![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Lokaal Raadslid
|
Naarmate de 11ste juli nadert,
is het elk jaar opnieuw da ik uitkijk naar een moderne versie van de Vlaamse Leeuw, maar tot op heden blijkt die nog ni te bestaan, van de Brabançonne werd jump versie gemaakt, waarom kan dit voor de Vlaamse Leeuw dan niet???? Is er niemand die zo een moderne versie kent? En wat ik ook zoek, mag om het even welk dialect zijn, is een versie van de Brabançonne met de woorden: En onzen ezel kan ni scheiten, dit word mondelings gezongen, maar bestaat daar opgenomen versie van? Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt Laatst gewijzigd door kroa : 22 juni 2008 om 08:10. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van de Braba een jumpversie?
Wat ze allemaal niet doen om hip over te komen. Hahahahaaaaaa Ik hoop dat er zoiets van de Vlaamse Leeuw nooit komt. Niet nodig. Overtuiging zit vanbinnen, niet in een hippe deun.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Europees Commissaris
|
Ik dacht dat de groep Toast ooit eens een moderne versie van de Vlaamse Leeuw had gemaakt (staat op één van de vlaanderen mijn land CD's)
|
|
|
|
#4 |
|
Minister-President
|
Ik weet dat het KVHV een aangepaste versie van de brabançonne heeft, maar daar komt niets over een scheitende ezel in voor...
Onleefbaar Belgie, O, heilig land der Walen, Onze taal en ons geld zijn U gewijd. Aanvaard ons hart en ons bloed of kom het halen, Wees ons graf in arbeid en in strijd. Foei, o land in ezelsdracht te breken, Wees immer u zelf , verkracht de wet, Het woord getrouw, dat ge in het Frans moogt preken: Pour Didier, pour Elio et Laurette. Het woord getrouw, dat ge in het Frans moogt preken : Pour Didier, pour Elio et Laurette. Pour Didier, pour Elio et Laurette. Pour Didier, pour Elio et Laurette. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Juicht, Belgen, juicht In 1830 hee 'nen hoop mè schaar figure hier in dees kontreie mè de mense wa gezwanst want mè geld en macht deej-ze toen al zotte kure z'hemme dus mor rap-rap den Belgiek ineengeflanst of iedereen daar blij mè was, kon d'heren wel ni rotte ze gaven in 'n grondwet iedereen gelijke kans die kans was zo gelijk wel ni veur Vlomse hottentotten die moesten het van in 't begin mor snappen in het Frans Juicht, Belgen, juicht, mè al 't volk da ge zij' juicht van a een, a twee, a drij honderdvijftig jaar kat en hond mè mekaar da's potverdemme 'n karwei mè hiêl den Belgiek mor ni mè mij. Ze zeeje: " 't weurd e koninkrijk, d'r loopt alleman veur warm d'r kan ons niks gebeure, w'hemme kerk en kapitaal 't één houdt de Vlaming loemp, en het ander houdt 'm arm ofwel past 'm zich aan in ons Franse moedertaal in Brussel is da gelukt, da's te danke on ons leiders da Brussel moet n�* deurgaan veur d'hoofdstad van ons land 'ne nest mè Vlomse bastaarden en hope gastarbeiders d�* noemmekik gin hoofdstad, mor da noemekik ' n schand Juicht, Belgen juicht, mè al 't volk da ge zij juicht van a één, a twee, a drij rood, geel en zwart lee zo naa on oe hart dus feest olle allemaal mor zot veur ons kan hiêl Bellege op de pot! D'r wier ons na gevraagd van da d'ammol te gon viere van in d'hoge venen tot on het noordzeestrand en was 't ni veur te blète, ja dan zou'k 'r goe mè giere wie is 'r op 'n begrafenis n�* grappig en plezant mor eig'lijk feit'lijk valt er toch wel iets te jubbelere iets wa d'echte Belge nog altijd ni goe ga het feit da naa zo'n honderdvijftig jaar van koejenere Bellege nog veur 't grootste paart uit Vlaminge besta! Juicht, Belgen, juicht, mè al 't volk da ge zij' juicht van a één, a twee, a drij m'nen beste souvenir zèn oe fritte en oe bier da's 't enige goe wa gij bezit en veur de rest is bellege failliet! In 1980 doen dezellefde schaar figure...!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb er ooit één spotje voor gezien, ik schrok me rot toen ik zag dat ze daar reclame voor maakten met de Vlaamse Leeuwenvlag.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 22 juni 2008 om 23:51. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar blijven zoeken. Je weet maar nooit dat het ooit is opgenomen. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Minister
|
Willy Sommers had een jaar of 20 geleden wel een liedje over de Guldensporenslag
http://www.lyricstime.com/willy-somm...uw-lyrics.html
|
|
|
#10 |
|
Lokaal Raadslid
|
o' dierbaar België, den ezel kan niet schaaiten,
want zen hol is toegeplakt mè kol. de koning zei, ik zal er is in baaiten, de koning beet, den ezel liet een scheet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
een rock of punk versie van de Vlaamse Leeuw zou wel eens leuk zijn.
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Minister
|
Citaat:
Volgende keer toch maar door The Kids laten coveren, denk ik zo.
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Da's nu net niet wat we nodig hebben...
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Minister
|
Erg hé
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
Dit lijkt me eerder een zeer volkse versie. Waarschijnlijk uitgebroed in de omgeving van het strand van Sint-Anneke.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#18 |
|
Europees Commissaris
|
Mijn ex-schoonvader zong dat ook, maar dat was veel langer. De hele melodie had tekst gekregen.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lage Landen
Boudewijn de Groot liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal kijkend naar de wolken die langzaam overdrijven één heeft het gezicht van het allereerste meisje lieve Inge Blaauw ik wil altijd bij je blijven liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen kijkend naar de wolken in hun trage glijvlucht als de gebolde zeilen van Bontekoe en De Ruyter schepen vol met specerijen, zilver en eerzucht Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal zie ik de wolken schuimen als de golven van de zee de duinen en de dijken die een weerloos volk beschermen zijn veiliger dan 't gebed van pastoor en dominee liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen kijkend naar de wolken als trage wieken van een molen ik zie de zakken meel en graan in metershoge stapels waarachter eens in oorlogstijd de mensen zich verscholen Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal hagelwitte wolken aan een maandagmorgenwaslijn ze zien er veelbelovend uit en drijven vredig over wat zouden dan opeens die regendruppels in het gras zijn liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen zie ik een dikke grijze deken van Delfzijl tot aan Veere ik zie nauwelijks verschil de gewenning is begonnen er drijven regenwolken mee als wolven in schaapskleren Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen zie ik donkergrijze wolken en grilliger van vorm één dreigt vol moordzucht een andere ontbloot zijn tanden ze hangen roerloos boven me in de stilte voor de storm Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed uit ineengeslagen handen vloeit steeds vaker Neerlands bloed
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In onze lage landen
Staan de ketels op de stoof Met vlees van al de zwijnen Die de slager heeft vermoord En wij voelen ons schuldig Daarom dragen wij geen bont We zorgen voor de honden En we zwijgen als vermoord Ik zie je huilen En je schuilt In je toren En je huilt We zijn hier op de wereld Om te zorgen voor elkaar En elkander te verdragen Doorheen ons stom verdriet En wij voelen ons schuldig Daarom dragen wij geen bont We zingen over vroeger En niemand die het hoort Ik zie je huilen En je schuilt In je toren En je huilt Ik zie je huilen En je schuilt In je toren En je huilt Ik zie je huilen En je schuilt In je toren En je huilt
|