![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Geeft u geld aan een goed doel? | |||
| ja, aan... ,omdat... |
|
20 | 60,61% |
| nee, omdat... |
|
13 | 39,39% |
| Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Staatssecretaris
|
Geeft u geld aan een goed doel? Waarom wel,waarom niet? En aan welk goed doel?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Parlementslid
|
NEE ik geef niet meer aan goede doelen, daar ik met miijn eigen ogen gezien heb dat vele goede doelen in afrika in realiteit grote floppen zijn waar amper enkele kruimeltjes van de megabedragen die hier opgehaald worden voor het goede doel dan nog terechtkomen in de verkeerde handen.... er blijft vooreerst al te veel plakken aan de vette wedde's van de organisaties hier te lande die den boel organiseren, en dan ginder hetzelfde scenario......... eindresultaat : quasi nul
WEL geef ik nog rechtstreeks aan mensen die het echt kunnen gebruiken ginderachter........ en dat geef ik zelf en niet in de vorm van geld maar onder de vorm van goederen..... ze zijn ginder veel beter af met nen ouden fiets of nen brommer of nen auto of wa meubels en kleding dan met wa geld
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 29 januari 2007 om 21:57. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Men koffie in de tankstation s'morgens is heilig. Dit is belangerijker dan een goed doel.
Ik zou alleen geld geven wanneer ik het belangerijk zou vinden en momenteel heb ik nog geen goed doel gezien waarin ik me kan vinden om geld te geven. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat het aangenamer is om te kunnen geven dan om te moeten krijgen.
Paulus. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen gehandicapten maar geplaatste kinderen. Waarom? Omdat ze mij dat gevraagd hebben. Lijkt me trouwens zinvol dicht bij de deur wat te geven. Trouwens niet veel geld, maar alle kleintjes...ewel ja.
|
|
|
|
#6 |
|
Vreemdeling
|
Lang gedaan, tot ik ontdekte dat een heel groot deel van het opgehaalde geld bij NGO's naar ledenwerving gaat en dus niet naar het goede doel.
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ja, zolang het non-gouvernementele organisatie is. Soms geef ik ook wel wat rechtstreeks.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Gij zijt Gerard Vandeputte, mijnen belastingscontroleur ! Ontkennen helpt niet meer zenne...
|
|
|
|
#9 |
|
|
Vraag is, wat is een goed doel?
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien is het tegen het forumreglement om de anonimiteit ongewenst te verbreken. En verstop je maar niet achter het feit dat je mijn naam aan elkaar hebt geschreven. Maar weest gerust. Ik dien geen klacht in. Ik ben meer voor een minnelijke schikking. Netjes geregeld onder elkaar. hi hi Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 januari 2007 om 00:28. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Oxfam.
Ik sta achter hun filosofie. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
-WWF: omdat we maar 1 aarde hebben en die is ons dierbaar en fauna en flora is van levensbelang. Zonder hen zouden we verdwijnen.
-Amnesty International: schending van mensenrechten,voor diegene die voor mensenrechten opkomen voor een beter leven die hun stem laten horen en die daardoor onterecht vastzitten NU OP DIT MOMENT in een donkere vergeten put in onmenselijk omstandigheden en ook gefolterd worden, we mogen hen niet vergeten en we moeten hen het ook laten weten dat ze er niet alleen voor staan. Het is niet omdat het onbekende voor ons zijn dat We blijven blindstaren en doen alsof er niets aan de hand is.Stel je eens voor dit voorvalt met een famililid of vriend van je. -Unicef : Er is teveel kinderleed, dagelijks sterven er nog steeds kinderen NU OP DIT MOMENT door hongersnood, onhygiëne,ziektes die gemakkelijk te verkomen zijn dankzij een kleine bijdrage,educatie is van belang en het word tijd dat we het gaan beseffen ook. Stel je voor dat je geen medicijn kunt verkrijgen of eten voor jou kind,het zou allemaal niet mogen onnodige leed, we zitten tenslotte al in de 21ste eeuw. oh ja...koop nog kalenders van bij de brandweer Laatst gewijzigd door nubian : 30 januari 2007 om 03:37. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Voor het te laat is!!!
Laatst gewijzigd door nubian : 30 januari 2007 om 03:41. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Minister-President
|
Een goed doel waar ik maandelijks geld op stort is mijn spaarrekening, tis maar om een appeltje voor de dorst te hebben tegen dat ik op pensioen ben.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ja ik geef, aan de Z11 Z11 Z11 actie van Voorpost.
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
Ja, ik geef op jaarbasis tamelijk veel aan goede doelen... omdat mensen belangrijk zijn!
Maar minder dan vroeger, omdat mijn geloof in de aanwending van de giften wel wat is afgenomen... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja , aan de dierenbescherming .
|
|
|
#19 |
|
Lokaal Raadslid
|
Neen, slechts 1/3 van het ingezamelde geld komt ter plaatse, 2/3 wordt gebruikt voor administratie, werkingskosten, ...
Lees maar het rapport van "actionaid" eens na, of kijk op www.doordacht.be |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee,omdat ik gewoon zelf te weinig geld heb
|