Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 januari 2004, 11:42   #1
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Animo-Limburg, de jongerenafdeling van de sp.a, dient donderdag een klacht in tegen kardinaal Joos bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Woordvoerder Dirk Selis van Animo-Limburg eist daarnaast ook dat de kardinaal zich openlijk excuseert voor de krasse uitspraken die hij deed en vraagt ook een rechtzetting van de katholieke kerk. Volgens Selis tarten de uitspraken die Joos in P-Magazine deed over homo´s en lesbiennes elke verbeelding en zijn ze te herleiden tot pure ´hate crime´. "Stellen dat 95 procent van alle homo´s en lesbiennes seksueel geperverteerden zijn en dat seksmaniak Bill Clinton verkozen werd dankzij de steun van de joden, kan qua gelijkheid en racisme tellen. Zijn relaas over de joden heeft bovendien veel weg van onversneden antisemitische taal uit de jaren dertig", zo luidt het verder. Animo-Limburg heeft daarnaast ook een brief gestuurd naar het bisdom Limburg om uiting te geven aan zijn verontwaardiging over de uitspraken van Joos.

http://www.hetlaatstenieuws.be

Kardinaal Joos op audiëntie bij Animo.
Peter De Ryck is offline  
Oud 22 januari 2004, 11:45   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Volkomen terecht, het is niet omdat hij kardinaal is dat ie boven de wet zou staan. Misschien kan ie nog politiek asiel vragen in Vaticaanstad...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 22 januari 2004, 12:01   #3
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Animo-Limburg, de jongerenafdeling van de sp.a, dient donderdag een klacht in tegen kardinaal Joos bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Woordvoerder Dirk Selis van Animo-Limburg eist daarnaast ook dat de kardinaal zich openlijk excuseert voor de krasse uitspraken die hij deed en vraagt ook een rechtzetting van de katholieke kerk. Volgens Selis tarten de uitspraken die Joos in P-Magazine deed over homo´s en lesbiennes elke verbeelding en zijn ze te herleiden tot pure ´hate crime´. "Stellen dat 95 procent van alle homo´s en lesbiennes seksueel geperverteerden zijn en dat seksmaniak Bill Clinton verkozen werd dankzij de steun van de joden, kan qua gelijkheid en racisme tellen. Zijn relaas over de joden heeft bovendien veel weg van onversneden antisemitische taal uit de jaren dertig", zo luidt het verder. Animo-Limburg heeft daarnaast ook een brief gestuurd naar het bisdom Limburg om uiting te geven aan zijn verontwaardiging over de uitspraken van Joos.

Kardinaal Joos excuseert zich bij Animo.

Clinton is verkozen door de joden, dat weet iedereen toch?

De Joden in de VS steunen beide presidentskandidaten, zo verliezen ze nooit. En dit zijn feiten.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 22 januari 2004, 12:02   #4
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Bende hypocrieten! Als een imam zoiets zegt zwijgen ze in alle talen! Nu hebben ze weer iets gevonden om hun onbenullig clubje in de belangstelling te zetten!
jan hyoens is offline  
Oud 22 januari 2004, 12:09   #5
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Bende hypocrieten! Als een imam zoiets zegt zwijgen ze in alle talen! Nu hebben ze weer iets gevonden om hun onbenullig clubje in de belangstelling te zetten!
Dat is waar, als een imam zoietsts zegt volgt er nooit een klacht bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Ach ja, dan zijn het plots 'te respecteren cultuurgebonden uitlatingen'.
Hanne is offline  
Oud 22 januari 2004, 12:24   #6
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Animo-Limburg, de jongerenafdeling van de sp.a, dient donderdag een klacht in tegen kardinaal Joos bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Woordvoerder Dirk Selis van Animo-Limburg eist daarnaast ook dat de kardinaal zich openlijk excuseert voor de krasse uitspraken die hij deed en vraagt ook een rechtzetting van de katholieke kerk. Volgens Selis tarten de uitspraken die Joos in P-Magazine deed over homo´s en lesbiennes elke verbeelding en zijn ze te herleiden tot pure ´hate crime´. "Stellen dat 95 procent van alle homo´s en lesbiennes seksueel geperverteerden zijn en [size=6]dat seksmaniak Bill Clinton verkozen werd dankzij de steun van de joden, kan qua gelijkheid en racisme tellen. Zijn relaas over de joden heeft bovendien veel weg van onversneden antisemitische taal uit de jaren dertig",[/size] zo luidt het verder. Animo-Limburg heeft daarnaast ook een brief gestuurd naar het bisdom Limburg om uiting te geven aan zijn verontwaardiging over de uitspraken van Joos.

