![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag jij ooit om opslag bij je baas?
Ikzelf probeer dat elk jaar. En over enkele dagen ga ik dat nog eens doen. Tot nu toe is dat bijna altijd gelukt. Doen jullie dat ook; gewoon bij den baas om meer centen gaan vragen of wachten jullie liever braafjes een cao-aanpassing ofzo af?
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waar ik vroeger zat was dat allemaal perfect uitgekiend, een step-up chart heette dat.
Promoties en meer pré voor de gatlikkers dus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik heb onlangs vanzelf een mooie opslag gekregen... het is hier een duivekot (al heb ik geen idee waarom, tof werk, super baas) en deze duif willen ze precies niet kwijt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij mij zit er ook een opslag aan te komen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() regelde dat vroeger reeds in mijn arbeidscontract. Voor de job die ik deed vonden ze toch geen volk en ik kon dus van in het begin mijn eisen stellen.
Nu moet ik wel wchten tot er iemand in Brussel opslag wil geven. En verder zet ik gewoon meer stroom op het net en ik verdien meer, maar dan moet ik ook harder en meer werken. Nadeel van zelfstandige, meer geld betekend meer werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betaal mezelf, elk jaar opslag dus
![]() En mijn 2dejob...tja, voor 50% in't zwart dus...opslag ga ik niet vragen. Is ook ne goeie maat van mij die betaald en kvind dat hij voldoende betaald, khoef dan ook niet te hard te werken, op't gemak allemaal.
Laatst gewijzigd door illwill : 25 januari 2007 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij ons is de praktijk dat, als je hier een aantal jaar werkt, er niets meer automatisch uit de boom valt. Opslag kan je vergeten. Wel, dat ze hun aalmoes in hun kont steken....laat staan dat ik daar ga voor bedelen.Als je dan al 1,5 % opslag krijgt wordt er weeral meer van u verwacht. Trouwens, 'k heb liever dat mijn vriendin meer blijft verdienen, als er dan sprake is van iemand thuis te blijven is het die met de kleinste pree...
![]() JIHAAAA !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verliest een heleboel sociale contacten, je hoord er niet echt meer bij. En je heb nog weining mensen waar je op kan vloeken. Huisvader/moeder zijn is eigenlijk een vrij eenzaam leven. De meeste mensen uit de straat zijn overdag gaan werken en doen 's avonds hun huishouden of zijn dan weg voor hun hobby's. Dus JIHAAAA !!!! Denk daar maar eens eerst goed over na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Ik krijg ieder jaar opslag door me CAO doordat we ingedeeld zijn in functie schalen, of het de moeite loont is wel iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de waarheid van een huisvader. Uw hobby's en ontspanning zijn zij dan en niet al de rest waar je van droomd. Kinderen veranderen uw leven immers enorm, plots komen zij op de eerste plaats en gij telt niet meer, eerst de kids en wat dan overschiet is voor U. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik geef mijn werknemers pas opslag als ze erom vragen en aangezien ze dit allemaal weten, vragen ze er ook telkens om.
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Onlangs pas opslag gevraagd, duurde 3 maanden eer die werd doorgevoerd
![]()
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() De beurs heeft me afgelopen jaar een heel mooie opslag gegeven. Risico is natuurlijk dat ze me dit jaar kan bedenken met een inlevering.
Daarnaast 'werk' (nouja) ik als zelfstandige om niet vast te roesten en alle sociaal contact te verliezen. Het leuke is dat ik zelf bepaal hoeveel gehannes ik me op de nek haal. @lantjes: huisman spelen is inderdaad heel leuk voor een tijdje. Even weg uit de ratrace en je niet meer op de kop laten kakken door bazen en/of klanten. Maar na verloop van tijd verlies je toch voeling met de buitenwereld en ga je automatisch vervreemden. De truuk bestaat erin om een professionele bezigheid te vinden die je zelf onder controle kan houden. En dat is stukken gemakkelijker als je niet persé 'moet' werken voor de kost.
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Werkgevers, dikwijls nemen ze u voor idioot. Een van die kwispels kwam jaren terug uit de hoek met de bewering dat hij me sinds het begin van het jaar opslag had gegeven, we schreven begin april...Toen ik er hem op wees dat die bewuste opslag van de CAO kwam, en niet van hem, werd er snel naar een ander onderwerp overgeschakeld. Daarmee moest hij nu juist bij een syndicaal afgevaardigde komen, de pipo. Op eigen nest gevangen....Sedertdien was "de liefde" wel over.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Snap me niet verkeerd D. Ik hoef niet meer per sé verder de ladder op, 'k begin eerder al met het idee te spelen wat te minderen, 4/5 weken bv? Probleem stelt zich hierbij dat de work-load niet zal zakken, integendeel, dat ik hetzelfde volume op 4 ipv 5 dagen zal moeten verwerken, geen vervanging voor mijn functie. 'k Zit er dus ook niet meer mee als er het zoveelste jaar op rij geen opslag komt. (er zijn er hier van 9 jaar niets.....) Maar als ik rondkijk bij vrienden en collega's is werken toch meestal " van moeten". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van vastgoed ben ik volledig afgestapt; er zijn nog mooie zaakjes te doen in het buitenland, maar dat vraagt ook ontzettend veel aandacht.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |