![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart (1973) Burgerlijk Ingenieur Milieukunde, Doctor in de Materiaalkunde en momenteel werkzaam als post-doctoraal onderzoeker aan de KULeuven. Tijdens de komende federale verkiezingen staat hij als onfhankelijk kandidaat op de 2e plaats op de Groen!-Senaatslijst. De hoofdbetrachting is om duidelijk te maken dat er een ecologische omslag nodig is. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Mijnheer Jones,
1) Zoals u waarschijnlijk weet, werd in beide Irakoorlogen, in ex-Joegoslavië (en zelfs in Afghanistan dacht ik) op grote schaal verarmd uranium gebruikt bij bombardementen. Aangezien het hier gaat om een radioactief materiaal, een restproduct van kernenergie, en heel wat wetenschappers en dokters wijzen op de gigantische risico's die het gebruik van verarmd uranium in oorlogsmunitie meebrengen, verbijstert het mij hoe langer hoe meer dat dit thema zo goed als geen aandacht krijgt in de gewone media, noch van de politieke partijen. Omdat ik dacht dat enkele mensen van uw partij in het verleden hadden gewerkt rond dit verarmd uranium volgende vraag: Er wordt tegenwoordig veel gesproken over clusterbommen (wat natuurlijk positief is) maar waarom heeft uw partij van een thema als dit nooit een prioriteit gemaakt? Dit lijkt me toch een typisch 'groen' thema? Wat is uw persoonlijke mening hierover? 2) Vorig jaar nam uw partij een standpunt in rond de risico's van de straling van GSM-masten. Het leek mij een positieve zaak dat hier eindelijk iets rond gebeurde. Wat plant uw partij nog meer rond dit thema? Met vriendelijke groet, D.D. alias groene flamingant Laatst gewijzigd door groene flamingant : 5 maart 2007 om 22:50. |
![]() |