Kardinaal Joos op audiëntie bij Animo.

1. Bill Clinton was een seksmaniak! Dat kon je in geuren en kleuren lezen, zelfs in "De Morgen" ("Kerk en Leven" van de Sossen).
2. Bil Clinton werd verkozen met de steun van o.a. de Joden. Dat kon je in geuren en kleuren lezen, zelfs in "De Morgen" ("Kerk en Leven" van de Sossen).
3. Wat die antisemitische taal betreft heeft hij zich duidelijk vergaloppeerd! Hij heeft zich hiermee op het exclusieve terrein van de moslimaanhangers begeven en zoiets mag zeker niet. Ook dat kon je in geuren en kleuren tussen de regels lezen, zelfs in "De Morgen" ("Kerk en Leven" van de Sossen).
4. Over zijn uitspraken betreffende homo's durf ik mij niet uitspreken. Ik wil niet als abnormaal beschouwd worden.
Oud 22 januari 2004, 12:24   #7
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:
Dat is waar, als een imam zoietsts zegt volgt er nooit een klacht bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Ach ja, dan zijn het plots 'te respecteren cultuurgebonden uitlatingen'.

Tiens als een imam zoiets zegt, verstaan jullie dat dan?

Ik kan me voorstellen dat dergelijke onverlaten niet noodzakelijk idioot zijn; en als je dergelijke ideeën plant in de hoofden van je gelovigen, kan je dat beter in je eigen koeterwaals doen dan in het nederlands. Kwestie van niet metteen tegen de lamp te lopen...

Dus God weet wat er in moskeën en theehuizen allemaal geleuterd wordt over homoseksuelen; of in de "beest" en op het Madouplein voor hetzelfde geld...

Oud 22 januari 2004, 12:36   #8
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:

Ik kan me voorstellen dat dergelijke onverlaten niet noodzakelijk idioot zijn; en als je dergelijke ideeën plant in de hoofden van je gelovigen, kan je dat beter in je eigen koeterwaals doen dan in het nederlands. Kwestie van niet metteen tegen de lamp te lopen...

Dus God weet wat er in moskeën en theehuizen allemaal geleuterd wordt over homoseksuelen; of in de "beest" en op het Madouplein voor hetzelfde geld...

Ja.
Niet zo lang geleden kwam een imam zijn visie over homosexualiteit toelichten in "De 7de dag", en dat gebeurde in het Nederlands.
(Volgens jouw redenering is deze onverlaat dus wel een idioot. Hetgeen ik volmondig beaam) .
Dat debat gebeurde nav een bespreekbaarheidscampagne die een Agalever van Marokkaanse origine wou lanceren. Hij wou de bespreekbaarheid van homosexualiteit in de moslimgemeenschap ondersteunen met enkele expliciete posters (gehoofddoekte moslima's die elkaar tongzoenen).
Hij heeft zijn campagne mogen afblazen : wellicht hebben de talrijke doodsbedreigingen uit moslimhoek te veel indruk gemaakt.
Hanne is offline  
Oud 22 januari 2004, 12:40   #9
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

