![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() (Wanneer ik Nederlanders zeg heb ik het zowel over de autochtone bevolking van Nederland als Vlaanderen)
Het westen heeft een grote cultuur en geschiedenis. Als dat niet zo zou zijn zou het westen niet tot het rijkste en meest geavanceerde deel van de wereld behoren. Europa heeft een rijke historie met onder andere de geschiedenis van de Oude Grieken, de Romeinen, de Germanen, de Vikkingen. De christelijke geschiedenis is ook interessant. Grote gebeurtenissen zoals de Rennaissance, de industriele revolutie zijn Europeanen toe te schrijven. Ik heb veel over de westerse geschiedenis gelezen en ik heb er veel bewondering voor. De Nederlandse cultuur is ook rijk en verschilt zelfs per regio. In de ene regio zijn ze soms gezelliger en gemoedelijker en in de ander soms brutaler en arroganter. Er zijn echter ook veel overeenkomsten. Nederlanders zijn eerlijke harde werkers die weinig neiging tot criminaliteit hebben. Nederlanders zijn goede ouders in het algemeen en denken goed na over hoe ze hun kinderen moeten opvoeden. In de Nederlandse gezinnen komt minder geweld voor. Nederlanders zijn productieve mensen met een slimme ondernemende laag in de bevolking. Het Nederlandse bedrijfsleven neemt een prominente plaats in de wereld in. Kijk naar giganten zoals Shell, Unilever en Philips (Philips is overigens een brabants bedrijf. Brabant vind ik een provincie die de brug vormt tussen Vlaanderen en Nederland. Brabanders zijn zowel Nederlanders als Vlamingen naar mijn mening). Nederlanders mogen trots zijn op hun geschiedenis. Kijk naar de gouden eeuw. een periode waarin Nederland een van de welvarendste landen ter wereld was geworden. Nederland was een van de grootste zeevaarderslanden ter wereld. Allerlei specerijen werden over de hele wereld gekocht en in Nederland verhandeld. Nederland heeft het water overwonnen. De Nederlandse geschiedenis neemt een prominente plaats in in de Europese geschiedenis. Nederlanders, houd van jezelf, houd van wie je bent, houd van je geschiedenis. Je kunt trots zijn op jezelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Bedankt! jij bent nou een Turk waar ik niks tegen heb.
En ik ben trots op het feit dat ik Nederlands en Europees ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik heb een grote liefde voor zowel Nederland als Turkije. Dit geeft mij een gevoel van eigenwaarde. Ik vind dat Nederlanders niet genoeg trots zijn op hun cultuur en geschiedenis terwijl ze wel een cultuur en geschiedenis hebben waar ze trots op kunnen zijn. Nederlanders zouden vaker hun kinderen de Nederlandse cultuur en geschiedenis moeten leren en hun vertellen waarom het belangrijk is daaraan vast te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De mensen zijn overal hetzelfde. De machtigen ook. Voorbeeldje. Onze koning Leopold die in Zaïre (weliswaar met medewerking van een hoop arabieren) 10 miljoen negers heeft vermoord. Dat is zoveel als de huidige Belgische bevolking. Pure holocaust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens beetje verbaasd over u visie. Hoort ge niet veel van mensen uit een islam land. Tof uw waardering. ![]() Eens wat anders dan ons als kafirs te zien, blijkbaar is integratie wel degelijk mogelijk. Anderen kunnen er een voorbeeld aan hebben. Waar een wil is, is een weg, zegt het spreekwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Met alle respect hoor, maar Belgen hebben weinig waar ze trots op kunnen zijn. Hun hele bestaan is toch een beetje een ongeluk van de geschiedenis. Vandaar ook dat het afzetten tegen Nederland inherent is aan de Belgische identiteit. Belgen zijn niet zozeer Belgen als wel niet-Nederlanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom de Vlamingen zich zo hebben laten opzetten tegen hun taalgenoten. Zeker niet als je ziet dat de Vlamingen het onder Waals bewind een stuk slechter hadden dan onder Willem II. Mischien zijn Nederlanders echt verschrikkelijk, maar vooralsnog zijn het alleen de Belgen die ons zien als het grote kwaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Ik denk dat de meeste Vlamingen geen afkeer hebben van Nederlanders, we maken wel grappen over elkaar (domme Belgen vs. gierige Hollanders), maar dat zijn geen haatdragende moppen, eerder symphatieke.
De onafhankelijksstrijd van Vlaanderen is immers ook al bezig vanaf 1830, of denkt u dat we een onderdrukking vanwege de Walen minder erg vinden dan een van de Nederlanders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Bekijk de reacties voor dat vignet : "Schijtbelgen!" "Kutland, komt ook nooit eens iets goed uit!" Het zijn meestal diegenen die zelf in Nederland of omgekeerd werken/wonen/ een vriend(in) hebben die al veel genuanceerder schrijven. Kortom, mijn punt is : doe de oogkleppen weg, dit is 2007, het vergt maar een paar muisklikjes om mekaar te (her)ontdekken. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 30 maart 2007 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ben jij eigenlijk geboren in Turkije of Nederland, Turkse Nederlander?
![]() |