![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stemming kiesdrempel 5% | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
18 | 21,95% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
60 | 73,17% |
Onthouding |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,88% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Aangezien er nog wat wordt afgeleuterd over die kiesdrempel en de één de ander de schuld geeft, nu een democratisch polleke. Ik begin alvast met een onthouding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed idee, vrijwaar ons van uw nageslacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zeg neen aan de kiesdrempel. der liggen al drempels genoeg op de wegen dedju. ne mens kan al niet serieus rap niet meer door de bebouwde kom scheuren.
Die groen met al hun drempels verdorie toch
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Ik ben tegen de kiesdrempel, niet omdat ik bij N-VA ben, mijn mening zou dezelfde geweest zijn mocht N-VA bij de vorige verkiezingen beter gescoord hebben, ik vind de kiesdrempel ondemocratisch, ook al hebben we niet zoveel stemmen als de meerderheidspartijen, toch vind ik dat ook die stemmen moeten gehoord worden.
Elke stem heeft recht om gehoord te worden en dat wordt nu tegengehouden door de kiesdrempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() En voor degenen die Ja gestemd hebben, wat zijn jullie argumenten? 'T zal weer fameus zijn, �* la Antoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Als 18% niet meetelt, waarom zou dan minder dan 5% wel meetellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De discussie over de kiesdrempel is een fundamenteel ander onderwerp en ik vind het behoorlijk zwak al zo snel van het onderwerp af proberen te wijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als je die 18% (761.407 stemmen) rekent en de partijen die de 5% (363.604 stemmen) nipt niet halen kan je zeggen dat er met 1.125.011 van de 7.570.637 stemgerechtigden geen rekening gehouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Met andere woorden: met wie ge verkeert , wordt je... 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier is dit niet mogelijk doordat ze stemafspraken maken voor de verkiezing? Dus zwijg over democratie, want U maakt zich belachelijk! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wie maakt zich hier nu belachelijk? Mocht u de moeite doen om de standpunten van N-VA te leren kennen dan zou u kunnen besluiten dat N-VA tegen het cordon is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik stem tegen omdat ik deze drempel zeer ondemocratisch vindt en niet in een land als België thuishoort.
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben zowel tegen de kiesdrempel als tegen het Cordon Sanitaire als tegen het door het regime op(m)koopgedrag van de pers, velen zien niet hoe de democratie uitgehold wordt en steeds maar meer en meer de mensen polariseerd oftewel het 'verdeel en heers' wordt in dit land tenvolle uitgevoerd...en het voetvolk, murw geslagen door debiele politiekers en nog een debielere media, staat erbij en kijkt er machteloos naar. Ons landje wordt meer en meer een politiek debiel eilandje dat binnenkort goed is voor de schroothoop, een voorbeeld voor de andere landen van hoe het niet moet!!! Ik vrees dat, wanneer ik zie hoe Vlaanderen en de Vlaamse zaak steevast verraden wordt door juist diegenen die zeiden Vlaanderen te redden, wij reddeloos naar het conflictmodel koersen...en ik vraag mij af of we nog kunnen remmen!!!! ik vraag mij af waar de helden van het conflictmodel zullen zijn??? in England of de US op kosten van de belastingbetaler...en naar gewoonte de kleine simpele Vlaming voor alles laten opdraaien...tja ook dat is politiek
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het is ondemocratisch, en dat mag toch gezegt worden zeker. Het cordon is het mooiste geschenk dat men heeft kunnen geven aan Karel Dillen. En men mag gerust zijn. Hij is de zichzelfnoemende democraten er zéér dankbaar voor. Het Blok is dankzij het cordon, LANGZAAM kunnen groeien. Dank zij het cordon zijn de cariere jagers buiten gebleven! En dank zij het cordon hebben de nieuwe gemotiveerde onbekwame mensen, lessen kunne trekken, en zich bekwamen ZONDER voor idioot te staan! Nietwaar Lucien! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Blokkers verwarren opzettelijk "cordon santaire" met bereidheid tot samenwerken. Het ene heeft met het andere niets te maken.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()