![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hoeft niet te vragen hoe ver het gekomen is dat ze in Bruxelles al VB-ertje gaan spelen....
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee,nooit nutraliteit is een vereiste op het werk.Wat je in je vrije tijd draagt belangt niemand anders dan jijzelf.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() goeie move, geen merkbaar onderscheid tussen het personeel
![]()
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Brussel, hoofdstad van Europa begint er steeds meer uit te zien als een achterbuurt uit Teheran. In sommige wijken zie je alleen nog maar hoofddoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben al blij dat we zo ver zijn dat de religieuze symbolen van iedereen gelijk worden gesteld. Ook al ben ik atheist, ik was er toch even niet goed van dat de Mohamedaanse asielzoekers, waar de Limburgers hun domein Hengelhoef voor moesten afstaan, onmiddellijk na aankomst eisten (en verkregen) dat de kruisbeelden werden weggehaald in de lokalen waar zij werden onthaald. Korte tijd later verdwenen deze ongewenste westerse symbolen ook uit de gerechtsgebouwen. Mij goed, maar dan iedereen gelijk voor de wet. En vermits een hoofddoek als een religieus symbool bedoeld is.... Voor wie op straat persé als 'overtuigde moslima' wil herkend worden voel ik hetzelfde medelijden dat ik destijds had als ik pater Bertilius in zijn zware, bruine Franciskanenpij op zijn 'solexke' zag rondrijden. Het was geen zicht! Alle priesters droegen al jaren een gewoon mannenpak. Niet Pater Bertilius. Hij was dan ook een regel-rechte heilige, en heeft wellicht daarom nooit afstand kunnen doen van het belastende, religieuze symbool dat hem voor iedereen herkenbaar maakte als boetvaardige Franciscaan. Hetzelfde leedvermaak voel ik bij het zien van figuren die er met de vreemdste kapsels en bijpassende piercings en kledij bijlopen, maar wél iedereen (behalve henzelf) de schuld geven als ze nauwelijks aan fatsoenlijk werk geraken. Van mij mag het allemaal.... zolang ze maar bereid zijn om zonder verdere herrie de gevolgen van hun zelf gekozen 'uitstraling' te dragen.
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goeie posting Knuppeltje...alhoewel ik hier toch eens effe moet over nadenken hoor... A/ Broeder Bertilius was waarschijnlijk een geestelijke...en ik kan mij niet voorstellen dat zijn geloofsgenoten met een pij moesten rondlopen op het risico af om als hoer of hond te worden uitgemaakt. B/ In jouw vrijetijd mag je niet aandoen wat je wil...enkel hetgeen door de linkse kerk wordt toegestaan...bijvoorbeeld (als het uitschot van B&H morgen in SS uniform rondloopt zal 't rap gedaan zijn, daarentegen: als een islamiet in gevechtsuitrusting rondloopt (whatever that may be) dan is hij "zijn kultuur aan het beleven" en "ons aan het verrijken") C/ Hebben wij als gemeenschap niet de taak om wetten te maken om de zwaksten te beschermen? Welnu: Hoe gaan die sukkelaars van arme en achtergestelde allochtonen zich nu eens eindelijk kunnen integreren als ze nog geeneens onze algemen vestimentaire gewoonten kunnen aannemen en in plaats hiervan hun "verwerpingsuniform tav de westerse kultuur" niet moeten afleggen? D/ Hoe zit het met de vrouwenemancipatie die in alle talen zwijgt (neen: zelfs applaudiseert) als er een wandelend reklamebord voor vrouwenonderdrukking voorbijwandelt? Ik heb nog zo'n aantal overpeinzingen maar ik heb nu niet de tijd om ze uit te werken... Evenwel: Dat verbod is een goed begin...maar volgens mij slechts een fraktie van het arsenaal tot integratie dat er nodig is... tot slot: Bij elke racismewet zou de regering er goed aan doen in dezelfde moeite een integratiewet door te drukken....en dat zou pas een wapen zijn tegen extreem-rechts (wie dat al zou mogen zijn)...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 maart 2007 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoofddoeken? Om niet te spreken over ganser families die in burka's rondlopen.
|
![]() |
![]() |