eigenlijk heeft pastoor Joos gelijk, maar hij had dat niet mogen zeggen over die homo's in de media..... want iedereen wist dit al !
Oud 22 januari 2004, 12:42   #10
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ja.
Niet zo lang geleden kwam een imam zijn visie over homosexualiteit toelichten in "De 7de dag", en dat gebeurde in het Nederlands.
(Volgens jouw redenering is deze onverlaat dus wel een idioot. Hetgeen ik volmondig beaam) .
Dat debat gebeurde nav een bespreekbaarheidscampagne die een Agalever van Marokkaanse origine wou lanceren. Hij wou de bespreekbaarheid van homosexualiteit in de moslimgemeenschap ondersteunen met enkele expliciete posters (gehoofddoekte moslima's die elkaar tongzoenen).
Hij heeft zijn campagne mogen afblazen : wellicht hebben de talrijke doodsbedreigingen uit moslimhoek te veel indruk gemaakt.
en weer een sneer naar het Blok! Wat is er stijntje? Een fixatie op sterke persoonlijhkheden zoals een Dewinter of Annemans? Wedden dat je een affiche boven je bedtje hebt hangen! Dream on!
jan hyoens is offline  
Oud 22 januari 2004, 12:42   #11
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ja.
en weer een sneer naar het Blok! Wat is er stijntje? Een fixatie op sterke persoonlijhkheden zoals een Dewinter of Annemans? Wedden dat je een affiche boven je bedtje hebt hangen! Dream on!
jan hyoens is offline  
Oud 22 januari 2004, 12:44   #12
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anarchistisch Front - AF
Lees de kranten hé

Wat zei ik over geloof? Geloof is voor domme mensen, mensen die niet met hun vrijheid omkunnen, en dan maar in kudde met de herder meelopen.

Waarom zijn er toch zo weinig problemen met ongelovigen. Ze zijn het tolerants zeker?
Moet je maar eens proberen hier op dit forum tolerantie proberen in te pompen.

Direkt veel wind en geblaat van de intolerante VB'ers !

En direct uitgescholden worden voor een linkiwinkie.

Niet dat ik mij daar een bal van aantrek.

Ergens hoop ik dat ze ooit verstand zullen krijgen.

Maar ik vrees er voor ....
Descartes Jr is offline  
Oud 22 januari 2004, 12:45   #13
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de kranten hé

Wat zei ik over geloof? Geloof is voor domme mensen, mensen die niet met hun vrijheid omkunnen, en dan maar in kudde met de herder meelopen.

Waarom zijn er toch zo weinig problemen met ongelovigen. Ze zijn het tolerants zeker?

Direkt veel wind en geblaat van de intolerante VB'ers !

Descartes Jr is offline  
Oud 22 januari 2004, 13:00   #14
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Lees de kranten hé

verbeter de wereld, begin bij jezelf! 8)
Direkt veel wind en geblaat van de intolerante VB'ers ![quote]

Verdraagzaamheid heeft zijn grenzen, daarom zijn wenog niet intolerant!
Jouw vrijheid begint waar mijn vrijheid eindigt!

Citaat:
Linkiewinkie is een synimiem voor linkse, is dat een scheldwoord voor jou? Nu ja, een compliment is het niet daar geef ik je gelijk in! 8)

Citaat:
vandaar deze reactie?

Citaat:
Ergens hoop ik dat jij wat emoties krijgt naast je "verstand"! Trouwens "een vat vol verstand is nog geen druppel wijsheid waard!" denk daar maar eens over na!

Citaat:
Hoe, je vreest dat wij ooit verstand zullen krijgen en doorhebben dat al dat linkse gepraat een hoop gelul is van een bende "weg met ons" gefrusteerde mei 68ers? Dat weet het kleinste kind al!!!
jan hyoens is offline  
Oud 22 januari 2004, 13:30   #15
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
(Volgens jouw redenering is deze onverlaat dus wel een idioot. Hetgeen ik volmondig beaam)
Idd dat herinner ik me en ja, gezien het gedrocht van een AD-wet die paarsgroen invoerde, is die imam dan een lefgozr of een idioot

Citaat:
Wees gerust, of net niet, Carim Bouzain heeft zijn campagne niet "afgeblazen" enkel wat ge fastoeneerd.

Als je mensen die opgegroeid zijn in een bepaalde -- wat Pim Fortuyn zou hebben betiteld als "achterlijke" -- cultuur, diets wil maken dat holebiseksualiteit van alle tijden en culturen is, dan is het wellicht aangewezen om niet te hard van stapel te lopen.

Had Mgr Joos ietwat voorkomender, maar niet minder streng, gesteld dat een aantal homo's zich net als sommige hetero's bezondigen aan perversiteiten: parking seks, parenclubs, sex dates via VT4 of andere chatboxen, en wat weet ik allemaal; dan had hij waarschijnlijk gelijk gekregen van de goegemeente.
Aan groot aantal homo's incluis
Oud 22 januari 2004, 13:40   #16
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik een fixatie op Geweerkolf Annenas of Flup Dewinter (waar eindigen die man zijn wenkbrouwen eigenlijk) ? Dat is een goeie, waar haal je ze...

Je weet toch dat ik eerder op een gezellige dikkerd als Bart Dewever of een rijzig limburgse als Frieda Brepoels val

Die sneer naar het Vlaams Blok (anders gaan ze weer loeien dat men hen stiefmoederlijk behandelt) is niet zonder reden, en dat weet iedereen. Onlangs zat Flup nog in Uitkomst te leuteren over het feit dat het Vlaams Blok echt niets tegen homo's heeft wanneer die zich gedragen, maar dat het voor de partaai niet kan dat het administratieve onderscheid weg valt tussen homo en hetero...

Wel wie zulks laat opschrijven tijdens een interview met een jeanettenboekske, wil ik wel eens binnenskamers horen chicaneren over die aanmatigende flikkers die de hoeksteen van de samenleving en het Avondland onderuit willen halen.

Oud 22 januari 2004, 15:17   #17
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Alé Animo toont zich al even verdraagzaam als hun grote broer. De uitspraken van de Bisschop zijn te idioot om te helpen donderen, maar dat wil nog niet zeggen dat men hem moet verbieden om die onzin uit te spreken. Ik plaatste gisteren in een andere topic een mooi citaat ter ere van thePiano, maar het is hier even op zijn plaats:

Citaat:
All censorships exist to prevent any one from challenging current conceptions and existing institutions. All progress is initiated by challenging current conceptions, and executed by supplanting existing institutions. Consequently the first condition of progress is the removal of censorships.
-George Bernard Shaw-
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 22 januari 2004, 18:33   #18
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ook de nicht van de VLD, Danny Smagghe, dient een klacht in tegen Joos, op basis van de AD-wet. Hij vraagt aan het CGKR om eveneens een klacht in te dienen tegen Joos.
Best wel grappig. Smagghe zal hun adres gehad hebben, want er loopt ook tegen hemzelf nog een dossier bij het CGKR...

De verzamelde potten en jeanetten lobby is verstandiger

Citaat:
De Holebifederatie is niet van plan om een klacht in te dienen. De holebi’s waren niet de enige groep die door kardinaal Joos werd gehekeld. Bovendien gaat het om een individueel en extreem standpunt dat niet gedragen wordt door de kerk, zegt woordvoerster Ischa van Alsenoy.
22/01/2004 - belga - ht
Oud 22 januari 2004, 19:59   #19
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Het zou geen slecht idee zijn om de geestelijken ook te laten trouwen, dat zou hun point of view over wereldse zaken als seksualiteit zeker geen kwaad doen (en niet mekkeren dat seks hemels is he, OK?)
Oud 23 januari 2004, 08:01   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Je bent van Animo ?

Limburg !

Joos heeft gelijk en recht op zijn mening

Nog niets gehoord van GAIA
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be