitkomen en dus een nieuwe hypotheek moeten afsluiten. Tegen die tijd (na dertig jaar aftek genoten te hebben) zal ook de belastingaftrek voor hypotheekrente zijn vervallen: kortom deze toekomstige ouderen krijgen het financieel heel moeilijk. Begint u het plaatje te begrijpen? U boft nog! Nieky |
|
|
#4 |
|
|
On 4 Jan 2007 08:52:09 -0800, "Jumbok" <[email protected]> wrote: >Dubbel opgelicht door staat-Nederland, opgelicht door Pensioen >Verzekeraars Gelukkig maar. Dit heeft namelijk niets met nl.ondernemen te maken. -- branko collin Volk van San Theodoros, ik heb U begrepen. |
|
|
#5 |
|
|
Branko Collin wrote: > On 4 Jan 2007 08:52:09 -0800, "Jumbok" <[email protected]> wrote: > > >Dubbel opgelicht door staat-Nederland, opgelicht door Pensioen > >Verzekeraars > > Gelukkig maar. Dit heeft namelijk niets met nl.ondernemen te maken. > -- > branko collin > Volk van San Theodoros, ik heb U begrepen. Juist ondernemers, die in het begin voor lange tijd in loondienst gewerkt hebben , krijgen te maken met pensioen die bevroren blijft voor hele lang . Werknemers hebben soms mogelijkheid om voor enige continuiteit van pensioen te zorgen .. mvg: Jumbok |
|
|
#6 |
|
|
"Jumbok" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > Juist ondernemers, die in het begin voor lange tijd in loondienst > gewerkt hebben , > krijgen te maken met pensioen die bevroren blijft voor hele lang . Ja, uiteraard. Als ze geen premie meer betalen omdat er van een werkgevers-werknemersrelatie geen sprake meer is, is het logisch dat er geen pensioenopbouw meer is. Het staat overigens iedere ondernemer vrij voor zijn eigen pensioen te zorgen. Tom. |