![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Australisch hotel dat gerund wordt door homoseksuelen, mag heteroseksuelen weigeren.
Vrijstelling Het Peel Hotel in Melbourne vroeg aan de rechter vrijstelling van de wet Gelijke Behandeling om zo te voorkomen dat homogasten worden beledigd of mishandeld vanwege hun geaardheid. Onrust Het hotel werd steeds vaker bezocht door grote groepen heteroseksuele mannen en vrouwen. Dat leidde tot grote onrust. bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...o_weigeren.xml Ik ben zelf voorvechter van rechten van homoseksuelen, maar ik ben ook gigantisch tegenstander van omgekeerde, zogenaamd ''positieve'' discriminatie. Ik vraag me af wat voor reacties dit zal oproepen in Australië. ![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 mei 2007 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh.
Als dit mag, dan mag het omgekeerd ook, me dunkt. (En eerlijk gezegd? Ik denk dat je hotelgasten mag weigeren op basis van geaardheid. Het Europees gerecht (wat is daar de echte naam van) heeft geoordeeld dat holebi-koppels adoptie weigeren geen discriminatie is. Dan lijkt mij zoiets ook geen discriminatie. Maar het is vrij duidelijk. Als dit mag, dan omgekeerd ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, ik ben tegen ongelijkheid op wat voor vlak dan ook. Wat het Europees gerechtshof dat over heeft gezegd, dat boeit mij niet echt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Dit is wel een heel nietszeggend nieuwsbericht. Kwamen de hetero's er gewoon op bezoek of begonnen ze werkelijk mensen te beledigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tjah, dat is enkel dubieus. Is het ongelijk als homo's geen kinderen als ze geen kinderen mogen adopteren? Ja, natuurlijk is dat ongelijk. Maar moet je het daarom persé toelaten? (Even voor de duidelijkheid: ik ben voor.) Het recht op discrimineren mag van mij ook bestaan. Maar niet op alles. Maar in dit geval: zeg, als die geen hetero's willen, laat ze doen, hé. Ik snap dat wel dat ze een soort van 'thema-hotel' willen uitbouwen. (Haha.) Als een hetero homo's wilt weigeren, mag die dat van mij ook. (Ik ga hem enkel wel een idioot noemen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat mij vooral om het punt dat de homoseksuele eigenaren ook heteroseksuelen het kan afraden om gebruik te maken. Maar als ze erop staan kan je ze moeilijk weigeren. Je geeft mensen ook een heel slecht gevoel als je op basis van seksuele geaardheid iemand niet toelaat. Soms kan dat onschuldig zijn, maar het lijkt mij het beste niet zomaar die lijn te gaan trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar alweer: als ze dat persé willen verbieden, dan mogen ze dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Me dunkt dat het aan de eigenaars is om zulks te beslissen. Het hotel is tenslotte hun eigendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je mag niet weigeren op basis van geloof, religie of afkomst. Zoeits noemt men racisme. En dat geldt voor u, dat geldt voor mij, en dat geldt voor die homo-uitbater.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je mag daar perfect op weigeren. Ik hoef geen enkele moslim, christelijke of pakistani leuk te vinden. Ik mag die perfect afwijzen omdat zijn geloof, religie of afkomst me niet aanstaat. Het is enkel op bepaalde zaken dat dat niet mag. En ik kan me niet inbeelden dat dit erbij is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.)) 1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 mei 2007 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een beetje van die eigengereide vrouwenmeutes binnenlaten die zich enkel zitten te verkneukelen omtrent het gedrag van homo's (uiteraard ingegeven door hun religieuze opvoeding); zulk crapuul mag je altijd de deur wijzen.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag mensen altijd om hun gedrag weigeren. Maar niet om hun afkomst etcetera.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pffff , hij kan er altijd een privéclub van maken ... Dan kan hij héél selectief binnenlaten wie hij wil ...
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en dat is nu juist wat gebeurt is.