![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Ruikt dit naar geldgewin? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 76,47% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 23,53% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We zijn intussen meer dan 60 jaar na WOII en nog steeds worden er processen gevoerd rond schadevergoedingen.
In casu worden de Franse Spoorwegen SNCF voor de rechter gedaagd door de familie Lipietz omdat ze in opdracht van het Vichy regime indertijd een aantal familieleden hebben getransporteerd naar Parijs. Kan dit voor U of ruikt dit naar geldgewin? Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Er zijn talrijke voorbeelden uit de tweede wereldoorlog waarbij -al dan niet joodse- kapitalen letterlijk vervreemd zijn. Het lijkt me dan ook normaal dat die terugbetaald worden.
We zijn echter reeds lang na de verjaringsdatum voor die zaken. ik voel me niet verantwoordelijk voor de daden van mijn voorgangers, en nog minder ten opzichte van die hun nageslacht. Als ge een probleem had met uw behandeling tijdens de oorlog moest ge daar al lang mee uit de hoek gekomen zijn.
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Dat men achter schuldigen aangaat die zelf in de kampen hebben gewerkt e.d. is mij goed, maar zulke dingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |