Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2007, 10:06   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Nogmaals 'DeStemmenkampioen'

Er is op dit forum al heel wat te doen geweest ivm De Stemmenkampioen, met heel wat veronderstellingen en gissingen.
Luister eens wat de prof, de initiatiefnemer zelf te zeggen heeft:

Media, marketing, manipulatie

10.03.2007 18.42u - Cordon sanitaire, politieke processen, vakbondsuitsluiting, politieke correctheid, mediacensuur… Nee, het gaat niet goed met de democratie in dit land. Wie denkt dat we overdrijven, moet het interview van professor Frank Thevissen maar eens nalezen in het maartnummer van Menzo.

De VUB-professor was de stuwende kracht achter “De Stemmenkampioen”, een veel besproken en omstreden politieke internetpeiling. Met die peiling – bij een panel van zo’n 24.000 kiezers - wou de professor communicatie en politieke marketing vooral peilen naar de verschuivingen in het politieke landschap. “Bij de start van De Stemmenkampioen in 2004 had ik nooit durven denken dat de uitvoering van politieke peilingen een levensbedreigende activiteit was”, zegt Frank Thevissen nu.

Toen de liberalen steeds dieper weg zakten in de peilingen, werden Thevissen en “De Stemmenkampioen” de publieke schietschijf van de VLD. “Alsof onze peiling de oorzaak van haar dip was, terwijl de echte voor het rapen lag: de interne ruzies, de splijtzwam rond het vreemdelingenstemrecht, de groeiende tegenstelling tussen links-liberalen en donkerblauw… Toch verkoos men op de pianist te schieten.”

Thevissen houdt De Stemmenkampioen intussen voor bekeken, na een regelrechte politieke moddercampagne die nog steun kreeg in de regimepers – De Morgen op kop -, in de loge en in de academische wereld. Professionele broodroof was niet meer veraf. Maar in Menzo neemt Thevissen geen blad voor de mond. En hij haalt zwaar uit naar de dictatoriale trekjes van Verhofstadt en zijn supporters.

“In het oude Griekenland werden boodschappers met slecht nieuws om het leven gebracht. De antidemocratische krachten zijn momenteel eigenlijk op drie niveaus aan het werk. Ten eerste in de politiek zelf, zie de pogingen tot manipulatie vanuit de VLD die alleen nog de ambitie heeft om aan de macht te blijven. Ten tweede door het gebrek aan kritisch-onafhankelijk instinct bij de grote media. Het zijn echte waterdragers van het regime geworden. En ten derde door de laksheid van het academisch establishment, althans een deel daarvan, dat zich op sleeptouw laat nemen door de politieke intriges.”

“Politiek, media en intelligentia. In feite zouden ze elkaar moeten controleren”, merkt Thevissen op. “Maar ze klitten van langsom sterker aaneen”. De professor gewaagt van “een combine om gefilterd te berichten en de boodschapper van slecht nieuws te beschadigen”.
Thevissen: “Bij momenten is het om kippenvel te krijgen”… Kippenvel. Zeg dat wel.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:15   #2
rik47
Gouverneur

Standaard

Dat heet dan bij de politiek correcten campagne voeren, andere meningen monddood maken en slechte peilingen onder de mat vegen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:27   #3
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Dat heet dan bij de politiek correcten campagne voeren, andere meningen monddood maken en slechte peilingen onder de mat vegen.
Over welke peilingen gaat het dan?
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:33   #4
luc broes

Standaard

Te vroeg wakker op zondag?
Over de peilingen van De Stemmenkampioen uiteraard!
Oud 11 maart 2007, 12:42   #5
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik kan inderdaad begrijpen dat de druk op deze man te groot werd. Toch vind ik het jammer dat hiermee de enige objectieve peiling naar de vuilbak verwezen is. Nu moeten we het stellen met de "alles gaat goed" propaganda van de paarse regimepers.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 12:56   #6
borgerhout
Partijlid

borgerhout's schermafbeelding

Standaard

Stemmenkampioen GAME OVER.
borgerhout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 12:59   #7
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Er is op dit forum al heel wat te doen geweest ivm De Stemmenkampioen, met heel wat veronderstellingen en gissingen.

10.03.2007 18.42u - Cordon sanitaire, politieke processen, vakbondsuitsluiting, politieke correctheid, mediacensuur… Nee, het gaat niet goed met de democratie in dit land. Wie denkt dat we overdrijven, moet het interview van professor Frank Thevissen maar eens nalezen in het maartnummer van Menzo.

De VUB-professor was de stuwende kracht achter “De Stemmenkampioen”, een veel besproken en omstreden politieke internetpeiling. Met die peiling – bij een panel van zo’n 24.000 kiezers - wou de professor communicatie en politieke marketing vooral peilen naar de verschuivingen in het politieke landschap. “Bij de start van De Stemmenkampioen in 2004 had ik nooit durven denken dat de uitvoering van politieke peilingen een levensbedreigende activiteit was”, zegt Frank Thevissen nu.

Toen de liberalen steeds dieper weg zakten in de peilingen, werden Thevissen en “De Stemmenkampioen” de publieke schietschijf van de VLD. “Alsof onze peiling de oorzaak van haar dip was, terwijl de echte voor het rapen lag: de interne ruzies, de splijtzwam rond het vreemdelingenstemrecht, de groeiende tegenstelling tussen links-liberalen en donkerblauw… Toch verkoos men op de pianist te schieten.”

Thevissen houdt De Stemmenkampioen intussen voor bekeken, na een regelrechte politieke moddercampagne die nog steun kreeg in de regimepers – De Morgen op kop -, in de loge en in de academische wereld. Professionele broodroof was niet meer veraf. Maar in Menzo neemt Thevissen geen blad voor de mond. En hij haalt zwaar uit naar de dictatoriale trekjes van Verhofstadt en zijn supporters.

“In het oude Griekenland werden boodschappers met slecht nieuws om het leven gebracht. De antidemocratische krachten zijn momenteel eigenlijk op drie niveaus aan het werk. Ten eerste in de politiek zelf, zie de pogingen tot manipulatie vanuit de VLD die alleen nog de ambitie heeft om aan de macht te blijven. Ten tweede door het gebrek aan kritisch-onafhankelijk instinct bij de grote media. Het zijn echte waterdragers van het regime geworden. En ten derde door de laksheid van het academisch establishment, althans een deel daarvan, dat zich op sleeptouw laat nemen door de politieke intriges.”

“Politiek, media en intelligentia. In feite zouden ze elkaar moeten controleren”, merkt Thevissen op. “Maar ze klitten van langsom sterker aaneen”. De professor gewaagt van “een combine om gefilterd te berichten en de boodschapper van slecht nieuws te beschadigen”.
Thevissen: “Bij momenten is het om kippenvel te krijgen”… Kippenvel. Zeg dat wel.
Niets nieuws onder zon, dat is met alle partijen zo. Niets in het minst bij het Blok, daar is de democratie nog veel verder zoek. Thevissen weet dat bijzonder goed, ik zie hem nog niet zo direct de kaart van het Blok trekkken. Uw (door mij) ingekleurde duiding bovenaan het artikel maakt de teneur van de topic zeer misleidend en demagogisch. Zeer pervers Luc, misbruik maken van de domheid van vele forumbezoekers...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:17   #8
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik heb altijd meegedaan maar nooit iets gewonnen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:21   #9
borgerhout
Partijlid

borgerhout's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik heb altijd meegedaan maar nooit iets gewonnen.
Je bent niet de enige.
borgerhout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:22   #10
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik kan inderdaad begrijpen dat de druk op deze man te groot werd. Toch vind ik het jammer dat hiermee de enige objectieve peiling naar de vuilbak verwezen is. Nu moeten we het stellen met de "alles gaat goed" propaganda van de paarse regimepers.
De enige objectieve peiling? Hoe bedoelt u?

En als een onafhankelijk peilingsbureau nu lukraak 5000 Belgen ondervraagt. Is de peiling dan niet objectief?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:27   #11
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De enige objectieve peiling? Hoe bedoelt u?

En als een onafhankelijk peilingsbureau nu lukraak 5000 Belgen ondervraagt. Is de peiling dan niet objectief?
Weet je hoeveel dat kost, 5.000 mensen peilen? ... de meeste peilingen van de VRT houden het op een 200 of 300, statistische nonsens maar kom
Oud 11 maart 2007, 13:28   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
Weet je hoeveel dat kost, 5.000 mensen peilen? ... de meeste peilingen van de VRT houden het op een 200 of 300, statistische nonsens maar kom

Voor sommigen is een peiling van 40 man in Leuven al representatief.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:30   #13
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het blijft toch moeilijk hé, de bron vermelden van een gekopieerd artikel... Nochtans verplicht het forumreglement daartoe. Maar om de één of andere reden wordt dit nooit gedaan als het van de VB website komt.

Als we - zoals je suggereert - moeten luisteren naar wat Frank Thevissen erover te zeggen heeft, dan zou het eerlijker zijn om rechtstreeks te verwijzen naar het interview met hem en niet naar de door het VB geselecteerde en becommentarieerde fragmentjes daaruit.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 maart 2007 om 13:38.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:34   #14
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik lees overigens niets nieuws. De professor kon niet om met de kritiek op de Stemmenkampioen. Omdat het natuurlijk terechte kritiek was. Elke statisticus (en dus ook Thevissen zelf) weet dat een peiling met vrijwillige deelname die bovendien een deel van de mensen bij voorbaat uitsluit (degenen die geen internet hebben) nooit een goede steekproef kan opleveren. Verder lees ik een idiote beschuldiging over "bijna broodroof", waarmee hij impliciet toegeeft dat er van broodroof geen sprake is. Niemand heeft hem gedwongen te stoppen. Hij heeft er zelf voor gekozen dat te doen.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 maart 2007 om 13:38.
Oud 11 maart 2007, 13:42   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor sommigen is een peiling van 40 man in Leuven al representatief.

Goal!!!!!!!!!!!!!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:46   #16
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Misschien het verschil eens opzoeken tussen objectief en representatief.

En ter info: het aantal deelnemers is niet de enige bepalende factor om te bepalen of een steekproef representatief is.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 maart 2007 om 13:46.
Oud 11 maart 2007, 14:12   #17
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als we - zoals je suggereert - moeten luisteren naar wat Frank Thevissen erover te zeggen heeft, dan zou het eerlijker zijn om rechtstreeks te verwijzen naar het interview met hem en niet naar de door het VB geselecteerde en becommentarieerde fragmentjes daaruit.
Beste Edina, tot uw dienst het interview uit Menzo, met duiding door VB:

<LI type=square>De clan Verhofstadt-Slangen-De Gucht

“De peiling (De Stemmenkampioen) was de VLD-top een doorn in het oog geworden, omdat ze er telkens bekaaid uitkwam. Een en ander resulteerde in een hilarische moddercampagne richting Frank Thevissen en Het Laatste Nieuws, opgezet vanuit De Morgen, maar duidelijk gestuurd vanuit de clan Verhofstadt-Slangen-De Gucht.”

Menzo

De Stasi-trekjes van De Morgen

“Het was zeer frustrerend te zien hoe, naarmate de kritiek (op de peiling) infantieler en ook doorzichtiger werd, kranten als De Morgen redactioneel meer opgewonden geraakten.”

“Op zeker moment begon De Morgen zich op genante wijze met de VLD-agenda te vereenzelvigen. Toen de bemoeienissen van die krant Stasi-achtige trekjes begonnen te krijgen, heb ik een nooduitgang moeten nemen, het werd me teveel.”

Redactie: Thevissen kapte ermee nadat De Morgen zijn academische reputatie onderuit probeerde te halen.

Pas op! De VLD wil wraak nemen

“ ‘Be prepared’ (‘wees erop voorbereid’), waarschuwde Luc Van der Kelen me bij het begin van het nieuwe jaar per sms. Vriend en vijand zullen bevestigen dat Van der Kelen een wijs man is, die weet waarover hij het heeft als hij zo’n bericht doorseint.”

Redactie: Van der Kelen – de tegendraadse hoofdredacteur van Het Laatste Nieuws – werd zelf ook al meermaals het slachtoffer van VLD-intimidatie en pogingen van de liberale partijtop om de journalist monddood te maken of op straat te smijten…

Van verschuivingen tot percenten

“Al vanaf 2004 kwamen de zogenaamde ‘opiniemakers’ aan onze mouw trekken. Onze zoektocht naar diepere tendensen werd constant doorkruist door vragen van journalisten en politici in de trant van ‘Hoe zit het nu, op hoeveel klokt het Vlaams Belang momenteel?’
Terwijl wij maar bleven benadrukken dat het om een analyse van verschuivingen ging, binnen een bepaald panel.”

“Soit, op de duur zijn wij gezwicht en is De Stemmenkampioen ook afleidingen beginnen maken in termen van ‘politiek marktaandeel’. De klassieke cijfers en percenten dus. En tja, dan krijg je meteen politici die door het lint gaan omdat de resultaten tegenvallen…”

Paniekvoetbal bij de VLD

“Ze werden zeer nerveus en haalden de botte bijl boven: al wie slecht nieuws bracht, moest geliquideerd worden.”

Ja, we hebben het ‘Janssenseffect’ onderschat, maar de VRT zat er nog verder naast…

“De Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen waren compleet atypisch. We hebben dat Janssenseffect niet correct ingeschat en geven dat ook toe. Wel hebben we in een vroeg stadium een discrepantie (breuklijn) vastgesteld tussen de goed geregisseerde imagocampagne rond Patrick Janssens en de zeer matige populariteit van zijn partij, de SP.A.”

“Mag ik er nog op wijzen dat de VRT-peiling er nog méér naast zat dan de onze, en daar heb ik geen millimeter kritiek op gehoord, want die was zogezegd ‘representatief’… en dan kan je blijkbaar geen slechte peilingen neerzetten, ook al slaan die de bal lichtjaren mis…”

De Morgen, ‘onafhankelijk dagblad’?

“Wat er nu in De Morgen gaande is, vind ik eigenlijk erg. Ik vraag me af of Yves Desmet wel goed beseft waar hij mee bezig is. De krant die het aan zichzelf verplicht is om intellectueel-kritisch in de voorhoede te staan, is zowat de meest gezagstrouwe en voorspelbare krant geworden.”

De vriendjes van De Morgen

“Met de intrede van Noël Slangen in het VLD-apparaat kon je De Morgen elke dag iets meer zien opschuiven naar de status van rioolkrant waarin persoonlijke sympathieën en afrekeningen de hoofdtoon uitmaken.”

“Hoe kan een hoofdredacteur van een ‘progressieve krant’ zichzelf ’s morgens nog in de spiegel bekijken, als de opperstrateeg van de liberale partij zijn vaste rubriek in die krant heeft en dan nog publiek met koosnaampjes door die hoofdredacteur wordt aangesproken? Sorry hoor, dit is niet ernstig meer.”

Petje af voor Noël Slangen!

“Iedereen denkt dat ik iets tegen Noël Slangen heb, terwijl ik hem integendeel bewonder. De Onzin die hij al verkocht heeft gekregen aan Verhofstadt, de VLD en de media, daarvoor doe ik mijn petje af.”

Slangen leidt VLD naar de afgrond

“Ik hen in 2003 een businesscommunicatiemodel – ontwikkeld door Sensydiam – toegepast op de campagnes van de verschillende politieke partijen en je kon uit de resultaten ontegensprekelijk opmaken dat de campagne die Slangen voor de VLD voerde, met verre voorsprong de slechtste van allemaal was.”

“Sommige wetstraatjournalisten weigeren halsstarrig, tegen beter weten in, zijn onbekwaamheid te ontmaskeren, en koesteren hem als een pittoreske, mediatieke BV.”

Wat Slangen zich veroorloofde kan alleen in België… en Congo

“De belangenvermenging en normvervaging die gepaard gaat met Slangens carrière neemt stilaan groteske vormen aan. (…) Op zeker moment was Noël Slangen belast met de hervorming van de federale overheidscommunicatie. Hij was tegelijk ‘spindoctor’ van Verhofstadt, communicatie-adviseur voor de regering en dan natuurlijk ook nog eens zaakvoerder van zijn bedrijfje in Hasselt dat de overheidsopdrachten toebedeeld kreeg.”
“Nergens in Europa is zoiets mogelijk, daarvoor moet je wellicht al naar Congo gaan.”

“In een ‘modelstaat’ zouden mensen hiertegen spontaan in opstand komen. Maar dat gebeurt dus blijkbaar niet…”

Slangen heeft het begrip ‘marketing’ mismeesterd

“Marketing wordt synoniem van leugenachtigheid, volksverlakkerij en allerhande geritsel.”

“ ‘Inhoud’ is het nieuwe modewoord van de VLD om haar kromdenken en gebrek aan inhoud te verdoezelen. Dat ingestudeerd nummertje noem ik eenvoudigweg slechte marketing. Als een leurder je verzekert dat hij de waarheid spreekt, kijk dan maar uit…”

Die ‘open samenleving’ van Verhofstadt, dat is toch om te lachen…

“Die ‘open samenleving’, het nieuwste speeltje van Guy Verhofstadt, ik moet er eens mee lachen. Er is een absoluut gebrek aan onbevangenheid en individueel kritisch denkvermogen.”

