![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie eens rond luistert bij de mensen ontdekt nogal wat systemen in de arbeidscyclus.
Vandaag 4 dames gesproken op één werk. Twee halftime, 1 parttime en 1…80% time. Dat maakt dus feitelijk 2 man (vrouw) samen aan het werk maar in een ingewikkeld systeem waar extra verplaatsingen en andere vergoedingen de kosten de baten al ver overtreffen. Ziek…zwangerschapsverlof…ouderschapsverlof en nadien half time verder werken. Leuk allemaal…laten we maar afdokken voor nog zo’n verwend nest. Maar het is schering en inslag. Binnenkomen op het werk en blijven zitten tot stukken in de middag zonder één klop gedaan te hebben…met hopen kan ik ze aanwijzen. Telefoneren, e-mailen tot 150 keer per dag…in werktijd natuurlijk maar weinig voor het werk zelf. Gazetten lezen, koffie drinken tot stukken in den noen, ganse dagen zie ik dat rondom mij. Waar? Overal in overheidsgebouwen. Kots en kots misselijk wordt ik ervan want van al wat ik op een ganse dag verdien (in hun gebouwen nota bene) terwijl ze daar met hun benen omhoog liggen mag ik s’avonds meer dan de helft van mijn in zweet verdiende centen weer afgeven. Voor wat geef ik ze af? Om ze daar te zien liggen! Secretaresses zitten de flair te lezen, de directeur is meestal in geen weken op bureau zelfs binnen geweest. De technische diensten zitten in hun kot te kaarten, de kuisvrouwen zitten in hun kot koffie te zuipen en de rest duikt in de kantine. Jamaar zeg! Moest het niet zo duur zijn dat allemaal te onderhouden het kon me geen bal schelen, maar dit loopt wel de spuigaten uit. En ze hebben nog een air ook. Doet er eigenlijk iemand nog wat dus? ![]()
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn dan verwonderd dat ze in de fabrieken ook niet meer willen werken. Van wie zouden ze het gezien hebben tiens?
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik kan me uw frustratie best inbeelden...Ondertussen is dat het algemeen beeld dat de mensen van dat soort toestanden hebben ... U wordt daarmee vergeleken aangezien u er ook werkt ... Stel je voor hoe efficient een bedrijf of dienst kan zijn als iedereen z'n werk naar behoren zou doen ... ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik vind nog geen werkvolk ook nog eens.
Ziek wordt ik er van! Ziek ziek ziek ziek.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik vind geen werkvolk omdat al het werkvolk nu ook op hun dikke vette reet willen gaan liggen, er bij gaan liggen.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ach man das 1 van DE redenen waarom ik weiger met kinderen te werken omdat de GROTERE kindjes ( mannen of vrouwen ) liever flairs lezen en zo terwijl ne kleinen aan de kookpotten trekt in de keuken....mé alle gevolgen vandien om maar 1 voorbeeld te nemen .
Trekt ge dan uwen smoel open dan krijgt ge tegenwerking & GEEN werk dus ik ging naar nen andere sector en nogis en nogis ....nu zit ik goe ik werk en moet niet naast mij kijken wel voor mij en achter mij maar dat doe ik graag ...beter 1 gezin dan 1 klasje vol gevaren ![]() iet doen ik doe niks enkel +- 10 gezinnen helpen wa sommige als harde labeur omschrijven ....tjah ik werk graag ...ook in armoede . |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt dat eigenlijk ? Is die job zo onaantrekkelijk? Of betaalt die job zo slecht ? Er moeten toch nog mensen zijn die willen werken ? Waarom vind jij ze dan niet ? (bedoel dat niet aanvallend éh, zal het er maar bij zeggen) ![]() Laatst gewijzigd door Duupje : 18 juni 2007 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag alleen al is dit binnengekomen.
Kijk en huiver mee met mij. 1Opbouw van een zadeldak op een bestaand platdak. 2Renovatie van plat dak. Totale oppervlakte +/- 250 m2 3Wij willen een nieuw dak leggen op onze badkamer. We willen er een > groen dak 4ik heb een oud huis gekocht en het dak zou volledig moeten hernieuwt > zijn.er zitten veel pannen in die kapot zijn en daarom zou ik het > volledig laten herdoen.wat er nu op ligt zijn de gewone dakpannen en > ik zou er ook weer zo'n pannen opleggen.ook is achteraan de dakgoot > kapot,zou deze ook meteen kunnen herstelt worden? 5vernieuwing volledig dak: > plat dak met roofing van 15m2 + herstellen van gemetste schouw > pannendak (opp. huis = 6X9) met aan voor een achterzijde een uitkijk > van elk 6m2 met daarop roofing vervanging van de 2 dakgoten en > herstellen 2 schouwen op het pannendak 6wij zijn op zoek naar een aannemer schilderwerken voor het uitvoeren van reinigings en schilderwerken aan wanden, plafond en staalconstructie van het pand dat wij momenteel aan het renoveren zijn (zie foto's in bijlage). VLOEROPPERVLAKTE 1600m². Uitvoering op zeer korte termein. werken moeten uitgevoerd zijn tegen eind augustus. 7Reiniging + ontmossing dakpannen > Herbehandeling dakpannen EN GEEN MENS TE VINDEN OM TE WERKEN! ALS DAT NIET TRIESTIG IS DAN IS NIKS MEER TRIESTIG.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn niet allemaal over 1 kam te scheren.
Mijn vroegere bazin werkte net als ik elke dag keihard mee in de zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is overal bij alle collega's hetzelfde verhaal tegenwoordig. Overal! Kan toch niet overal slecht zijn mijn gedacht?
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee zeker niet, een bevriende aannemer in Gent zit met hetzelfste probleem als jij. Hij heeft vooral gebrek aan vakbekwame mensen. Van hard werken zullen ze dood gaan zeker. Ik kan het niet, of kwam u helpen ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik doe niet alleen dakwerken hé.
Ga nu ook niet alles zeggen natuurlijk.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan nog, we kunnen het gewoon niet aan en we vinden niemand of als we wel eens iemand vinden zijn het halve gasten of zo vluchtige gasten die niet veel goesting hebben. Ze kunnen rijk worden met hun handen, en het kan hun precies geen bal schelen. Wat scheelt er aan?
![]() |