![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Kan iemand mij even toelichten welk echelon van het politieke bestel geen belastingen betaald, want ik heb deze uitspraak al talloze malen gehoord, maar vraag me eigenlijk af op wie/welke groep dit dan juist van toepassing is?
Enkel de ministers of ook parlementsleden, rechters, administratie, diplomatiek en consulair personeel, alle ambtenaren, ... Kortom welke takken van de trias politica, uitvoerende/wetgevende/rechterlijke macht belangt dit aan? Vallen ook de administratie, zoals de kabinetards, medewerkers ministeries, FOD's, alle soorten ambtenaren(gemeentelijk, provinciaal, nationaal, autonome overheidsbedrijven, etcetc...) hieronder? Deze laatsten ben ik vrijwel zeker van dat die niet vrijgesteld zijn van belastingen, maar wat voor de rest? Kan misschien een onnozele vraag zijn, maar ik zit er al een hele tijd mee en tot dusver heb ik nog niemand kunnen vinden om mij hier een sluitend antwoord op te geven. Vandaar dat ik dacht van, waarom het niet eens posten op het politics forum, aangezien der hier misschien wel wat connaisseurs tussenzitten. By the way, welke vrijstellingen van belastingen gelden dan voor deze groep/groepen? Grtz, Serge |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet niet hoe dat fiscaal-juridisch officieel zit, maar economisch gezien betaalt niemand die bij de staat werkt belastingen. Dat is gewoon een boekhoudkundige operatie.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat elke minister zijn rendement bepalen
Wat is de economische toegevoegde waarde van uw werk, versus de gevraagde loon. Een minister die voorstelt om bvb de sociale uitkeringen te verhogen, heeft een negatieve toegevoegde waarde, die moet dus niet betaald worden, want zijn rendement voor de maatschappij is negatief Economisch zie ik daar wel iets zitten |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want belastingen zijn inkomsten van de staat en dus belastingen betalen op iets dat je van de staat krijgt is geen inkomsten van de staat, maar enkel een vermindering van koopkracht voor de persoon die van de staat moet ontvangen. De staat kan enkel bij de privé echte inkomsten halen en doet dit dan ook met veel plezier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door LaDivinaComedia : 5 juni 2007 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een andere reden is omdat animal farm weldegelijk bestaat: sommige mensen zijn meer dan andere mensen, vooral als je regels voor uzelf moetmaken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vroeger waren parlementsleden inderdaad vrijgesteld van het betalen van belastingen op hun inkomen als parlementair. Reeds geruime tijd geleden (ik schat ongeveer tien jaar) is die wet aangepast en betalen volgens mij zowel parlemenstsleden, ministers en iedereen die in de politiek of ambtenarij werken belastingen.
Enkel medewerkers van buitenlandse ambassades en consulaten op belgische bodem zijn misschien vrijgesteld, alsook ambtenaren van de europese unie die een vergelijkbaar statuut genieten. Coekie
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs zo hoog, dat zot bertje er zelfs mee gedreigd had, om alles wat hij kon in te brengen als werkingskosten, zelfs de etentjes met zijn vrouw en kinderen en alle familiefeestjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |