![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was naar het nieuws aan het kijken en hoorde dat de SP.a meer arbeiders op zijn lijsten wil zetten en arbeiders in de kamer en senaat wil.
Want nu zou er geen enkele arbeider in de Belgische of Vlaamse politiek aanwezig zijn. Voor mij is deze uitspraak eigenlijk een dubbele bekentenis. 1) De huidige politici weten verdomd heel weinig van de gewone bevolking. 2) De huidige politici zijn gewoon niet bekwaam om voor het volk, op wiens kosten zij leven het beste te voorzien. Nu eigenlijk zitten hier veel verschillende werkklasse. Vinden jullie ook dat er arbeiders/bedienden in de kamer en senaat moeten zitten of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Als de onderliggende bedoeling van deze uitspraak is om terug wat realisme en geloofwaardigheid in de politiek te krijgen dan ben ik zeker een voorstander. Vraag blijft hoe men dit in de praktijk wil brengen want ik vrees dat veel partijen er gewoon niet voor open staan.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn angst is meer dat men deze mensen gewoon wil misbruiken,zoals de vele nieuwe belgen misbruikt zijn in de politiek.
Zouden de huidige politici echt naar deze mensen luisteren en hen willen volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 29 januari 2007 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De sp.a vindt de "excuus-arbeider" uit. Het contrast met al diegenen die daar hun zitje van pa of ma ge-erfd hebben en nooit in hun leven een echte job hebben gehad zal er alleen maar pijnlijker door worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet er in alles wat een partij doet steeds het VB om de eerste plaats komen?
Ik krijg er een degou van dat jullie VBers steeds denken dat alles tegen het VB is, moest het de VLD zijn geweest zou ik dat zelf ommiddelijk hebben gezegd. Maar de SP.a is steeds de partij geweest die voor de werkende klasse wilde spreken. En na de sessie van de Man weten we wel waar het VB echt voor staat. Eigen bankrekening eerst aandikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() oh ja, en de schrik voor CAP (en in mindere mate PVDA) zit er volgens mij ook vrij diep in. hoera!
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini Laatst gewijzigd door Samsa : 29 januari 2007 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Waarschijnlijk bedoelen zij hun vakbondsmensen die telkens bij vakbondsacties, nu weer bij de stakingen van de VW fabrieken, zoveel mogelijk in beeld moeten komen bij hun bevriende staatszender, meer moeten we daar niet achter zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Onder Stevaert is de Sp-A een populistische partij geworden en door paars is ze ook neo-liberalistisch geworden,ik hoop dat Vandelanotte begrepen heeft dat ze terug een volkspartij moeten worden die de waarden van ALLE mensen aanspreekt,waarom denkt ge dat VLd zoveel stemmers verliest,alles voor de middenklasse en de rest kan fluiten naar enige waardigheid.
De SP-A mag niet verder op de weg van liberalisering of ze zal ook stemmen verliezen.
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Tja, iedere politieke 'move' die er gemaakt wordt heeft direct/indirect als doel: het VB (kleiner te krijgen). Zoals laatst ook het voorstel van De Croo met zijn grote kieskring. Een hele uitleg van dit en dat en als laatste: misschien dat dit ook helpt om het VB klein te krijgen.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 29 januari 2007 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een reactie op een reportage in buurthuizen waar de oudjes er ronduit voor uitkwamen vroeger SP te stemmen en nu VB, juist omdat de Spa niet langer de partij van de arbeider is. Volgens hen dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Laat me niet lachen,weer een deel van de vriendjes die een plaatske krijgen zeker...komaan zenne, ik heb het ook gezien maar ik geloof er geen bal van, alles ha,delt zich hier toch om vriendjespolitiek...
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 29 januari 2007 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar denken dat de meest liberale partij van ons land voor de gewone mens is en het zal opnemen voor de arbeidrs en bedienden, staat gelijk met denken dat een auto kan vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() In Limburg krijgt een vakbondsvrouw van Ford Genk een plaatske op de SP.a lijst. 'excuser' als deze 'excuustruus' kan het niet. Ze is bovendien vrouw, allochtoon én arbeidster. Bovendien nogmaals het bewijs dat de vakbond slechts een aanhangsel is. Kwaliteiten hoef je niet meer te hebben teenwoordig, je moet gewoon vrouw zijn, en nog liefst buitenlander
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Nogeens een poging door de sossen om de in hun ogen"domme" arbeider te verleiden met "hun" zogenaamde interesse voor deze. En hem proberen op te vrijen tegen de volgende verkiezing hopend op stemmenwinst. Dit in navolging van hun a'pense boegbeeld janssens waar deze de allochtoon voor zijn kar kon spannen en deze ge(mis)bruikte hoopt nu de sossen hun partijtop dit met de in hun ogen "domme' arbeider te kunnen doen. Hopelijk herinnerd de arbeider zich wie een groot verdediger is van het "langer werken" en een voostander is dat men na jaren zwoegen kan fluiten naar een vervroegd pensioen (heeft hij eens uit de doeken komen doen in de 7de dag), de geachte sos "VDB" nu minister van onderwijs. Hopelijk wordt die paarse clan geplaatst na deverkiezing waar ze thui horen, bij het grof vuil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |