![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
BRUSSEL - De Senaat heeft donderdag unaniem het wetsontwerp definitief
goedgekeurd dat de strafmaat verhoogt voor dierenmishandeling en seks met dieren verbiedt. De tekst bepaalt dat niemand handelingen mag plegen waardoor een dier zonder noodzaak omkomt of zonder noodzaak een verminking, een letsel of pijn ondergaat. Seksuele betrekkingen met dieren wordt expliciet verboden. De wet voorziet straffen tot zes maanden en boetes tot duizend euro. Bij recidive worden de gevangenisstraffen en boetes verdubbeld. De rechtbank kan ook de tijdelijke of definitieve sluiting van de inrichting waar de misdrijven gepleegd werden bevelen. De wetswijziging kwam er onder impuls van SP.A-senator Ludwig Vandenhove en zijn partijgenote in de Kamer Magda De Meyer. Naar aanleiding van de stemming in de Senaat wijzen ze er op dat de vrijspraak van veehandelaars die, zoals duidelijk op beelden van Gaia te zien is, hun dieren mishandelden de aanpassing van de wet op het Dierenwelzijn ''wel erg acuut'' maakte. Tot nu moest er een ''bijzonder opzet'' bewezen zijn voor een bestraffing wegens dierenmishandeling. In de donderdag goedgekeurde tekst wordt dit bijzonder opzet geschrapt. Ludwig Vandenhove vindt het merkwaardig dat er soms wat smalend wordt gedaan over de aandacht voor dierenwelzijn: ,,Sommigen stellen het voor alsof ik met niks anders bezig ben. Nochtans ben ik als burgemeester en in de commissie Binnenlandse Zaken voortdurend met andere zaken, zoals veiligheid, bezig. Dierenwelzijn neemt hoogstens een tiende van mijn tijd in beslag. Eigenlijk ligt het heel simpel: ik ben bezig met wat de mensen bezighoudt én ik neem het altijd op voor de zwakkeren. In het geval van dierenleed komen die twee dingen vaak samen''. |
|
|
#2 |
|
|
pech voor de 3 aapjes
|
|
|
#3 |
|
|
"Hugo's fistfucker" <[email protected]> a écrit dans le message de news: [email protected]... > BRUSSEL - De Senaat heeft donderdag unaniem het wetsontwerp definitief > goedgekeurd dat de strafmaat verhoogt voor dierenmishandeling en seks met > dieren verbiedt. > > De tekst bepaalt dat niemand handelingen mag plegen waardoor een dier > zonder > noodzaak omkomt of zonder noodzaak een verminking, een letsel of pijn > ondergaat. Seksuele betrekkingen met dieren wordt expliciet verboden. > > De wet voorziet straffen tot zes maanden en boetes tot duizend euro. Bij > recidive worden de gevangenisstraffen en boetes verdubbeld. De rechtbank > kan > ook de tijdelijke of definitieve sluiting van de inrichting waar de > misdrijven gepleegd werden bevelen. > > De wetswijziging kwam er onder impuls van SP.A-senator Ludwig Vandenhove > en > zijn partijgenote in de Kamer Magda De Meyer. Naar aanleiding van de > stemming in de Senaat wijzen ze er op dat de vrijspraak van veehandelaars > die, zoals duidelijk op beelden van Gaia te zien is, hun dieren > mishandelden > de aanpassing van de wet op het Dierenwelzijn ''wel erg acuut'' maakte. > Tot > nu moest er een ''bijzonder opzet'' bewezen zijn voor een bestraffing > wegens > dierenmishandeling. In de donderdag goedgekeurde tekst wordt dit bijzonder > opzet geschrapt. > > Ludwig Vandenhove vindt het merkwaardig dat er soms wat smalend wordt > gedaan > over de aandacht voor dierenwelzijn: ,,Sommigen stellen het voor alsof ik > met niks anders bezig ben. Nochtans ben ik als burgemeester en in de > commissie Binnenlandse Zaken voortdurend met andere zaken, zoals > veiligheid, > bezig. Dierenwelzijn neemt hoogstens een tiende van mijn tijd in beslag. > Eigenlijk ligt het heel simpel: ik ben bezig met wat de mensen bezighoudt > én > ik neem het altijd op voor de zwakkeren. In het geval van dierenleed komen > die twee dingen vaak samen''. > Een vlieg of een mug doodklappen is dus nu verboden ! |
|
|
#4 |
|
|
Hemingway wrote:
[knip] >> ik neem het altijd op voor de zwakkeren. In het geval van dierenleed >> komen die twee dingen vaak samen''. >> > > Een vlieg of een mug doodklappen is dus nu verboden ! Toch wel, je mag ze alleen niet meer langs achter pakken. |
|
|
#5 |
|
|
"Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > Hemingway wrote: > > [knip] > > >> ik neem het altijd op voor de zwakkeren. In het geval van dierenleed > >> komen die twee dingen vaak samen''. > >> > > > > Een vlieg of een mug doodklappen is dus nu verboden ! > > Toch wel, je mag ze alleen niet meer langs achter pakken. Eindelijk gaat ze jou met rust laten. |
|
|
#6 |
|
|
