![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
uit: www.gva.be
De Homoliga heeft bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) klacht ingediend tegen kardinaal Gustaaf Joos. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van de kardinaal vorige week in het weekblad P-Magazine, en later in diverse andere media. Dat maakt de Homoliga maandag bekend. Joos zei dat de meeste holebi's geperverteerden zijn. Ook liet hij uitschijnen dat homoseksualiteit een moreel verwerpelijke keuze is. De Homoliga staat achter het recht op vrije meningsuiting. In het geval van Joos is er echter een verzwarende factor: hij is kardinaal, wat zijn uitspraken extra gewicht geeft, luidt het. "Als hoogwaardigheidsbekleder van een instituut dat zichzelf geestelijk gezag toekent, kunnen zijn uitspraken niet worden afgedaan als de wereldvreemde spinsels van een folkloristische figuur", vindt de liga. De Homoliga vraagt dat het CGKR er bij Joos op zou aandringen zijn verklaringen publiekelijk in te trekken en zijn verontschuldigingen aan te bieden aan de homo- en lesbiennegemeenschap. Het CGKR kondigde vorige week aan klacht tegen Joos in te zullen dienen bij het parket van Gent. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het was niet Gerard Reve die pedofiele betrekkingen had, maar wel zijn vriend, Joop Schafthuizen, die zichzelf trouwens niet als homoseksueel omschrijft, maar als 100% pedofiel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nog effe en ze dragen Kuklux-klan-mijters |
|
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Waarom vergelijkt u altijd pedofilie met homofilie. Er zijn homosexuele pedofielen maar ook heterosexuele pedofielen. Grote verschil is dat homosexualiteit meestal instemmend is tussen beide partners terwijl dat bij pedofilie absoluut het geval niet is. Pedofilie is trouwens ook strafbaar, homosexualiteit niet!
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Waarom moet de homobeweging dat dan doen? |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat Kardinaalke is een reactionaire seniele zak, indien hij inderdaad debiteerde wat hem hier toegeschreven wordt.
Toch is het zijn goede recht om er belachelijke, geborneerde, achterhaalde, antieke, foute,.......... meningen op na te houden en ze te ventileren......... Raar hee, de vrije meningsuiting?
|
|
|
|
#12 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#13 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Af en toe een goei aangebrande uitspraak moet kunnen. Voor mij krijgt de kardinaal een 10 op 10 qua entertainmentgehalte. BTW : de "kardinaal" was eigenlijk een grap van de paus, voor degenen die het nog niet wisten, de paus heeft zijn ouwe schoolmaat een paar maand geleden nog gauw voor de grap kardinaal gemaakt. Door zijn leeftijd heeft Joos (ook officieel) toch niks meer te vertellen in de Kerk. Misschien heeft Jean Pol ondertussen al spijt gekregen van zijn grap? |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Minister
|
Ik vrees dat de Bischop van Rome zich momenteel niet veel meer aantrekt van genomen beslissingen. Hij poogt nog zoveel mogelijk invloed uit te oefenen op het beleid als ie kan. Het is een normale psychologische reactie voor iemand die op zijn laatste benen loopt.
|
|
|
#15 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
't is een schande !!! Als er iemand voor de rechtbank moet verschijnen zijn het wel die holebi's.... Ooit gehoord van vrije meningsuiting ? |
|
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zijne stunt met die breakdancers in het vaticaan gisteren was anders ook niet mis vond ik. Hij had ze weer eens allemaal goe liggen. Allez vooruit Jean Pol, geeft er nog maar eens een ferme lap op! |
|
|
|
|
|
|
#18 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vrije meningsuiting betekent immers niet dat je alles moet pikken wat een ander over je zegt, maar dat je er mag tegenin gaan als het jke niet aanstaat... De rechter moet oordelen of hier onrecht is geschied of niet, en voor de rest mag iedereen Joos-en-alleman- aanklagen. Ook d�*t is de basis van de democratie, los van het feit of je dat nu belachelijk vind of niet. |
||
|
|
|