![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Net een telefoontje gehad:
- "Spreek ik met meniere "Furremans"?" -Jazeker Mevrouw...??? - "'t es ier mee t neutroal ziekenfongs, wiender zoeken menschen van ongder de tfuftih in Mjiende (Menen). Hie sie hie toh jonger dan tfuftih?" - Ik vrees dat ik daar toch een stukje boven zit mevrouw... - "Oohhhh. Excuseer mien mienhiere, noh ne hoeien dah we! PUUUUUUTTTTT - ?????????? Ik vraag me af wat dit te bekenen heeft. Zoekt men jonge mensen om de ziekenkas "rendabel" te maken, en doet men op die manier aan oneerlijke concurentie met de andere mutualiteiten? Dit lijkt me een interessante denkpiste: als je weet dat de vijftig plussers een meerderheid vormen in dit land kan je best jong volk aantrekken en ze gouden bergen beloven. Wat een gedoe! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() willen we dat gratis openbaar vervoer voor jou ook maar ineens terug schrappen Fé
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() ziekenfondsen zijn commerciële bedrijven en zijn dus onderhevig aan de markt en doen dus ook publiciteit voor hun produkten en marktonderzoek,dat is kapitalisme,he.
Er is ook nog de http://www.caami-hziv.fgov.be/Model4-10-N.htm dat een overheidsdienst is ![]()
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik hoop dat je begrijpt dat indien ziekenkassen gaan discrimineren op basis van leeftijd, geslacht, ras en godsdienst we ver van huis zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is er weer sprake van discriminatie? Nu het woord racisme nog en Frullemans is klaargekomen... Zielig wè!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
- geen doppers - geen zieken - geen gehandicapten - geen linksen - geen vreemdelingen - geen homo's - geen feministen - geen druggebruikers - geen jongeren Ik hoop dus dat jij als je ziek wordt uit de ziekenkas vliegt. Wordt gauw lid van de "neutrale" ziekenkas, als je tenminste niet te oud bent. Waarom vragen de Blokkers in het parlement niet om hen een ster te laten dragen, met de arabische leeuw op? Ze moeten dan geen dop meer krijgen, geen ziekenkas, geen leefloon, geen staatsscholen meer bezoeken (geen indoctrinatie meer door lnksen!) en moeten natuurlijk ook geen belastingen meer betalen... Het gat in de staatskas is direct weg, met al de werklozen en kansarmen die het blok zo groot maakten. Indien ze dit doen is hun belangrijkste sociaal-economisch programma totaal uitgevoerd! Dan moeten ze niets meer bewijzen! Wedden dat de andere partijen dit meteen goedkeuren? Ik wed dat ze Dewinter meteen minister van asocialen en sociopaten maken! Je bent waarlijk één van de slimsten Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 april 2007 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij reageert paranoia op dat telefoontje. maar een overheidsbedrijf-monopolist(De Lijn) ... die bepaalde mensen op basis van leeftijd discrimineert en laat betalen, daar heb ik jou nog nooit problemen mee horen hebben ... omdat jij op basis van jouw leeftijd gratis rijdt misschien ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Je dient verzekerd te zijn. Dit is geen zuivere private onderneming. Indien deze beginnen te discrimineren, en dan nog rond hun core-bussiness dan dienen ze Zwaar OP DE VINGERS TE WORDEN GETIKT. Je vergelijkt overigens appelen met citroenen: indien men de zwakkeren extra steunt valt dit te begrijpen. Hier gaat men een dienst die de zwakkeren steunt laten groeien door enkel de sterkeren te steunen. Hierdoor wordt het systeem uitgehold. Het zou je moeten opvallen dat dit naast onwettelijk ook nog eens behoorlijk pervers is. Ik vraag me trouwens af wat ze extra aanbieden tegenover de andere ziekenkassen, want er zal allicht een bonus zijn. Wie weet hier meer over? Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 april 2007 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat zijn twee zaken die geen verband hebben. geef gewoon toe wat u steekt ... en dat is het Vlaams neutraal ziekenfonds ... is het bestuurder Geert Lambert ? Laatst gewijzigd door Anna List : 23 april 2007 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Vermits de pot oneerlijk verdeeld wordt. Ik ben eigenlijk blij dat dit soort dingen plaats vinden: je ziet dan wat er gaat gebeuren bij het privatiseren van allerlei overheidsdiensten, zoals alle liberalen (inclusief het VB) voorstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank U Sossen ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb op tv gezien dat tegenwoordig de mensen hun pijnstillers in Nederland gaan halen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 april 2007 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Bergen goud? Ik heb die mannen ook langsgehad (ik ben wel een pak jonger dan 50) en ik heb hun tarieven met de CM vergeleken... Het dubbele!!! Dat is inderdaad een berg goud... naar hun toe!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Dachten ze dat je naïef bent of hadden ze inderdaad een "verkoopsargument" in petto? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd. , Maximum factuur is een onzin,die de sossen gebruiken om mensen als ik te bedriegen.Ik werk hele dagen met helse pijnen zonder dat iemand zich afvraagd of dit wel kan,en zeker of ik het wel kan betalen....
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn zij die de ziekenzorg hebben uitgevonden, die het sociale zekerheidssysteem met veel moeite hebbenopgericht??? Ik begrijp niet hoe je dan hier op het forum zit reklame te maken voor mensen zoals het VB die dit alles willen afschaffen en privatiseren????? Ik volg gewoon niet. Ik vind ook dat er veel nog te verbeteren valt aan onze sociale voorzieningen. Maar ga dan toch niet stemmen op een partij die ze wil gaan afschaffen???? Is dit niet een typisch geval van het kind met het badwater? Ik sta niet gauw paf, maar hiervan sta ik totaal paf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President