Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 15:43   #1
robert t
Europees Commissaris

Standaard PC-correcte band weigert optreden in Wetteren.

Citaat:
Groep weigert optreden op Nacht van Wetteren
Wetteren

De Wetterse band Charles Travaux Blues wil niet optreden op de Nacht van Wetteren op 22 september in zaal Gowalt. Drie weken geleden kreeg frontman Marcel De Meester de telefonische vraag of zijn band wou optreden in zaal Gowalt. Die stemde toe «want het was al lang geleden dat we nog eens in Wetteren speelden.» Zondag kreeg bassist Joris Holderbeke echter te horen dat de Nacht van Wetteren een organisatie van de Vlaamse Eenheid is. De Vlaamse Eenheid is een Wetterse alliantie van het Vlaams Belang, een aantal ex-N-VA'ers en een handvol onafhankelijken. «Daar willen wij absoluut niet spelen», legt Holderbeke uit.

De Meester verklaart waarom zijn band niet met de organisatoren in zee wil. «Wij zijn populair in middelbare scholen, jongelui van veertien-vijftien jaar vinden onze muziek wel cool. Maar die jongeren zijn op die leeftijd ook uiterst beïnvloedbaar, vandaar dat we ze niet naar een manifestatie van de Vlaamse Eenheid willen lokken.»

Aangezien Charles Travaux nog geen contract tekende met de organisatoren, volstond het om die te contacteren met de melding dat de hele zaak niet doorgaat. Organisator Wouter Bracke vond ondertussen al een andere band.

Misverstand

«Het is een heel spijtige zaak die op een misverstand berust. Ik weet niet wie bij de eerste contacten vergeten zeggen is dat het om een organisatie van de Vlaamse Eenheid ging. Wij zijn trouwens niet allemaal Vlaams Belangers, ik sta bijvoorbeeld als onafhankelijke op de lijst», stelt Bracke. Charles Travaux Blues bekijkt momenteel of de band op 22 september een gratis optreden voor verdraagzaamheid kan spelen.

Marcel De Meester, Joris Holderbeke, Pascal De Vos en Jo Van Immerzeele van Charles Travaux Blues willen niet spelen op een evenement van de Vlaamse Eenheid. Foto De Rycke

Een gratis optreden op 22 september. Wat een giller! De beroemde (in Wetteren altans) Charles Travaux Blues treedt warempel in de voetsporen van Tom Barman. Pretentie is die gastjes alleszins niet vreemd. Ik wil van deze gelegenheid ook gebruik maken om diegenen die onze lijst genegen zijn en niet te ver wonen, vriendelijk uit te nodigen om eens langs te komen op 22 september in de zaal Gowalt te Wetteren en dit vanaf 20.00 u. Vlaamse ambiance verzekerd!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 16:41   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat van kwaad naar erger.

Waar gaat dit eindigen?

De perverse gevolgen van het cordon sanitaire strekken zich als een niet te stoppen olievlek uit. Het wordt stilaan angstwekkend om te zien hoe ver de politiek correcte kanker zich uitzaait.

Ik hou deze datum vrij en zal zeker aanwezig zijn, Robert!

Wie nog?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 augustus 2006 om 16:46.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 16:46   #3
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

waarom zouden die niet mogen passen voor dat optreden? als ze zich daar nu niet goed bij voelen, is dat toch hun zaak.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 16:51   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
waarom zouden die niet mogen passen voor dat optreden? als ze zich daar nu niet goed bij voelen, is dat toch hun zaak.
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.
De reden kennen we intussen.
Verdraagzaamheid troef, hé?
Oud 31 augustus 2006, 16:57   #5
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.
De reden kennen we intussen.
Verdraagzaamheid troef, hé?
wat heeft dat nu met verdraagzaamheid te maken? ze willen zich niet voor de kar laten spannen van een groepering en willen hun fans niet beïnvloeden. CS en verdraagzaamheid hebben er niets mee te maken. hun goed recht en niets om over te zagen.

het zou trouwens eerlijker geweest zijn om van in het begin duidelijk te maken wat voor evenement het was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
Oud 31 augustus 2006, 18:01   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leg het maar uit.
Met handen en voeten zelfs.
Maar zelfs dan weten we uit welke 'verdraagzame' hoek de wind waait.
Het is intussen zo ver gekomen dat zelfs gematigde 'groeperingen' uitgesloten worden. De linkse indoctrinatie heeft zijn werk goed en grondig gedaan.

Praat het maar goed.
Elk mens met gezond een restje gezond verstand beseft ondertussen maar al te goed dat we in een angstwekkende uitsluitingsspiraal zitten. Een spiraal waar niet het VB achterzit maar de politiek correcte goegemeente die zichzelf onaantastbaar waant.

