Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2007, 21:38   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Moet doping verplicht worden?

Ik zie maar één oplossing om die hypocriete sukkelaars van de topsport uit hun idiote en zelf-opgelegde lijden te helpen: doping verplichten.

Laten we vanaf nu een techno-competitie houden en iedereen openlijk doping laten nemen - dat zal zeer spectaculaire wedstrijden opleveren. Genetisch gemodificeerde freaks zullen onze televisieschermen opvrolijken.

Bovendien zou zoiets lijden tot wetenschappelijke vooruitgang: welke middelen en hoeveel kunt ge toedienen aan zo'n wandelend reclame-bord beter bekend als 'topsporter', zonder dat het neerzijgt door een hartaanval?

Laten we de zaak dus fair houden. Heel deze kapitalistische topsport-industrie is vandaag gebaseerd op bedrog en hypocrisie. Waarom geen open spel, een beetje sportiviteit? Toon en stoef over wat ge met een lichaam zoal allemaal kunt aanvagen.

Deze freak werd gesponsord door Pfizer. Applaus, applaus.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 21:42   #2
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Even vergeten dat destijds de Oostblok atleten op dat punt toonaangevend waren?

(vooral bij die Bulgaarse kogelstootsters kon je de snor soms zien groeien...)

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 21:42   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

sport is primitief haantjesgedrag.
de meer ontwikkelde mens kiest voor spel.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 21:43   #4
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Schaf gewoon sponsoring af en laat die idioten die enkel wa kunnen fietsen of tegen een balleke kloppen dat in hun vrije tijd doen , dus na hun dagtaak!
Als er geen geld mee te verdienen valt zal dat dopinggebruik ook verdwijnen. Sport is in mijn ogen een hobby , geen volwaardige job!
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 21:44   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
(vooral bij die Bulgaarse kogelstootsters kon je de snor soms zien groeien...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 21:52   #6
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Schoon gezegd, met dien verstande dat er nu eenmaal ontzettend veel onderontwikkelde mensen rondlopen die wel aan sport doen, zoals daar zijn de marketeer, den boekhouder, de managing assistant, de CFO, de CEO, - de kapitalist, quoi.

Volgens mij kan hormonentherapie deze mensen echt helpen. Ook dat mag voor mijn part verplicht worden.

Iemand ooit het schitterende W, ou le souvenir d'enfance van George Perec gelezen?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 22:03   #7
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik zie maar één oplossing om die hypocriete sukkelaars van de topsport uit hun idiote en zelf-opgelegde lijden te helpen: doping verplichten.

Laten we vanaf nu een techno-competitie houden en iedereen openlijk doping laten nemen - dat zal zeer spectaculaire wedstrijden opleveren. Genetisch gemodificeerde freaks zullen onze televisieschermen opvrolijken.

Bovendien zou zoiets lijden tot wetenschappelijke vooruitgang: welke middelen en hoeveel kunt ge toedienen aan zo'n wandelend reclame-bord beter bekend als 'topsporter', zonder dat het neerzijgt door een hartaanval?

Laten we de zaak dus fair houden. Heel deze kapitalistische topsport-industrie is vandaag gebaseerd op bedrog en hypocrisie. Waarom geen open spel, een beetje sportiviteit? Toon en stoef over wat ge met een lichaam zoal allemaal kunt aanvagen.

Doping is van alle tijden en alle regimes. De dopingprogramma's van de Oostduitse zwemmers is légendarisch, met alle gevolgen voor de 'dames'. En dat was toen verplicht, of beter: ze wisten niet wat ze aan het doen waren.

Sport is prestige, sport verenigt mensen (soms op een bizarre manier, toegegeven) en geeft het volk helden. Gelijk wel regime in gelijk welke tijd heeft helden nodig.

Fundamenteel heb ik het moeilijk met de idee die je hier voorstelt omdat je daarmee eigenlijk zegt dat inspanning niet van belang is: voor alles is er wel een pilletje. En daarnaast: wat is de kostprijs, menselijk gesproken van zoiets? Geef iedereen doping en ze vallen als vliegen omdat iedereen steeds sterker en meer spul zal beginnen slikken.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 23:34   #8
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Doping is van alle tijden en alle regimes. De dopingprogramma's van de Oostduitse zwemmers is légendarisch, met alle gevolgen voor de 'dames'. En dat was toen verplicht, of beter: ze wisten niet wat ze aan het doen waren.

Sport is prestige, sport verenigt mensen (soms op een bizarre manier, toegegeven) en geeft het volk helden. Gelijk wel regime in gelijk welke tijd heeft helden nodig.

Fundamenteel heb ik het moeilijk met de idee die je hier voorstelt omdat je daarmee eigenlijk zegt dat inspanning niet van belang is: voor alles is er wel een pilletje. En daarnaast: wat is de kostprijs, menselijk gesproken van zoiets? Geef iedereen doping en ze vallen als vliegen omdat iedereen steeds sterker en meer spul zal beginnen slikken.
de doping van de toekomst zijn veranderingen aanbrengen in het DNA.Genetische manipulatie dus.Dat kan je niet achterhalen, en daar zijn ze al mee aan het testen tegenwoordig...Voor de rest, men zou doping en gelijk welke drugs inderdaad moeten toelaten.En ook de Cirkus-spelen terug inrichten, zoals in de tijd van de Romeinen.Dan kunnen al die hooligans, totaal opgefokt met doping, daar zonder tussenkomst van de flikken, en tot het grootste vermaak van de mensen, mekaar in puin timmeren...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 07:55   #9
De Sponkmeester
Burger

De Sponkmeester's schermafbeelding

Standaard

Organiseer gewoon 2 competities, een voor dopinggebruikers en een voor niet-dopinggebruikers.
De Sponkmeester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 08:02   #10
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht

Er is toch geen wielertoerist voor de buis of aan de kant van de weg die ik zo'n coureur tegen de grond zie trekken om met geweld een pilletje of een spuit in zijn lijf te drijven? Ik zie ook geen profs die zo dom zijn om te nemen wat ze niet weten of kennen (toch tegenwoordig), met hier en daar nog een uitzondering.

Ze nemen dat spul volledig zelf, met slechts één doel, zo veel mogelijk winnen, en dus zo veel mogelijk verdienen.

Maak desnoods 2 competities voor elke sport, who cares. Als er zijn die zo DOM zijn om hun latere leven op het spel te zetten voor wat naam, faam of geld, ze doen maar. Maar dan verplicht men 'onder tafel' niet om sporters die WEL puur willen presteren om toch doping te nemen om daar tegenop te kunnen.

Neen, laat die idioten maar zo ver mogelijk gaan... maar men moet achteraf dan ook niet komen wenen...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 08:13   #11
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

En wat met onze extreemlinkse supermens, die geestelijk van kop tot teen gedrogeerd is?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 08:23   #12
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En wat met onze extreemlinkse supermens, die geestelijk van kop tot teen gedrogeerd is?
wie is die Ubermensch?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 08:27   #13
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Bij spelletjes wordt er ook vals gespeeld hoor.
Oud 26 juli 2007, 15:38   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Sponkmeester Bekijk bericht
Organiseer gewoon 2 competities, een voor dopinggebruikers en een voor niet-dopinggebruikers.
En een met en een zonder sponsoring.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 15:38   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Bij spelletjes wordt er ook vals gespeeld hoor.
Alleen door de Homo Ludens Falsificatorius
Oud 26 juli 2007, 15:51   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wie is die Ubermensch?
Ik denk da'k weet wie 't is.
Oud 26 juli 2007, 15:52   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno Bekijk bericht
Schaf gewoon sponsoring af en laat die idioten die enkel wa kunnen fietsen of tegen een balleke kloppen dat in hun vrije tijd doen , dus na hun dagtaak!
Als er geen geld mee te verdienen valt zal dat dopinggebruik ook verdwijnen. Sport is in mijn ogen een hobby , geen volwaardige job!
Alles is een volwaardige job, als er maar voldoende geld mee gemoeid is, zoals we weten. Zelfs internettetteren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juli 2007 om 16:18.
Oud 26 juli 2007, 16:21   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

OK
Doping zelf tot een topsport maken.
Maar wel een afzonderlijke discipline dan.
Zodat de best gedopeerde inderdaad ook wint.

Dat is momenteel nog altijd vrij altijd onzeker.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be