![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Uzelf ideologisch te omschrijven?
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://jurgenverstrepen.typepad.com/...eke_begin.html
Mss wat aanmatigend mijnentwege om dat zelf hier te plaatsen, maar ik ga ervan uit dat jv het druk heeft met allerhande provocateurs buiten en malcontenten binnen het Belang. Standpunten overigens, die m.i. een heel groot deel vd Vlamingen kunnen aanspreken.
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vooral die Claessens die hier binnen het JV-forum actief is, vind ik hilarisch. Maar soit... Ik ga die punten even copy/pasten en er mijn mening bij geven:
Er is geen 'profitariaat'; er zijn mensen die slachtoffer zijn van de oververzorging en er zijn er die gebruik maken van dat waar de overreglementering hen rechthebbend van maakt. Doe iets aan de regelgeving en zo doe je iets aan wat men verkeerdelijk 'profitariaat' pleegt te noemen.
Natuurlijk betekenen open grenzen ook dat mensen met minder goede bedoelingen zullen binnenkomen. De taken van de overheid beperken zich echter tot justitie, politie en defensie en dit met een budget van 5% van het BBP. Hierdoor is het mogelijk een zeer efficiënt politie -en justitieapparaat op poten te zetten die de negatieve verschijnselen van de - laat ons zeggen - criminele migratie aanpakt zowel mbt preventie als repressie.
Zolang er geen fysische daad wordt gesteld, kan schade slechts ingeschat en niet afgemeten worden. Oproepen tot geweld, racisme, discriminatie, moord en doodslag behoren dus - hoe eigenaardig het ook mag klinken - tot de vrije meningsuiting. Waarmee ik deze zaken natuurlijk niet goedkeur, maar als één of andere pineut van de daken wil schreeuwen dat bijvoorbeeld de holocaust nooit plaatsvond dan is dat zijn/haar recht, zoals het hierop mijn recht is die pineut publiek aan de schandpaal te nagelen (weliswaar figuurlijk) en uit te lachen. Repressie of beperking van de vrije meningsuiting is uit den boze. Denken we bijvoorbeeld aan het racistische voorval in Sint-Niklaas. Wat stelden we vast? Geen aanzet tot vervolging, geen repressie en de overgrote meerderheid van de mensen is verontwaardigd en denkt erover na. Dat is positief. Wat stelden we vast bij het geval EuroLock? Hop, repressie en vervolging en de racist wordt slachtoffer. Polarisatie. Dat is negatief.
Neen, ik ben voor voluntariaat. Indien de mensen slechts onderworpen worden aan een fiscale druk van vijf procent dan is het verzekeren van alle risico's die de overheid momenteel dekt, prefect mogelijk. Dit alles weliswaar tegen een veel lagere kostprijs wegens concurrentie en efficiëntie. De overheid kan ten hoogste bepaalde verzekeringen verplichten zoals dat nu het geval is met de autoverzekering, brandverzekering. Maar de burger kiest bij wie hij deze verzekering afsluit. Momenteel verplicht de overheid haar burgers om bijvoorbeeld bij die overheid een pensioensverzekering te nemen. Dat is een zéér dure verzekering en de verzekerde return (de uitkering van het feitelijk pensioen) is klein en bovendien meer en meer dubieus. Mochten alle burgers beschikking krijgen over de middelen die nu moeten dienen om via de overheid een pensioen op te bouwen, dan garandeer ik u dat hun pensioen veertig tot vijftig procent hoger ligt.
De bestraffing moet erin bestaan de eventuele schade te compenseren én het verminderen van de kans op toekomstige schade. Maar wat ik wel vind, is dat straffen moeten worden uitgevoerd anders moet je ze niet uitspreken.
.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 6 februari 2007 om 09:42. |
|
![]() |