![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jeugdig jointje leidt vaker tot verslaving
do 31/05/07 - Druggebruikers jonger dan 20 die hulp zoeken zijn vooral verslaafd aan cannabis. Dat blijkt uit cijfers van de Vlaamse hulpverleningscentra. Zij pleiten voor dringende, aangepaste hulp en preventie. De cijfers van de Vlaamse hulpverleningscentra weerleggen de gangbare opvatting onder jongeren dat een jointje opsteken geen kwaad kan. Volgens de onderzoekers is zo'n 60 procent van de jongeren onder de 20 die bij hen komen aankloppen, verslaafd aan cannabis. ![]() Daarnaast stellen ze vast dat drie op de vier jongeren verschillende drugs combineren. Zo gebruiken ze behalve cannabis ook speed, xtc en cocaïne. Voor de hulpverleners komt het erop aan om de jonge druggebruikers vroeg genoeg te bereiken, zegt Paul Van Deun van het behandelingscentrum De Spiegel. "Drughulpverlening loont want deze mensen zitten nog in een vroeg stadium en gebruiken in mindere mate harddrugs zoals heroïne en cocaïne," aldus Van Deun. Ruim de helft van de jonge druggebruikers is tussen 12 en 14 jaar met drugs begonnen. De hulpverleners pleiten dan ook voor aangepaste preventieprogramma's voor jongeren. Zo is er bijzondere aandacht nodig voor jongeren die op school uit de boot dreigen te vallen. Bron/VRT NIEUWS NET Ik durf dit zeer sterk te betwijfelen,mij lijkt een ontschuldig jointje nog niet zo erg te zijn
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gedoogbeleid tov cannabis zouden ze beter stopzetten, dat zou meer lonen.
Laatst gewijzigd door Savatage : 31 mei 2007 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om alles dan weer in de illegaliteit te brengen,en juist het gebruik aan te wakkeren
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() ![]() bron: http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/6474053.stm Als je cannabis wilt verbieden, moet je dus consequent zijn en tabak en alcohol ook verbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Onschuldig jointje?
Een jointje is 70maal slechter dan een gewone sigaret. Een joint kost ook zeer veel geld(voor een goeie). En het grote probleem is natuurlijk dat men al van zeer jonge leeftijd er al mee begint.Vroeger was dat simpelweg een gewone sigaret,meer niet.Nu beginnen ze met iets dat toch wel van heel andere aard is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Ik denk dat die lui meer verslaafd zijn aan de gewoonte van het nemen dan van het gebruik zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben de paus......
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() een joint kan wel degelijk kwaad.
mijn eigen broer is zo zwaar verslaafd aan cannabis dat hij wekelijks dreigt met zelfmoord als we hem niet naar nederland brengen. (hij is ooit werkelijk met een cabel in een boom in onzen achtertuin geklommen om zichzelf op te hangen. als we hem geen geld geven voor drugs (ja zefs zijn eigen zusjes) gebruikt hij extreem geweld. hij is al sinds zijn 17, 7 keer in een instelling opgenomen geweest. momenteel zit hij er voor de 8ste keer. en het is niet alleen mijn broer. ik zie heel vaak cannabis gebruikers (door mijn broer) ik heb met verschillende ervan hun ouders kunnen spreken (niet om te klikken ze wisten het al) en je kan je niet voorstellen wat da met hen doet. die zijn er compleet kapot van. mijn eigen vader moet zware anti depressieva nemen, mijn moeder heeft een bloeddruk van over de 20 en mijn zusje snijd zichzelf. en ja dat komt allemaal door mijn broer zijn cannabis gebruik. (srr voor de doorlopende tekst) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn er evengoed die met de papa naar nederland rijden omdat ze het allebei gebruiken en last hebben ze daar dan niet van.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 31 mei 2007 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Is vooral te jeugdig gebruik niet risicovol en schadelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() er zijn er idd die met papa naar nederland rijden.
meestal zijn dit mensen die aan de rand van de maatschappij leven. en dat schaad wel degelijk; ik ken er genoeg in die situatie en geloof me het gaat daar niet goed mee. oke der zijn altijd mensen die er mee kunnen omgaan maar je mag da aan elke druggebruiker vragen die je kent, ze vinden dat allemaal van hun eigen. nen alcoholist ziet da ook ni in he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Niet iedereen die alcohol drinkt is alcoholist, ik kan me dus voorstellen dat er evengoed mensen zijn die verantwoord cannabis kunnen gebruiken? Je gaat toch ook niet aan iedereen die eens een pint of een glas wijn drinkt vragen of hij er mee om kan gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Verslaafd aan cannabis? Wat een late aprilvis.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() De jongeren die zich aanmelden met onbeheersbaar cannabis gebruik geven aan te zijn begonnen op 12 - 14 jaar.
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() ik zei dus ook meestal he. en laat me raden jij gebruikt dus ook.
steven ik heb dus ook gezegd dat er zijn die er mee kunnen omgaan. ja lees eerst men post even fatsoenlijk voor je kritiek geeft. maar zelfs al kan je er mee omgaan vind ik persoonlijk dat je het nog niet moet doen. veel mensne denken dat ze "onkwetsbaar" zijn. en zien het ongeluk nog ni aankomen als ze derover struikelen (bij wijze van spreken) ik zal nooit cannabis goedkeuren ik heb gezien wat het kan doen en hoeveel levens het verwoest. en zelfs al ga je er verantwoord mee om als er ineens iets ergs gebeurt dat je ni aankan ga je automatisch naar cannabis grijpen omdat je gemerkt hebt da het kalmerend werkt en op zo'n momenten heb je veel risico wel verslaafd te geraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Mja, ok maar dat geldt voor drank toch ook ongeveer?
(Ik consumeer trouwens enkel af en toe alcoholische dranken hoor, en stelde ih vorige bericht gewoon 2 vragen.) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 31 mei 2007 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() natuurlijk geld dat voor alcohol ook. alcohol is zelfs veel erger dan cannabis (eens je verslaafd bent) srr da ik er zo hard op in ga maar ik heb dus een enorme afkeer van drugs
![]() ![]() ik drink btw zelfs geen alcohol ows en die veronderstelling dat je cannabis zou gebruiken was niet op jou bedoelt maar op duveltje ![]() Laatst gewijzigd door hoshi : 31 mei 2007 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 31 mei 2007 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |