![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() vandaag in HBVL, ford genk wil taaktijd verminderen met 1 seconde.
dat maakt op 41 seconden 2,4 procent op een taaktijd die nu reeds de grenzen van de menselijke rekbaarheid aftast. als de vakbonden 2,4 opslag zouden durven eisen.... maar goed. om te voorkomen dat de werknemers straks harddrugs moeten gebruiken om hun job aan te kunnen hebben de vakbonden gedreigd met een staking. ik vind dat goed van de vakbonden. mensen zijn toch geen robots ofwel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kdenk dat Ford Genk beter vertrekt zoals ze enkele jaren geleden hadden gepland. Toen zijn ze nog omgekocht door de Gouverneur. Terecht overigens.... het sociale drama dat Ford Genk zou veroorzaken is groter van VW Vorst, Opel, Sabena en DHL samen.
Maar weet je, Ford Genk heeft z'n zwakke schakel afgestoten en is blij. De werknemers zouden nu zeker moeten staken, en blijven doorstaken tot het niet anders kan dan dichtmoet. Ook bij Ford Genk zouden velen de staatslotto van brugpensioen op 50 jaar krijgen of een dikke opstappremie -> werknemers blij. Win-Win situatie. Mens kan zich afvragen waarom de banden al niet zitten te branden voor de poorten
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ik had gewoon graag geweten of ge voor of tegen een verkorting van de taaktijd zijt, raven.
of meer algemeen voor of tegen deze tendens van opgevoerde werkdruk. want dat verspreidt zich naar andere sectoren ook natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik ben voor meer pamperluxe...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pff, moeilijk om daar uitspraken over te doen aangezien niemand van ons (denk ik toch) weet hoe hoog de werkdruk op dit moment is in Ford Genk, maar ik ben geneigd om te denken dat de werkdruk in de automobielsector al hoog genoeg is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze beginnen te sparen voor de oprotpremie's bij Ford
![]()