![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met busladingen vol gaan de Belgen naar drogisterijen in Hulst om daar het zeer gevaarlijke en verslavende medicijn paracetemol te kopen.
![]() In Hulst geven de paracetemolverslaafden bovendien veel overlast, want de meeste paracetemolverslaafden zijn ook verslaafd aan frite met mayonaise. ![]() Een zakje patat is er niet meer te krijgen, de bewoners van Hulst zijn de dupe. De burgemeester van Hulst overweegt nu om de drogisterijen buiten het stadje te verplaatsen. Filip Verhoffstad heeft alweer een boze brief geschreven aan Peter Jan Balkenende.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 23 april 2007 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Na het drugstoerisme, nu het paracetamoltoerisme....
Zouden er al snodaards plannen beramen om op grote school paracetamol te beginnen dealen in den Belgiek ![]() Dat van die frieten snap ik niet zo goed, want de frieten zijn niet te vreten in "l'Hollande"
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat valt mee. Je moet de juiste zaak eruit weten te kiezen. Ik vind ze in Wallonië echt wel een brug verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Medicijnen dewelke paracetamol bevatten zijn in België tot 8 maal duurder dan in Nederland. Tevens zijn ze in België enkel te verkrijgen op doktersvoorschrift en in Nederland vrij.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet �*lle medicamenten waar paracetamol in zit zijn hier vrij te verkrijgen, maar ik vind het nu ook niet noodzakelijk dat iedereen codeïne kan kopen zonder voorschrift. Een goedkopere prijs zou wel handig zijn. Het is ook niet echt logisch dat bijv. tramadol zoveel goedkoper is dan het toch een beetje minder ongezonde paracetamol. Voor de meeste mensen is paracetamol natuurlijk iets dat ze slechts sporadisch gebruiken. Als je er echter aan 'vast hangt' is zelfs een tegemoetkoming van 20% voor chronisch zieken maar een magere troost, zeker als het blijkbaar zo moeilijk is om officieel chronisch ziek te worden bevonden ![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 23 april 2007 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan zal het iets te maken hebben met de hoeveelheid paracetamol... Of ik heb een te strenge apotheker
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest niet. En dan nog zijn veel van die verpakkingen te krijgen op schriftelijke aanvraag (waar ik persoonlijk het nut niet van inzie). De reden daarvoor is dat het zo ontzettend makkelijk is om jezelf van kant te maken met paracetamol. Een beetje een stomme reden: het zijn net de mensen die zich van de pijn graag van kant zouden maken, die een voorschrift krijgen voor grotere verpakkingen (anders kun je om de 3 dagen om een nieuw pakske).
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
men heeft me trouwens nog nooit om een schriftelijke aanvraag gevraagd als ik een grote hoeveelheid paracetamol (zonder codeïne) bestel bij de apotheker. De laatste keer heb ik vier dozen Paracetamol EG 30 x 500 mg besteld, voor elke doos zou ik eigenlijk een schriftelijke aanvraag moeten hebben, en daar werden geen vragen bij gesteld. Het was dan nog bij een apotheker waar ik nog nooit geweest was en die mijn situatie dus niet kent. Ik moet zeggen dat ik daar toch enigszins van op keek.
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter compentatie voor de busladingen zatte hollanders die regelmatig de straten van Antwerpen overrompelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou dit de reden zijn van al dat paracetemolgebruik:
Mannen met een buitensporig seksueel verlangen verraden zichzelf omdat ze beduidend vaker last hebben van hoofdpijn, rugpijn, slapeloosheid en psychische klachten dan mannen die deze gedachten niet hebben. ![]() ![]()
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien dan toch maar een apotheker kiezen die je wél medicamenten wil geven die vrij te verkrijgen zijn.
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen is het lastig, omdat bij mij enkel nog "zware" pijnstillers werken en het is misschien daarom dat ik telkens een doktersbriefje nodig heb.
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 april 2007 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht snakkend naar een eerste tabletje...... ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Chronische pijnpatiënten ...
|
![]() |
![]() |