![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
Roken. Een ongezonde gewoonte die miljoenen mensen door hun tijd sleurt. Wie rookt er? Waar gaan ze naartoe? En vooral wat doen ze er mee?
Mag roken in openbare plaatsen? Mag een dergelijk gebruik (roken als maatschappelijk fenomeen) verboden worden? Mag ik mezelf vergiftigen als ik dit wil? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
maar we worden vergiftigd door deze consumptiemaatschapij waar we in zijn terechtgekomen. onze kippen krijgen motorolie in hun voeder, onze koeien hormonen om zo snel mogelijk op ons bord te eindigen. onze tomaten worden gekweekt in serres vol glaswol die ze bedruipen met vreemde stoffen die nooit gezond kunnen zijn.....enz....enz. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Burgemeester
|
pfff ik rook niet en ik stoor me er ook niet aan als iemand een sigaretje zou roken,met hunne flauwe zever allemaal,als uwen tijd er is dan is die er en of ge nu gerookt heb of ni ge moet toch gaan,ik ken mensen die al redelijk oud worden en toch roken,hypocrite zever is het meer niet.Alsook die zever rond de reclame voor rookwaar,we hebben er vrdr een grote prijs f1 een jaar niet mee gehad.
nb:Als ge alles u ga aan trekken wa er zogezegd ongezond is hé ,kruip dan in een glazen kistje voor de rest van je leven
|
|
|
#4 |
|
Vreemdeling
|
en derbij wat heeft roken met plotiek te maken tis ni omda ge niet rookt dat ge niet doodgaat zenne
als uwe tijd er is dan zal je gaan xxx |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bof, met alle rotzooi in ons eten, het inademen van rook uitgewasemd door rokers en transportmiddelen, de viezigheid in het drinken en grondwater.
Toch leven we 2 keer zo lang als onze bedovergrootouders. Wees ermee akkoord, we kunnen onszelve vlugger doden.Maar in het algemeen valt het goed mee.
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat zou het zonder worden. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Europees Commissaris
|
Mensen die willen roken, mogen roken van mij. Maar liefst niet indien ik er last van heb. Indien ik op café ga, is het niet echt leuk dat als je terug weggaan al je kleren - en jij ook, als niet roker - stinken naar de rook.
|
|
|
#8 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Nee maar ff serieus, ik vind dit een beetje overtrokken allemaal.
|
|
|
|
#9 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Niks verbiedt je trouwens om een boerderijtje in zuid-frankrijk te kopen (in de midi hoef je misschien zelfs niet te betalen) en zelf te beginnen boeren.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Burger
|
Roken is ongezond.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
WERELDNIEUWS!!! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik rook wel enhet stoort me niet dat andere eten terwijl ik rook dus ik ben een vriendelijke en hoffelijke roker.Ik betaal zelf men sigaretten dus de niet rokers hoeven niet bij te springen al 1 goed punt ,Ik sterf ook als ik niet rook of denken de niet rokers dat ze het eeuwige leven hebben,Als ik ga wandelen door de stad adem ik meer vuil in dan wanneer ik rook en de luchtvervuiling is er voor iedereen ook voor de niet rokers,kiekens geven licht varkens hebben de pest koeien zijn dol dus wat eten betreft is het niet veiliger dan af en toe sigaretje aan te steken,of je kleren nu stinken naar fritten als je uit frituur komt of naar bier of sigaret als je uit cafe komt wat ishet verschil je after shave is ook niet door iedereen begeerd dus laat dat dan ook want wat voor jou goed ruikt kan voor een ander stinken.De niet rokers moeten de rekening niet maken van de rokers ook niet wat betreft de overlevingskansen want over leven en dood heb je nooit zekerheid het kan van het ene op het andere moment gedaan zijn zelfs als je niet rookt.En de staat moet zeker niet zeveren ze verdienen genoeg op de sigaretten en dan gaan ze nu wa hypokriet doen en tegen roken en reklame van sigaretten zijn.Dat ze dan ook bier afschaffen er vallen jaarlijks meer slachtoffers door drank dan door roken.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Minister-President
|
Ter info: 1.2 miljoen doden per jaar, in Europa alleen.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik rook omdat ik het leuk vind om te roken ,en ik rook omdat ik het lekker vind om te roken,en niemand heeft het recht om daar kommentaar op te geven.Ik zaag toch ook niet tegen de niet rokers awel dan.Het is toch mijn long die lekker zwart wordt en als ik daar geen probleem mee heb is dat oke .Ik vraag ook aan niemand om bij te leggen voor men sigaretten en ik val ook niemand lastig.Zou het niet kunnen dat de niet rokers mss een beetje hoffelijker en verdraagzamer moeten zijn tegen de rokers.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|