Hoe ‘verdraagzamer’ men zich voordoet, hoe minder je nog mag zeggen…

“Ja, die hypocriete weldenkendheid wordt een serieus probleem. Het ‘politiek-correcte’ denken van vandaag is niet eens ‘correct’, maar melig.”

De lange arm van de VLD en de loge

“Toen ik in ’87 als assistent begon aan de VUB, werd me gesuggereerd dat ik, om probleemloos carrière te maken, beter lid zou worden van de vrijmetselaarsloge. Alleen al omwille van die zachte dwang ben ik dus nooit lid geworden en ben ik beginnen te beseffen dat onafhankelijkheid een prijs heeft.”

“In die loge zit natuurlijk de ‘crème-de-la-crème’ van de VLD zoals Karel De Gucht, naast een pak journalisten (Siegfried Bracke e.a., nvdr), plus de academici die ineens ‘wetenschappelijke bezwaren’ meenden ontdekt te hebben tegen mijn politieke peilingmethodes.”

“Maar geen nood, ik heb nogal wat vrienden die met grote regelmaat lekken over wat daar in de loge gebeurt en besproken wordt. Uiteraard wordt daar vanalles gearrangeerd. Meer zeg ik daar niet over, iedereen mag zijn conclusies trekken…”

Prof. Frank Thevissen in Menzo, maart 2007

Redactie: Kritische journalisten en professoren worden door kringen rond de eerste minister geïntimideerd en bedreigd. En intussen voeren politiek benoemde rechters, voor de helft Franstalig en vaak ook lid van de loge in opdracht van de regering politieke processen tegen de oppositiepartij Vlaams Belang. Als Guy Verhofstadt, Noël Slangen of Bartje Somers het op televisie nog eens opnemen voor de democratie en tegen het Vlaams Belang, mag u ook uw conclusies trekken…

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 maart 2007 om 14:19.
Oud 11 maart 2007, 17:13   #18
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is dit niks nieuws. De loge heeft nog steeds veel macht. Wie echt iets aan de situatie wil doen, moet eigenlijk bezwarende zaken kunnen ontdekken over leden van de loge.
De loges zijn de sleutel, en onbekenden kunnen deze beter kapot krijgen, dan mensen met een meer bekendere kop.
Oud 11 maart 2007, 17:26   #19
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Edina, tot uw dienst het interview uit Menzo, met duiding door VB:
Bedankt Luc, maar dit is niet het interview uit Menzo. Het zijn gewoon wat meer fragmenten uit het interview die het VB er heeft uitgepikt. En in de commentaar van het VB daarop ben ik allerminst geïnteresseerd. Ik trek liever mijn eigen conclusies. En vooralsnog heb ik niets nieuws gelezen. De Morgen is al langer een VLD-krant en de invloed van de loge is ook al langer bekend. Punt blijft: het was een vrije keuze van Thevissen om ermee te stoppen. En de fundamentele kritiek op de Stemmenkampioen was terecht.
Oud 11 maart 2007, 18:09   #20
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Bedankt Luc, maar dit is niet het interview uit Menzo. Het zijn gewoon wat meer fragmenten uit het interview die het VB er heeft uitgepikt. En in de commentaar van het VB daarop ben ik allerminst geïnteresseerd. Ik trek liever mijn eigen conclusies. En vooralsnog heb ik niets nieuws gelezen. De Morgen is al langer een VLD-krant en de invloed van de loge is ook al langer bekend. Punt blijft: het was een vrije keuze van Thevissen om ermee te stoppen. En de fundamentele kritiek op de Stemmenkampioen was terecht.
Graag gedaan Edina. Koop Menzo en dan lees je alles. Als heel de tekst op het forum verschijnt dan is er wel iemand die zich afvraagt: "Wat moeten we met zo een lang verhaal, zou je niet beter het voornaamste weergeven". Ik denk wel dat voorgaande tekst dit doet.
Het is goed dat je je eigen conclusies trekt, maar die VB-commentaar belet je dat niet. Zoals je kan zien beperkt de duiding van het VB zich meestal ook tot het beter leesbaar maken van de tekst.

Echt vrije keuze van FT was het zeker niet vermits hij zegt : "Het werd me teveel". Er zal natuurlijk steeds en op alles kritiek zijn, maar als FT het heeft over "analyse van verschuivingen binnen een bepaald panel' dan lijkt me dat toch een voorzichtige en zeer verdedigbare benadering. Het gaat dus niet over absolute juistheid van cijfers.

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 maart 2007 om 18:12.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be