Hugo's fistfucker wrote:
> "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Hemingway wrote: >> >> [knip] >> >> >> ik neem het altijd op voor de zwakkeren. In het geval van dierenleed >> >> komen die twee dingen vaak samen''. >> >> >> > >> > Een vlieg of een mug doodklappen is dus nu verboden ! >> >> Toch wel, je mag ze alleen niet meer langs achter pakken. > > Eindelijk gaat ze jou met rust laten. De Google-archieven zijn toch een mooi iets: http://groups.google.be/group/be.pol...da869719f05d28 Ik zal ze naar daar sturen. |
|
|
#7 |
|
|
news:[email protected]... > Hugo's fistfucker wrote: > > > "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Hemingway wrote: > >> > >> [knip] > >> > >> >> ik neem het altijd op voor de zwakkeren. In het geval van dierenleed > >> >> komen die twee dingen vaak samen''. > >> >> > >> > > >> > Een vlieg of een mug doodklappen is dus nu verboden ! > >> > >> Toch wel, je mag ze alleen niet meer langs achter pakken. > > > > Eindelijk gaat ze jou met rust laten. > > De Google-archieven zijn toch een mooi iets: > http://groups.google.be/group/be.pol...da869719f05d28 > > Ik zal ze naar daar sturen. Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. We weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres post, 'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... |
|
|
#8 |
|
|
news:[email protected]... > Hugo's fistfucker wrote: > > [knip] > > > > http://groups.google.be/group/be.pol...da869719f05d28 > >> > >> Ik zal ze naar daar sturen. > > > > Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. We > > weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse > > melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres post, > > 'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... > > Spaar je de moeite: > Kukkelbergstraat 7b > 3830 Wellen Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? > > Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? Ik wel, en heb je daar een probleem mee? |
|
|
#9 |
|
|
Hugo's fistfucker wrote:
[knip] > http://groups.google.be/group/be.pol...da869719f05d28 >> >> Ik zal ze naar daar sturen. > > Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. We > weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse > melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres post, > 'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... Spaar je de moeite: Kukkelbergstraat 7b 3830 Wellen Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? |
|
|
#10 |
|
|
"Hugo's fistfucker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Hugo's fistfucker wrote: >> >> [knip] >> >> > >> > http://groups.google.be/group/be.pol...da869719f05d28 >> >> >> >> Ik zal ze naar daar sturen. >> > >> > Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. We >> > weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse >> > melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres > post, >> > 'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... >> >> Spaar je de moeite: >> Kukkelbergstraat 7b >> 3830 Wellen > > Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? >> >> Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? > > Ik wel, en heb je daar een probleem mee? > > De Vermetele terug van weggeweest. Koen |
|
|
#11 |
|
|
Hugo's fistfucker wrote:
[knip] >> > Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. We >> > weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse >> > melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres > post, >> > 'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... >> >> Spaar je de moeite: >> Kukkelbergstraat 7b >> 3830 Wellen > > Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? Je lijkt me alvast ook geen elfje te zijn. >> Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? > > Ik wel, en heb je daar een probleem mee? Waarom schrijf je geen wedstrijdje uit? |
|
|
#12 |
|
|
"Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Hugo's fistfucker wrote: > > [knip] > > >> > Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. We > >> > weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse > >> > melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres > > post, > >> > 'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... > >> > >> Spaar je de moeite: > >> Kukkelbergstraat 7b > >> 3830 Wellen > > > > Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? > > Je lijkt me alvast ook geen elfje te zijn. > > >> Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? > > > > Ik wel, en heb je daar een probleem mee? > > Waarom schrijf je geen wedstrijdje uit? Omdat er een wetgeving is die mijn privacy beschermt en waardoor men veroordeelt kan geraken. Controleer dat maar eens ;-) |
|
|
#13 |
|
|
"Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht
news:[email protected]. .. > > "Hugo's fistfucker" <[email protected]> schreef in > bericht news:[email protected]... > > "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Hugo's fistfucker wrote: > >> > >> [knip] > >> > >> > > >> > > http://groups.google.be/group/be.pol...da869719f05d28 > >> >> > >> >> Ik zal ze naar daar sturen. > >> > > >> > Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. We > >> > weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse > >> > melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres > > post, > >> > 'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... > >> > >> Spaar je de moeite: > >> Kukkelbergstraat 7b > >> 3830 Wellen > > > > Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? > >> > >> Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? > > > > Ik wel, en heb je daar een probleem mee? > > > > > > > De Vermetele terug van weggeweest. > > Koen Ik zei dus dat ik die persoon niet ben.... Er moet toch altijd ene zijn bij wie dat niet doordringt. Teveel partydrugs wellicht... |
|
|
#14 |
|
|
Hugo's fistfucker schreef:
> "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>Hugo's fistfucker wrote: >> >>[knip] >> >> >>>>>Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. > > We > >>>>>weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse >>>>>melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres >>> >>>post, >>> >>>>>'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... >>>> >>>>Spaar je de moeite: >>>>Kukkelbergstraat 7b >>>>3830 Wellen >>> >>>Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? >> >>Je lijkt me alvast ook geen elfje te zijn. >> >> >>>>Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? >>> >>>Ik wel, en heb je daar een probleem mee? >> >>Waarom schrijf je geen wedstrijdje uit? > > > Omdat er een wetgeving is die mijn privacy beschermt en waardoor men > veroordeelt kan geraken. Controleer dat maar eens ;-) Voor iemand die beweert D. niet te zijn, hebt ge toch zijn spelfouten goed bestudeerd. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ytringsfrihed er ytringsfrihed er ytringsfrihed. Der er intet men." ("Freedom of speech is freedom of speech is freedom of speech. There is no 'but'.") (Per Nyholm -- Jyllands-Posten) Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 13 augustus 2013 om 21:36. |
|
|
#15 |
|
|
"Karel Jansens" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > Hugo's fistfucker schreef: > > "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > > > >>Hugo's fistfucker wrote: > >> > >>[knip] > >> > >> > >>>>>Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. > > > > We > > > >>>>>weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse > >>>>>melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres > >>> > >>>post, > >>> > >>>>>'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... > >>>> > >>>>Spaar je de moeite: > >>>>Kukkelbergstraat 7b > >>>>3830 Wellen > >>> > >>>Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? > >> > >>Je lijkt me alvast ook geen elfje te zijn. > >> > >> > >>>>Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? > >>> > >>>Ik wel, en heb je daar een probleem mee? > >> > >>Waarom schrijf je geen wedstrijdje uit? > > > > > > Omdat er een wetgeving is die mijn privacy beschermt en waardoor men > > veroordeelt kan geraken. Controleer dat maar eens ;-) > > Voor iemand die beweert Delplace niet te zijn, hebt ge toch zijn > spelfouten goed bestudeerd. Ik zal die persoon eens mailen. Tenminste als dat mailadres nog bestaat. |
|
|
#16 |
|
|
"Hugo's fistfucker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Karel Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Hugo's fistfucker schreef: >> > "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> > >> >>Hugo's fistfucker wrote: >> >> >> >>[knip] >> >> >> >> >> >>>>>Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. >> > >> > We >> > >> >>>>>weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse >> >>>>>melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres >> >>> >> >>>post, >> >>> >> >>>>>'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... >> >>>> >> >>>>Spaar je de moeite: >> >>>>Kukkelbergstraat 7b >> >>>>3830 Wellen >> >>> >> >>>Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? >> >> >> >>Je lijkt me alvast ook geen elfje te zijn. >> >> >> >> >> >>>>Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? >> >>> >> >>>Ik wel, en heb je daar een probleem mee? >> >> >> >>Waarom schrijf je geen wedstrijdje uit? >> > >> > >> > Omdat er een wetgeving is die mijn privacy beschermt en waardoor men >> > veroordeelt kan geraken. Controleer dat maar eens ;-) >> >> Voor iemand die beweert Delplace niet te zijn, hebt ge toch zijn >> spelfouten goed bestudeerd. > > Ik zal die persoon eens mailen. Tenminste als dat mailadres nog bestaat. > > Tijd om de site te updaten Hugo! http://www.geocities.com/vermetelefanpage/ |
|
|
#17 |
|
|
"Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht
news:[email protected]... > > "Hugo's fistfucker" <[email protected]> schreef in > bericht news:[email protected]... > > "Karel Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Hugo's fistfucker schreef: > >> > "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> > > >> >>Hugo's fistfucker wrote: > >> >> > >> >>[knip] > >> >> > >> >> > >> >>>>>Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand posten. > >> > > >> > We > >> > > >> >>>>>weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, Limburgse > >> >>>>>melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw adres > >> >>> > >> >>>post, > >> >>> > >> >>>>>'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... > >> >>>> > >> >>>>Spaar je de moeite: > >> >>>>Kukkelbergstraat 7b > >> >>>>3830 Wellen > >> >>> > >> >>>Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? > >> >> > >> >>Je lijkt me alvast ook geen elfje te zijn. > >> >> > >> >> > >> >>>>Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? > >> >>> > >> >>>Ik wel, en heb je daar een probleem mee? > >> >> > >> >>Waarom schrijf je geen wedstrijdje uit? > >> > > >> > > >> > Omdat er een wetgeving is die mijn privacy beschermt en waardoor men > >> > veroordeelt kan geraken. Controleer dat maar eens ;-) > >> > >> Voor iemand die beweert Delplace niet te zijn, hebt ge toch zijn > >> spelfouten goed bestudeerd. > > > > Ik zal die persoon eens mailen. Tenminste als dat mailadres nog bestaat. > > > > > > > Tijd om de site te updaten Hugo! > > http://www.geocities.com/vermetelefanpage/ > > Er zou eens iemand op het idee moeten komen om een site over jou te maken :-)))))))))))))))))))))) |
|
|
#18 |
|
|
"Hugo's fistfucker" <[email protected]> schreef in
bericht news:[email protected]... > "Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Hugo's fistfucker" <[email protected]> schreef >> in >> bericht news:[email protected]... >> > "Karel Jansens" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> Hugo's fistfucker schreef: >> >> > "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> > >> >> >>Hugo's fistfucker wrote: >> >> >> >> >> >>[knip] >> >> >> >> >> >> >> >> >>>>>Ik ontken dat ik die persoon ben. Ach, het adres van iemand > posten. >> >> > >> >> > We >> >> > >> >> >>>>>weten beide dat je niet tot iest straffers in staat bent, > Limburgse >> >> >>>>>melkmuil. Ik vraag me af hoe je zal reageren als 'iemand' jouw > adres >> >> >>> >> >> >>>post, >> >> >>> >> >> >>>>>'Gunter Schelfhout'. Hahaha.... >> >> >>>> >> >> >>>>Spaar je de moeite: >> >> >>>>Kukkelbergstraat 7b >> >> >>>>3830 Wellen >> >> >>> >> >> >>>Is dat de berg van de Kukkelstam? Wat ben jij? Een soort smurf? >> >> >> >> >> >>Je lijkt me alvast ook geen elfje te zijn. >> >> >> >> >> >> >> >> >>>>Ik heb geen reden om anoniem te zijn, en jij? >> >> >>> >> >> >>>Ik wel, en heb je daar een probleem mee? >> >> >> >> >> >>Waarom schrijf je geen wedstrijdje uit? >> >> > >> >> > >> >> > Omdat er een wetgeving is die mijn privacy beschermt en waardoor >> >> > men >> >> > veroordeelt kan geraken. Controleer dat maar eens ;-) >> >> >> >> Voor iemand die beweert D. niet te zijn, hebt ge toch zijn >> >> spelfouten goed bestudeerd. >> > >> > Ik zal die persoon eens mailen. Tenminste als dat mailadres nog >> > bestaat. >> > >> > >> >> >> Tijd om de site te updaten Hugo! >> >> http://www.geocities.com/vermetelefanpage/ >> >> > > Er zou eens iemand op het idee moeten komen om een site over jou te maken > :-)))))))))))))))))))))) > > Heb je al eens gezegd e., heb je al eens gezegd. ;-) Koen Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 13 augustus 2013 om 21:37. |