Ik weet niet waar dit gaat eindigen maar wat ik wél weet is dat het een uiterst gevaarlijke weg opgaat.
Oud 31 augustus 2006, 18:04   #7
ingenious

Standaard

nee maar serieus, leg jij nu eens uit wat dit met onverdraagzaamheid en Cs te maken heeft. jij komt met die beschuldiging, jij moet het uitleggen. met uitspraken als 'met wat gezond verstand' ed kan ik het ook. ik vind namelijk dat iemand met een beetje gezond verstand weet dat en muziekgroep zelf mag beslissen op welke evenementen ze speelt. of moet skewdriver of weet ik wat voor idioot extreem groepje mss voor amnesty international gaan spelen ook?
Oud 31 augustus 2006, 18:14   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

1. Elk mens met een restje gezond verstand beseft ondertussen maar al te goed dat we in een angstwekkende uitsluitingsspiraal zitten.

2. Ik weet niet waar dit gaat eindigen maar wat ik wél weet is dat het een uiterst gevaarlijke weg opgaat.
1. "Wie een hoofddoek draagt tekent eigenlijk een terugkeercontract".

Elk mens met een greintje gezond verstand beseft al langer dan vandaag dat dat soort uitspraken aan de basis liggen van uw angstwekkende uitsluitingsspiraal.

Wie wind zaait, zal storm oogsten. What goes around, comes around.

2. Dat is niet noodzakelijk zo.

Soms lijkt het wel alsof 'diegenen die zeggen wat ik denk' niks liever zouden willen, maar ze kunnen wat mij betreft de pot op.

Charles Travaux Blues staat in dezen recht in zijn schoenen.
Of moeten ze worden 'opgevorderd' om te komen spelen, misschien ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:16   #9
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom mogen mensen niet passen voor een multucul samenleving? Als ze zich daar niet goed bij voelen, is dat toch hun zaak. Maar dan spreken jij en de pc'ers over racisme en discriminatie is dit geen discriminatie tegenover politiek anders ingestelde?
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:18   #10
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Waarom mogen mensen niet passen voor een multucul samenleving? Als ze zich daar niet goed bij voelen, is dat toch hun zaak. Maar dan spreken jij en de pc'ers over racisme en discriminatie is dit geen discriminatie tegenover politiek anders ingestelde?
jij mag daar voor kiezen. niemand houdt je tegen om op te krassen uit deze maatschappij.

tis trouwens een erg kromme vergelijking. een maatschappijkeuze en een optreden, dat is niet meteen hetzelfde.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 18:24   #11
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Elk mens met een greintje gezond verstand beseft al langer dan vandaag dat dat soort uitspraken aan de basis liggen van uw angstwekkende uitsluitingsspiraal.

Wie wind zaait, zal storm oogsten. What goes around, comes around.

2. Dat is niet noodzakelijk zo.

Soms lijkt het wel alsof 'diegenen die zeggen wat ik denk' niks liever zouden willen, maar ze kunnen wat mij betreft de pot op.

Charles Travaux Blues staat in dezen recht in zijn schoenen.
Of moeten ze worden 'opgevorderd' om te komen spelen, misschien ?
Alles wat mij goed uitkomt is juist, alles wat mij niet goed uitkomt is fout. Moet er mee leren leven dat niet iedereen hetzelfde gedacht heeft is dat toch dat jullie altijd prediken respect voor de vrije menigsuiting wel, hou u dan aan uw eigen preek en u zult al een stuk verder staan.
Oud 31 augustus 2006, 18:25   #12
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
jij mag daar voor kiezen. niemand houdt je tegen om op te krassen uit deze maatschappij.

Wat een leugen. Niemand mag daarvoor kiezen, en nog minder hoort men ervoor op te krassen.
Men mag het zelf niet vragen/in vraag stellen : daar zorgen de 'verdraagzame' progressieven wel voor met hun gedachtepolitie, muilkorfwetten, kliklijnen, cgkr-inquisitie, ...

En waarom zouden de multikullers niet opkrassen? Toch maar logisch dat zij hun koffers pakken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:30   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

1. Alles wat mij goed uitkomt is juist, alles wat mij niet goed uitkomt is fout.
2. Moet er mee leren leven dat niet iedereen hetzelfde gedacht heeft
3. respect voor de vrije menigsuiting
4. hou u dan aan uw eigen preek en u zult al een stuk verder staan.
1. Neen.
2. Ja.
3. Ook.
4. Komt in orde, chef.

En nu terug on topic : Dus Charles Travaux Blues moet komen spelen, zelfs al hebben ze er helemaal geen goesting in ??

Laatst gewijzigd door djimi : 31 augustus 2006 om 18:34.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:30   #14
ingenious

Standaard

[quote=Online;1939918]
Citaat:

Wat een leugen. Niemand mag daarvoor kiezen, en nog minder hoort men ervoor op te krassen.
Men mag het zelf niet vragen/in vraag stellen : daar zorgen de 'verdraagzame' progressieven wel voor met hun gedachtepolitie, muilkorfwetten, kliklijnen, cgkr-inquisitie, ...

