![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Staatssecretaris
|
Geen enkel wezen is zo vernietigend als de mens.
De mens is als een kanker voor onze planeet. Overal waar we ons vestigen vernietigen we alles rondom ons. We proberen alles naar onze hand te zetten, we wanen ons God. Denken dat we voor alles een oplossing zullen hebben en zonder enig beseffen blijven we ons maar vermenigvuldigen totdat op zekere dag we tot het gruwelijke besef zullen komen dat de aarde ons niet meer in leven kan houden door onze vernietigingsdrang en aantal. De wereld is krankzinnig geworden, de drang naar winst en macht eisen steeds meer hun tol. Alles moet wijken voor economische groei en technologisch vooruitgang ook al kost dit onze eigen toekomst als soort. Het is duidelijk dat het kapitalisme een nog groter kwaad is dan de pest in de middeleeuwen. Democratie heeft gefaald want het is duidelijk dat deze bestuursvorm de vele wereldproblemen niet kan oplossen. Kortom, de mens is gedoemd om zichzelf te vernietigen en we zijn hiermee goed bezig. Als we mekander al gaan vermoorden voor een sigaret, als ouders hun eigen babytje kunnen verwaarlozen, uithongeren en mishandelen, als het enige is waar we aan denken ons zelf is, is het dan verwonderlijk dat het einde nabij kan zijn? Wat zal de toekomst brengen voor onze kleinkinderen? Een wereld met tal van milieuproblemen, uitgeputte grondstoffen en energievoorraden. hongersnood door mislukte oogsten over gans de wereld door klimatologische problemen. werkloosheid door ineenstorting van het kapitalistische systeem. Wie deze realiteit niet wil of kan zien is blind voor de toekomst en ja we kunnen misschien nog wel wat jaartjes zo door gaan maar uiteindelijk zullen onze nakomelingen ooit de rekening mogen betalen voor de wandaden begaan in het heden en het verleden. En zo snel als onze beschavingen er zijn gekomen zullen ze ook kunnen vergaan, gehuld in eeuwige stilten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Verbeter de wereld en begin met uzelf!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#5 |
|
Minister
|
Toen ik één alinea ver was, begon ik me al af te vragen waar het eeuwige antwoord op alle vragen bleef...
|
|
|
#6 |
|
|
gaia heeft kanker idd - en chemo gaat niet helpen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als zelfs "de groene" het nog niet begrepen hebben dat ze zich, ten gunste van de aarde en het milieu, best niet meer voortplanten, zijn we inderdaad ten doeme opgeschreven.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Citaat:
De overbevolking zal het grootste probleem worden van de toekomst, de klimaatproblemen zullen hier maar klein bier tegenover zijn. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Daar hangt weer iemand zwaar aan de fles...
![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|