![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Zou het VB niet beter splitsen in het belang van de Vlaming, en de rechste kiezers | |||
Ja, delen om later terug op te tellen, brengt meer op |
![]() ![]() ![]() |
15 | 36,59% |
Nee, het VB moet alleen oppermachtig blijven, en moet ook eigen concurrentie bestrijden |
![]() ![]() ![]() |
26 | 63,41% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De meningen blijven verdeeld hier op het forum, en waarschijnlijk hier buiten ook (op korte termijn).
Ik ga niet in detail beginnen over de recente gebeurtenissen. Daar is al genoeg stof van opgewaaid. Ik vraag me alleen af of het niet beter is, in belang van de Vlaming dat de partij splitst. Persoonlijk vind ik langst éne kant van wel. Nu is het politieke landschap aan de rechterzijde total verdeeld. Je hebt NV-a,Vlott, Vlaams Belang en Lijst Dedecker. Het VB zou ze liefst zien opperen onder de koepel van VB. Maar daar is het water veel te diep voor. Aangezien VLott, en Dedecker elk afzonderlijk schrik hebben of 'benadeeld' zijn om geen verkozenen te mogen leveren omwille van de keisdrempel, is het mss beter dat er VB'ers overstappen naar die partijen. Vlott kan dan eventueel samensmelten met Lijst Dedecker. Wanneer twee groepen (of rechtse partijen) naar de kiezer trekken zal men samen veel meer winst halen. Samen kunnen ze de huidige macht mee helpen breken. Het probleem dat nu het moeilijkste ligt is: VB wil geen stemmen afstaan aan een andere partij. En ik zeg uitrukkelijk 'afstaan' niet verliezen. Want bij een samenwerking komen ze terug. Conclusie, zowel vlott en of Dedecker samen enerzijds en Vlaams Belang anderzijds kunnen hun eigen profiel beter bepalen en uitdragen. Ze kunnen terug doen en laten waar ze goed en sterk in zijn. Dit zou voor de Vlaamse rechtse kiezer, een beloning zijn. Maar de grote vraag is, is het VB bereid een toegeving te doen, om achteraf 'samen' een overwinning te vieren. Of houdt ze halsstarrig vast, dat alleen zij, de rechtse kiezer kunnen welstellen. Het gaat tegenwoordig niet meer om 'eigen volk eerst", maar om "eigen belang eerst". 't is maar hoe je het wil bekijken. Ik zal een poll toevoegen Laatst gewijzigd door De Prof : 23 januari 2007 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind die hele affaire fel overdreven. De interne discussie over welke strategie om door te groeien is al jaren bezig binnen het VB alleen wordt die door de komst van figuren als Verstrepen en Morel die een andere achtergrond hebben en niet mee met het VB gegroeid zijn ook naar buiten gevoerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de VB-kiezer lijkt het mij beter, hij kan immers kiezen tussen de hardere of de zachtere aanpak. Wat,volgens mij toch een deel wilt.
Maar voor de fameuze forza flandria niet. Tenzij die softere versie samengaat met Lijst-Dedecker & co. Anders dreigt er een nog grotere splitsing van rechts.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kort en krachtig : NEE
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Is de NVA dan niet het zachtere broertje van het Vlaams Belang.
Alhoewel MRM is vertrokken vanuit de NVA omdat die te zacht was. Misschien is de NVA het te zachtere broertje van het Vlaams Belang
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Een aantal mensen zoals verstrepen en morel moeten weg.Een alliantie tussen een radikaal VB en een gematigde rechtse partij zal meer stemmen halen dan een verwaterd VB dat als twee druppels watr lijkt op dedecker en nva.Een deel kiezers zal voor een verwaterd vb niet meer stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Mijn advies voor het VB : Bewegen in de plaats van verstarren van angst voor een mindere uitslag.
Waarom kunnen zij niet in stilte enkele van hun mensen buiten het cordon positioneren bij JMDD, eventueel met een enveloppe mee voor de kosten. In elke provincie een oud-VBer op die lijst en rechts blijft rechts en jM haalt het. Het VB moet zichzelf buiten het cordon zetten door aan politiek te doen in de plaats van aan ideologie. Het is om de macht te doen, niet om het gelijk !! Eén stap achteruit om er twee vooruit te krijgen. Het vraagt moed.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() NEE zeker niet, dat zou de doodsteek zijn en hetgeen links wilt.
Morel en Verstrepen zijn verruimers maar behoren niet tot de top. Vlott is al in kartel met het VB dus dat is niet echt het probleem, Lijst Dedecker gaat niet zoveel stemmen halen en de kiesdrempel niet halen en wat betreft de N-VA is het duidelijk dat ze niet zullen samenwerken met Vlott, VB of Lijst Dedecker. VB bestaat al veel langer dan al die formaties en is veel groter. Vroeger had je ook Liberaal Appel en vele kleine concurrentjes die het allemaal niet haalde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ze ooit aan de macht willen deelnemenl, moeten ze het spelen zoals elke politieker. Een achterpadje opzoeken, niet langs de grote voordeur naar binnen willen gaan. Laatst gewijzigd door De Prof : 23 januari 2007 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Maar zal je daar uiteindelijk stemmen mee winnen van andere partijen denk je? en zo ja, van welke had je gedacht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De huidige zogenaamde democratische partijen zijn kleiner dan het VB en zeker kleiner dan gezamelijk rechts. De mensen en ook de VB kiezers willen dat er wat gebeurt met hun stem. De kans om met JMMD iets te verzinnen krijgen ze niet meer. Er zullen altijd harde verstarde koppigaards bij het VB blijven zitten. Eens dat het beweegt zullen zij VB-bis opstarten om weer in een hoek te gaan huilen tegen de maan. VB stap zelf uit het cordon !! Gewoon doen. PS. Ik ben geen VB-stemmer.
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Zelfs dat is niet nodig. Elke politieker is geen zakkenvuller, arrangeur of postjesjager. Er lopen in het parlement een heleboel eerlijke en ernstige mensen rond. Het is aan de VB-politiekers om te tonen hoe het moet als zij de ethiek zo hoog in het vaandel willen voeren.
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat JMDD niet inziet dat hij nu zijn allerlaatste hand ook nog eens heeft overspeeld... A/na zijn nederlaag ( of zelfs een kleine overwinning) zal men van hem nooit meer horen B/ Zelfs als hij 1,2 of 3 verkozenen heeft zal hij nooit politieke revanche kunnen nemen, nooit zijn eigen programma verwezenlijken of nooit wegen op de besluitvorming. Het is doodjammer dat De Decker onmiddellijk na zijn VLD-exit geen westvlaams VLOTT heeft opgericht zoals Hugo had aangeraden onder de veilige mantel van een superpartij wiens programma voor 90% het zijne is... Hij heeft zich waarschijnlijk op zakelijk gebied laten afdreigen en is verschoten van het cordon... Domme domme kloot.... Hij zal daar jammer genoeg politiek voor boeten...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 januari 2007 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Het VB mag zeker niet splitsen. Nu hebben we tenminste nog maar één hoopke stront.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Uiteraard geen splitsing. Als ik een patat schil dan is dat ook geen splitsing. Dat is slechts een verwijdering van datgene wat er nutteloos aan is. Het Vlaams Belang moet dus niet splitsen maar in de plaats daarvan enkele figuren afstoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |