![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke concrete schade brengt cannabis nu feitelijk toe aan de gebruiker, naast deze die ze elke roker toebrengt?
Dat mis ik een beetje in het artikel. Dat van die schizofrenie lijkt me erg zwakjes, precies omdat schizofrenen zich aangetrokken voelen tot druggebruik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 maart 2007 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze vergeten er blijkbaar bij te zeggen dat alcohol het schadelijkst is van allemaal.
Het lijkt me nogal een flutartikel. Alleen al aan de titel te zien. LSD en XTC hebben een meer beruchte naam en dat staat natuurlijk goed in de titel.
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() hier se, hyoens krijgt opvolging
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() OK, dus (latente) schizofrenen moeten van cannabis afblijven. Moet het daarom ook verboden zijn voor de (overgrote) rest van de bevolking?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() in addendum: dus cannabis is schadelijker dan xtc, dat gaten in de hersenen veroorzaakt.
Goed. De link tussen vroegtijdig cannabisgebruik en een grotere kans op het ontstaan van schizofrenie, indien er een predispositie is voor de ziekte, is trouwens al langer gekend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In De Morgen staan noog twee artikeltjes over hetzelfde. Eén pro cannabis en een algemeen. Als je wilt plaats ik ze hier ook.
Persoonlijk ben in contra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kost ons teveel. Bovendien beginnen de verhoogde concentraties in skunk nu ook slachtoffers te maken. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 maart 2007 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The Lancet heeft idd de reputatie 'flutartikelen' te publiceren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
De gevaarlijkheid waarvan ze spreken en de vergelijking die ze maken negeert een aantal parameters zoals de aard van de drug, dat samenhangt met de frequentie in gebruik, en de neurotxiviteit van de verschillende stoffen. Het is een zeer éénzijdig artikel, net zoals we van de mainstream gewend zijn. En wat met de anti-depressiva waar zovele mensen aan verslaafd zijn? Die zijn volgens mij minstens even schadelijk, zoniet meer verslavend.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verhoogde kosten door publieke ontregeling en anomie. Oorstopjes tegen ongeremd lawaai dat verslaafde onderburen maken dag en nacht. Extra kosten door telefoontjes naar de politie en zo. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 maart 2007 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Cannabisgebruik door minderjarigen moet verboden blijven.
Bovendien moet iedereen die cannabis wil gebruiken laten nagaan dat hij niet lijdt aan een vorm van (latente) schizofrenie of andere psychologische aandoeningen, net zoals iedereen dient na te gaan of hij niet allergisch is voor de bestanddelen van een medicijn vooraleer ze in te nemen. Als een persoon aan deze voorwaarden voldoet en bovendien zijn bijdragen voor de ziekenkas betaalt, dan zie ik niet in waarom hij geen cannabis zou mogen gebruiken en hoe dit de belastingbetaler te veel geld zou kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Het zou voor zich moeten spreken dat alcohol, tabak en marihuana op hetzelfde niveau dienen te worden geplaatst door de wetgever. Ofwel verbied je ze alledrie ofwel legaliseer je ze alledrie. De halfslachtigheid en hypocrisie van degenen die dat niet wensen in te zien, blijft mij verbazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Pillenslikkers kosten vééééééél meer. Ik ken trouwens heel wat gebruikers van marihuana die fysiek perfect gezond zijn.
Alcohol leidt vaker tot problemen van marihuana. Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nadien kan je nog een draad openen over alcohol, tabak, anti-depressiva etc ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
flexibel blijven denken en aanpassen aan nieuwe gegevens, t is u niet van nature meegegeven hé ... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Hier een stuk van Bill Hicks over drugs. Het is een stand up comedian maar zegt pertientente zaken. Als de media objectief is, waarom rapporteren ze dan nooit eens een positieve drugsverhaal. Want die bestaan ook.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op bier en sigaretten enz heffen ze al jaren taks...softdrugs durven ze niet goedkeuren om een hoop stemmers niet te verliezen. Hypocrisie!!! Voor de rest is het een 'flut-'artikel...waar eigenlijk niks instaat... Laatst gewijzigd door jurgen79 : 20 maart 2007 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |