![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() BRUSSEL.
Afgelopen zondag mocht Rita De Bont het congres van Vlaams Belang toespreken. De gewezen voorzitster van de Vlaamse Volksbeweging wil maar wat graag ,,een tandje'' bijsteken om Vlaams Belang aan een ,,zoveelste overwinning op rij'' te helpen. De Bont krijgt een verkiesbare plaats op de Antwerpse lijst, maar ze wordt geen lid van de partij. ,,Dat heeft met mijn natuur te maken'', zegt De Bont. ,,Ik heb alleen op het communautaire vlak een inbreng gehad. De rest van het programma heb ik gelezen, en ik heb er ook weinig problemen mee. Maar de partij heeft me gevraagd om me alleen over communautaire dossiers uit te spreken.'' U mag niets zeggen over andere thema's? Toch wel, maar dan spreek ik in eigen naam. Enkel in communautaire dossiers spreek ik namens de partij. Daar zitten we volledig op dezelfde lijn. Dat is toch logisch, ik ben geen lid van Vlaams Belang. Ik ben ook onvoldoende vertrouwd met de andere speerpunten. Ik hoef ze als onafhankelijke ook niet te verdedigen. Al kan ik op het eerste gezicht met alles leven. Volgens onze informatie had Vlaams Belang liever niet dat u lid zou worden van de partij. Zo was u meer bruikbaar als fuik voor N-VA-aanhangers. Dat strookt toch niet helemaal met de realiteit. U moet weten dat de grondwet politieke partijen niet eens erkent. Enkele van mijn vrienden vinden het lidmaatschap van een partij ook achterhaald. In elk geval heb ik als voorzitster van de Vlaams Volksbeweging goede contacten opgebouwd met leden van andere partijen. Ik wil die contacten behouden. Meer zelfs, ik heb aan voorzitter Frank Vanhecke gezegd dat hij me niet kan verbieden om met mensen in andere partijen te praten. Hij heeft niet liever. Het suggereert dat het cordon wordt doorbroken. Ik ben steeds tegen dat cordon geweest. Maar gelooft u echt in die onafhankelijke rol? Voor ons bent u een gewone Belanger. Kijk, de partij heeft me de keuze gelaten om al dan niet lid te worden. En zelfs als ik lid zou zijn - wat ik niet ben - dan zou ik met de mensen uit andere partijen contact blijven houden. Ik heb wel de medewerking gevraagd aan de plaatselijke Belangafdeling (Mortsel, red.). Zij zullen me moeten helpen bij de verkiezingen. Publicatie: De Standaard |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft je titel met het artikel te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vroeg ik me ook al af. Bruhhe vond waarschijnlijk niet direct iets anders om zijn VB-haat te bevredigen?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat toch nooit echt begrepen hoor... "onafhankelijk op een lijst staan". Je kiest toch wel voor een partij waar je als "onafhankelijke" wil mee "samenwerken"? Hoe onafhankelijk ben je dan als het erop aankomt?
Wees gewoon eerlijk: maak je lid of blijf van die lijst af. De plaats die "onafhankelijke" Rita nu inneemt, kon misschien beter gegeven worden aan iemand die al jarenlang lid is van de partij en zich ten volle gegeven heeft tijdens acties e.d.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hangt ervan af of je Bettina Geysen heet of Hugo Coveliers ![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=52066
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 7 maart 2007 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenaardig dat u het door hebt, en diehard-Blokkers uit de lucht vallen. Bij de vorige verkiezingen was het Mormel ook "onafhankelijk", zo ook J. Verstrepen. Dat wil ik geen kiezersbedrog noemen, maar erger: bedrog van eigen leden en achterban. Geen nood, zoals blijkt in de antwoorden zijn die te dom om dit door te hebben... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb reeds verschillende posts gezien met enkel "²".
Ik heb ondertussen begrepen dat dit teken staat voor "akkoord". Maar de symboliek hiervan ontgaat me. Maw waarom is "²" = "akkoord"?
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 8 maart 2007 om 09:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik anders wel ... ik zie geen probleem om op een lijst te staan (VLD,CD&V, N-VA of VB ... die zouden zelfs alle vier mogelijk zijn, al naar gelang ik mijn idealen of mijn strategische motieven laat meespelen) ... maar echt lidmaatschap, daar zou ik dan weer bij bijna allevier een matig tot tamelijk groot probleem mee hebben (dit slaat niet op de volgorde hoor). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pure frustratie omdat de échte nationalisten voor de lijst van het Vlaams Belang kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste volksvertegenwoordigers die ervoor kiezen om als onafhankelijke op een lijst te gaan staan zijn mensen die hun partij de rug toekeerden maar niet de zetel opgeven waar ze,dankzij de partij die ze verlaten, aangeraakten. Om te verantwoorden dat ze naar een andere partij overliepen zetelen ze dan als 'onafhankelijke'. Dit kan dus niemand Rita De Bondt verwijten. Degenen die haar dat wél verwijten staan er simpelweg op te loeren om haar mee in de extreem-rechtse hoek te duwen. En d�*t is nu precies de reden waarom De Bondt volgens mij als onafhankelijke op een VB-lijst opkomt: ze probeert (vruchteloos uiteraard) te vermijden om achter het cordon sanitaire gegooid te worden en daar de 'democratische' gevolgen van te dragen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wedden dat ge het schateren niet kunt laten ? ![]() Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 8 maart 2007 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Lao Tzu : 8 maart 2007 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als democraat zou ik denken dat hoe meer kandidaten weigeren lid te worden van de partij op wiens lijst ze staan, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je moet het Vlaams Belang niet zien als een partij maar eerder als een beweging. In die zin is het logisch dat mensen zich bij die beweging aansluiten zonder daar een lidmaatschap aan te verbinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik dat trouwens "moeten"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ofzoiets.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het Vlaams Belang ziet zichzelf eerder als een beweging. Het wil een beweging zijn die de onafhankelijkheid wil bewerkstelligen samen met diegenen die daar aan willen meewerken. Hopelijk zal de NVA haar ogen openen en inzien dat we samen sterker staan.
|
![]() |
![]() |