Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2003, 14:41   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

6/12 Amerika misschien terug naar de maan

Amerika gaat in de toekomst misschien terug naar de maan. Dat meldden de Amerikaanse media vrijdag. Volgens die media zou de regering Bush zou in het geheim al sinds de lente op zoek naar een nieuwe 'indrukwekkende' uitdaging voor het Amerikaanse 'civil space program' en is een nieuwe maanlanding een van de opties.
Alleen enkele vertrouwelijke medewerkers van de president, onder wie Dick Cheney, die aan het hoofd staat van de hele onderneming, zouden op de hoogte zijn van de plannen over de nieuwe uitdaging, aldus anonieme bronnen. Toch lekte een deel van de informatie uit, met name details over de plannen van de president over een nieuwe maanlanding.

Anonieme bronnen benadrukken echter dat er nog geen beslissing is genomen en dat de president momenteel een reeks alternatieve uitdagingen, sommige meer praktisch dan indrukwekkend, onder de loep neemt. Voorwaarde is dat de plannen binen redelijke termijn kunnen worden uitgevoerd en dat ze ook financieel haalbaar zijn. Een bekendmaking zou er ten vroegste komen op 17 december, wanneer Bush in Kitty Hawk een ceremonie zal bijwonen ter herdenking van de eerste vlucht van de broers Wright. Eventueel zou de president zijn plannen ook kunnen kenbaar maken in zijn 'State of the Union' in januari.

De nieuwe plannen zouden geen verband houden met het onderzoek dat momenteel gevoerd wordt naar het ongeluk met de Space Shuttle Columbia op 1 april van dit jaar. Alle bemanningsleden kwamen toen de shuttle na zijn laatste missie ontplofte. In plaats daarvan zou het idee voortkomen uit plannen om de NASA te hervormen en nieuw leven in te blazen, iets wat Cheney al wil sinds Bush in 2001 president werd.

All other earth opportunities being (ab)used ... rests only a future in space ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 14:47   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

The show must go on...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 16:14   #3
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

En voor wanneer is deze vlucht juist gepland? En met welk doel gaan ze er naar toe?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 16:22   #4
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ze liever naar mars zien gaan, de maan is zo passé.
Oud 7 december 2003, 16:28   #5
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik zou ze liever naar mars zien gaan, de maan is zo passé.
Ik dacht dat er ook missies naar Mars waren gepland.

http://mars.jpl.nasa.gov/missions/future/2005.html

Oud 7 december 2003, 17:54   #6
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
En voor wanneer is deze vlucht juist gepland? En met welk doel gaan ze er naar toe?
Als de vlucht werkelijk gepland is zoals Descartes hier zegt: als verkiezingsstunt.
Oud 7 december 2003, 20:16   #7
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als de vlucht werkelijk gepland is zoals Descartes hier zegt: als verkiezingsstunt
Natuurlijk, en als hij dat niet zou doen dat zouden jullie reklameren dat hij te weinig voor de ruimtevaart doet, en zo is het natuurlijk makkelijk praten
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 21:33   #8
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Als de vlucht werkelijk gepland is zoals Descartes hier zegt: als verkiezingsstunt
Natuurlijk, en als hij dat niet zou doen dat zouden jullie reklameren dat hij te weinig voor de ruimtevaart doet, en zo is het natuurlijk makkelijk praten
Misschien eens gericht aan ruimtevaart doen ipv op voorhand al te willen naar de maan gaan, terwijl daar geen specifieke vraag naar kwam uit de wetenschappelijke wereld (bij mijn weten dan toch, maar ik ben gewoon een oude zeveraar)
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 21:37   #9
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Ruimtevaart heeft altijd al mijn interesse gehad, maar dit is natuurlijk wel grotendeels een PR-stunt. Toch moet men ook realiseren dat de NASA ook erg nerveus wordt van het Chinese Programma dat nu op volle toeren draait. De Amerikanen hebben dus weer een 'daad' nodig om te laten zien dat zij de nummer één zijn en niemand anders...
Oud 7 december 2003, 21:43   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind niet dat Bush iets voor de ruimtevaart moet doen. Zolang bedrijven, universiteiten nuttige toepassingen kunnen lanceren op eigen kosten is er volgens mij meer dan genoeg ruimtevaartsteun.

De enorme steun die België aan ruimtevaart geeft is volgens mij in elk geval niet in proportie tot de onderzoeksresultaten.
Oud 9 december 2003, 21:23   #11
Descartes Jr
Banneling

Standaard

December 8, 2003

Dear Mr. Bush,

Well, it's going on two weeks now since your surprise visit to one of the two countries you now run and, I have to say, I'm still warmed by the gesture. Man, take me along next time! I understand only 13 members of the media went with you -- and it turns out only ONE of them was an actual reporter for a newspaper. But you did take along FIVE photographers (hey, I get it, screw the words, it's all about the pictures!), a couple wire service guys, and a crew from the Fox News Channel (fair and balanced!).

Then, I read in the paper this weekend that that big turkey you were holding in Baghdad (you know, the picture that's supposed to replace the now-embarrassing footage of you on that aircraft carrier with the sign "Mission Accomplished") -- well, it turns out that big, beautiful turkey of yours was never eaten by the troops! It wasn't eaten by anyone! That's because it wasn't real! It was a STUNT turkey, brought in to look like a real edible turkey for all those great camera angles.

Now I know some people will say you are into props (like the one in the lower extremities of your flyboy suit), but hey, I get it, this is theater! So what if it was a bogus turkey? The whole trip was bogus, all staged to look like "news." The fake honey glaze on that bird wasn't much different from the fake honey glaze that covers this war. And the fake stuffing in the fake bird was just the right symbol for our country during these times. America loves fake honey glaze, it loves to be stuffed, and, dammit, YOU knew that -- that's what makes you so in touch with the people you lead!

It was also a good idea that you made the "press" on that trip to Baghdad pull the shades down on the plane. No one in the media entourage complained. They like the shades pulled and they like to be kept in the dark. It's more fun that way. And, when you made them take the batteries out of their cell phones so they wouldn't be able to call anyone, and they dutifully complied -- that was genius! I think if you had told them to put their hands on their heads and touch their noses with their tongues, they would have done that, too! That's how much they like you. You could have played "Simon Says" the whole way over there. It wouldn't have been that much different from "Karl Says," a game they LOVE to play every day with Mr. Rove.

Well, if you're planning any surprises for Christmas, don't forget to include me. When I heard last week that you wanted to send a man back to the moon, I thought, get the fake goose ready -- that's where ol' George is going for the holidays! I don't blame you, what with nearly 3 million jobs disappeared, and a $281 billion surplus disappeared, and the USA stuck in a war that will never end -- who wouldn't want to go to the moon! This time, take ALL the media with you! Embed them on the moon! They'll love it there! It looks just like Crawford! You can golf on the moon, too. You'll have so much fun up there, you might not want to come back. Better take Cheney with you, too. Pretend it's a medical experiment or something. "That's one small step for man, one giant leap for every American who's sick and tired of all this crap."

Yours,

Michael Moore
Oud 9 december 2003, 22:40   #12
Seba
Europees Commissaris

Standaard

ik moet toegeven dat moore met die brief wel touchés a volonté eruitfloept
Oud 9 december 2003, 22:47   #13
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik dat ervaar in elk van zijn brieven, docu's en films.
Oud 9 december 2003, 23:24   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Seba schreef:

kan goed zijn, maar bronnen van verschillende meningen lezen kan ook geen kwaad. Als ik een stuk van Robert Kagan lees, geef ik die man ook volledig gelijk. Maw: nuanceren!
Oud 10 december 2003, 14:40   #15
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Moore's brief vond ik wel lachen...

die mr Karl Rove leerde z'n dirty tricks op PR vlak al veel eerder, rotten.com wijdt er een stuk van hun "library" aan --> US officials --> Karl Rove (neenee, geen lijkenfoto's)

evenmin een objectieve site, maar wel leuke feitjes die de gemiddelde mens liever vergeten zag én met batterijzuur ipv inkt geschreven...

verkiezingsstunten: da's toch nog een flink stuk van nu verwijderd? op 9 maand tijd kan er vanalles gebeuren
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 18:28   #16
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Ik wacht vol spanning op de nieuwe film van Michael Moore. Hij gind deze uitbrengen net voor de presidentsverkiezingen en de film ging gaan over de banden tussen de familie Bush en Bin Laden.

Oud 11 december 2003, 10:04   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Banden?

Ik had al zo'n geruchten gehoord dat de vader van Bush jr ooit ne keer in Saoudi Arabië een affaire had met Bin Laden's moeder.
Oud 11 december 2003, 15:25   #18
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Seba schreef:

kan goed zijn, maar bronnen van verschillende meningen lezen kan ook geen kwaad. Als ik een stuk van Robert Kagan lees, geef ik die man ook volledig gelijk. Maw: nuanceren!
Het Jambers gehalte van Kagan ligt nu wel net iets lager als dat van Michael Moore.

Michael Moore is trouwens niet meer of niet minder als een slimme kerel die perfect inspeelt op de markt met commerciele films en docus.
Oud 11 december 2003, 19:55   #19
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Banden?

Ik had al zo'n geruchten gehoord dat de vader van Bush jr ooit ne keer in Saoudi Arabië een affaire had met Bin Laden's moeder.
Ik had het over de finaciële banden natuurlijk.

Oud 11 december 2003, 21:55   #20
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dat wist ik wel hoor
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be