En waarom zouden de multikullers niet opkrassen? Toch maar logisch dat zij hun koffers pakken.
ik zie niet in waarom dat logisch is. onze maatschappij evolueert, wie het daar niet mee eens is, die kan verhuizen.

maar soit, daar ging het niet over. het gaat over een optreden waar een onbekend bandje geen zin in heeft, en dat volgens sommigen een ramp is.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 18:34   #15
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Elke mens met gezond verstand werft al jaren geen gehoofddoekten aan.
Uit de praktijk blijkt dat HR-managers / mensen met gezond verstand van elke politieke kleur zijn.

Elke mens met gezond verstand ontslaat hoofddoekfundamentalisten. Ik denk even aan het geval van die Brusselse scholengemeenschap die onlangs twee fundamentalistes aan de deur zette. Geen mens/politicus met gezond verstand die het hoofddoekfundamentalisme van die 2 madammen verdedigt heeft, ook niet die van de Spa.

Elk mens met een greintje verstand beseft dat gehoofddoekten zichzelf bewust buiten (het maatschappelijk) spel zetten. Het is hun vrije keuze om zichzelf uit te sluiten, en dan moeten ze niet komen jammeren over de gevolgen.
Oud 31 augustus 2006, 18:38   #16
Banneling

Standaard

[quote=ingenious;1939934]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
ik zie niet in waarom dat logisch is. onze maatschappij evolueert, wie het daar niet mee eens is, die kan verhuizen.

maar soit, daar ging het niet over. het gaat over een optreden waar een onbekend bandje geen zin in heeft, en dat volgens sommigen een ramp is.
Onze maatschappij evolueert in de zin dat we ze willen laten evolueren. Helaas maakten en maken de progressieven elk debat op dat vlak monddood en sturen zij, zonder ook maar een beetje rekening te houden met wat de burgers willen, de maatschappij in een richting die enkel hen goed uitkomt. Tegenwoordig zijn die progressieven zelfs verplicht om die multiculturele dwanggedachte aan te houden : zonder het allochtoon kiesvee zakken ze immers onder de kiesdrempel.
Oud 31 augustus 2006, 18:40   #17
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:

tis trouwens een erg kromme vergelijking. een maatschappijkeuze en een optreden, dat is niet meteen hetzelfde.
Waarom zou ik moeten opkrassen uit deze maatschappij. Voor mij was ze goed gelijk ze was. Voor u blijkbaar niet, moet meer multicul in worden verwerkt is toch simpel blijf hier niet zitten zeiken over een multicul samenleving en ga uw culturele horizon verleggen en blijf niet langer in dit kleingeestig landje, zullen zeker grote landen op uw voorstel wat een maatschappij moet zijn zitten wachten.
Oud 31 augustus 2006, 18:42   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;1939945]
Citaat:

Elke mens met gezond verstand werft al jaren geen gehoofddoekten aan.
Uit de praktijk blijkt dat HR-managers / mensen met gezond verstand van elke politieke kleur zijn.

Elke mens met gezond verstand ontslaat hoofddoekfundamentalisten. Ik denk even aan het geval van die Brusselse scholengemeenschap die onlangs twee fundamentalistes aan de deur zette. Geen mens/politicus met gezond verstand die het hoofddoekfundamentalisme van die 2 madammen verdedigt heeft, ook niet die van de Spa.

Elk mens met een greintje verstand beseft dat gehoofddoekten zichzelf bewust buiten (het maatschappelijk) spel zetten. Het is hun vrije keuze om zichzelf uit te sluiten, en dan moeten ze niet komen jammeren over de gevolgen.
Elke muzikant met gezond verstand gaat niet optreden op een VB-manifestatie

Laatst gewijzigd door Pietje : 31 augustus 2006 om 18:43.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:42   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het zou trouwens eerlijker geweest zijn om van in het begin duidelijk te maken wat voor evenement het was.
Hoort het tot de normale geplogenheden dat een muziekgroepje dat gevraagd wordt om ergens op te treden ingelicht wordt over....ja over wat eigenlijk? Over de veronderstelde politieke achtergronden van de werkgever?

'Vlaamse eenheid' bestaat uit een groepje mensen die voor het eerst opkomen. Het zijn partijlozen, N-VA-ers en Vlaamse Belangers die met een eigen lijst opkomen.
Wat heeft DIT daarmee te maken?

Citaat:
"Wie een hoofddoek draagt tekent eigenlijk een terugkeercontract".

Maar neen, het heeft niks met het CS te maken, hoor....
Oud 31 augustus 2006, 18:43   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Pietje;1939961]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Elke muzikant met gezond verstand gaat niet optreden op een VB-manifestatie
En waaruit heb jij opgemaakt dat het een VB-manifestatie is?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be