![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 10/02 Schijnhuwelijk wordt strafbaar
Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) wil schijnhuwelijken strafbaar maken. Bij een schijnhuwelijk trouwen de partners niet om samen te wonen, maar om één van de twee een verblijfsvergunning in België te geven. Een schijnhuwelijk kan worden ontbonden, maar is niet strafbaar. Dat wil Dewael veranderen. Er komt een straf op schijnhuwelijken en wie via zo- ’n huwelijk de Belgische nationaliteit kreeg, zal die ook verliezen. Dat is nu nog niet zo.Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) moet met de maatregelen akkoord gaan. Dewael wil verder één nationaal register van alle aangekondigde huwelijken. Volksvertegenwoordigster Nahima Lanjri, die hem hierover maandag ondervroeg, had vastgesteld dat personen die eerst in Antwerpen een schijnhuwelijk uitproberen, het na een mislukking elders nog eens overdoen.Maar de gemeenten weten dat niet van elkaar. Voorts wordt in de strijd tegen de schijnhuwelijken het hele systeem van verblijfsvergunningen herzien. Nu kan een Marokkaanse die in Marokko huwt met een Marokkaan die regelmatig in België verblijft, onmiddellijk België binnen en na 12 maanden krijgt ze een verblijfsvergunning van onbepaalde duur. Als ze trouwt met een Belg of iemand van de Europese Unie, kan dit al na 5 maanden. In deze korte tussenperiode moet de Belgische staat nagaan of het om een schijnhuwelijk gaat, of niet. Dewael wil na die 12 of 5 maanden een verblijfsvergunning van 1 jaar uitreiken. En die termijn kan nog een paar keer worden verlengd, zodat binnenlandse zaken véél meer tijd krijgt om na te gaan of echtelieden wel echt samenwonen. Lanjri pleitte er ook voor om illegalen een verbod op te leggen om in België te huwen. Dewael zal dit probleem onderzoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() schitterend!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij viel deze zin op.... "Minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) moet met de maatregelen akkoord gaan." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Zijn schijnhuwelijken tussen partijen strafbaar? Ook als men dat huwelijk "kartel" noemt?
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is al lang strafbaar... wie doet er wat aan ? big business
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De VLD wil de aandacht afleiden van haar woordbreuk tegenover haar kiezers ivm vreemdelingenstemrecht.
Die schijnhuwelijken zijn een doekje voor het bloeden. Een nieuwe 'belofte' of een nieuwe woordbreuk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En het BLOK wil de aandacht afleiden van haar woordbreuk tegenover haar kiezers i.v.m. de kiesdrempel In het Blok programma staat dat een kiesdrempel ondemocratisch en on-Vlaams is. En wat doet het BLOK, ze steunt het Belgisch regime die een kiesdrempel invoert. Eigenlijk is het BLOK geen haar beter dan het leugenaars van de VLD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het zelf ondervonden en ik vind het vrij overdreven. Ik heb drie keer een interview (apart afgenomen) doorstaan, een controle gekregen of wel wel samen woonden, één keer huiszoeking met een checklist: tandenborstel van meneer, van madam, de kleren van madam, van meneer, foto's waar we samen opstaan, het aantal talloren, messen vorken en lepels, enfin naar verloop kreeg ik de flikken niet meer buiten want ik zat al de video's van onze trouwpartij in Tbilisi af te draaien. Als ik een schijnhuwelijk had gehad, had ik niet de moeite moeten doen om naar Georgië te reizen, te trouwen voor kerk èn de Wet, drie feesten voor de vrienden en familie organizeren enz... In het geval van een schijnhuwelijk had IK niet alles betaald, maar zou ik ZELF betaald zijn geweest.
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken jij een betere procedure ? Dat jezelf de kosten betaalde lijkt mij moeilijk te bewijzen en als argument onbruikbaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de vragen lachwekkend zijn wil ik best geloven maar dat wijst er alleen op dat de procedure lachwekkend en dus helemaal niet afdoende is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Alles kits Valkje?
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() x-rechts waakt over het net ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens die procedure wordt ook gebruikt om illegaal samenwonen aan te tonen in geval van sociale fraude. Autochtonen moeten ook geen 10 jaar samenwonen om tot alimentatie veroordeeld te worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om de belgische nationaliteit is het te doen en niets anders in geval van schij(n)(t)huwelijken
nationaliteit terug afnemen en "bye bye" ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |