![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij de ophanging van Barzan Ibrahim al-Tikriti, de halfbroer van Saddam Hoessein, is diens hoofd van de romp gerukt.
Het blijkbaar niet zorgvuldig toepassen van de zogenaamde Hangman's table heeft er toe geleid dat het hoofd van Saddam's halfbroer werd afgerukt bij executie. De latere versie van deze tabel corrigeert de lengte die de veroordeelde moet vallen a.d.h.v. gegevens als leeftijd, geslacht, lichamelijke conditie en postuur. Hoewel het bericht van de onthoofding al lang op o.a de RTL nieuwssite/ teletekst stond wist het Staatsjournaal van 9.30 nog te vermelden 'dat er tot nu toe geen bijzonderheden bekend zijn'. Hoofd halfbroer Saddam afgerukt bij executie Lees meer: The process of judicial hanging
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gouverneur
|
Een schande.
Nogmaals een gemiste kans voor Irak. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben tegen de doodstraf omwille van de simpele reden dat men van een staatsambtenaar dan verwacht en ermee akkoord gaat dat hijzelf een moordenaar wordt. Niks meer, niks minder.
Vele criminelen gun ik niet meer dat ze kunnen blijven verderleven hoor. Alleen wens ik niemand de taak te geven die criminelen van het leven te beroven. (ikzelf betrap me erop dat ik me excuseer als ik een ambetante vlieg doodsla). Ik ben evenmin "menslievend" in die zin dat ik vb. Dutroux graag 24/24 met de regelmaat van de klok én voor de rest van zijn leven kindergehuil in zijn cel wil gunnen. (de ouders van zijn slachtoffers zullen dit ook levenslang 24/24 ongewild horen). Wat me stoort in deze Iraakse executies is dat men er zelfs niet in slaagt om het een klein beetje humaan te maken. (re: filmpjes van Saddam's vernedering, ophanging met verlies van hoofd). ALS je het dan als staat toch doet (doodstraf), doe het dan even netjes aub.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2007 om 09:06. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
wat een ijzig barbaars regime ... dat is nog eens wat anders dan op een beschaafde manier oorlogsmisdadigers ophangen aan een koperdraad ...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Burger
|
Er zullen vast genoeg mensen zijn die op vrijwillige basis als beul willen fungeren; geen ambtenaar hoeft tegen zijn wil hiertoe gedwongen te worden, me dunkt.
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat hem niet over al of niet gedwongen worden; het gaat hem erover dat je van een medemens verwacht dat die een moord zal plegen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Deelt u die afkeer dan ook over het leger? Of over politieagenten die moeten ingrijpen?
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
sinds wanneer is een gerechtelijk uitgesproken straf als doodstraf een moord ?
is een gevangenisstraf dan ook een gijzeling ? een boete diefstal ? een verbale terechtwijzing een inbreuk op uw persoon ? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
dit topic is dubbel, het bestaat al in k&k, waar anders ?!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
zowel leger als politie zie ik enkel als vorm van zelfverdediging indien ze mensen doden. Niet als vorm van straf.
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet voor niks duwen ze ginder in de States met DRIE man op DRIE verschillende knopjes zodat niemand weet wie de dodelijke injectie toedient. Hetzelfde geldt voor doodstraf door een vuurpeleton: dit is ook specifiek ingesteld om niet één persoon zich verplicht te voelen te moorden (terwijl één nekschot in feite veel efficienter is).
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Ik zie de doodstraf ook als een vorm van zelfverdediging.
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is een goede zaak, punt.
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
hypocriete, onwetende Belgen!
Nu gaan ze hier eventjes de verdediging gaan opnemen van een veroordeelde zak die aan de basis heeft gestaan van een jarenlang terreurbewind dat honderdduizenden het leven heeft gekost. Om nog te zwijgen van de miljoenen die in doodsangsten moesten leven. Al was hij gegooid van een toren met een touw aan z'n nek, waarna z'n karkas aan de gieren werd gegeven, het zou nog steeds "gerechtigheid" in z'n zuiverste vorm zijn. Ze leren het hier niet hé, om de soevereiniteit van het Nieuwe Irak te respecteren, en dus hun beslissingen niet te bekritiseren "omdat ze het hier in't Westen denken beter te weten".
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 16 januari 2007 om 13:04. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
Citaat:
En welke kans zou er nu gemist zijn? De kans dat die gast zou vrijkomen ofzo? Het Saddam tijdperk van sunni-dominatie over de shia meerderheid is nu afgesloten. Enkel als de restanten van dat regime in de grond steken, is vrede mogelijk.
|
|
|
|
#16 | |
|
|
Citaat:
Trouwens da vies manneke laten creperen in een kelder ergens was veel effectiever geweest... |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Parlementslid
|
Het resultaat is wel hetzelfde. Hij is dood.
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus je bent voor foltering? Liever iemand laten creperen dan hem van zijn leiden verlossen...wie is er nu het meest humaan?
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Citaat:
Nuja hem af en toe de reflectie van wat hij gedaan heeft opdringen zou soms wel geen kwaad kunnen misschien... Wie heeft het hier over humaan zijn? Ik stel gewoon dat ik principieel tegen de doodstraf ben... Heeft u al eens gestoken geweest door een schroevendraaier of iets dergelijks? Uw familie in een massagraf zien verdwijnen?... Ik heb het niet over humaniteit! Van zijn leiden verlossen? Er een martelaar van maken? Ben ik ook tegen... In de douche met de rest van de criminelen en hem laten slinken tot het hoopje ellende dat hij echt is! Waarom geen doodstraf is de vraag dan natuurlijk... Omdat de moordenaar van een moordenaar ook een moordenaar is! |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De doodstraf was de minst pijnvolle oplossing voor Saddam. Ik had liever gezien dat men hem levenslang gevangen gezet had. En dan niet op Elba ofzo eh.
|
|
|