![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat de criminaliteit vanaf 2006 sterk zou stijgen, was wetenschappelijk 100 % voorspelbaar : in alle landen waar men recent het legale wapenbezit heeft verboden (vb UK en Australie), is er onmiddellijk nadien een sterke toename geweest van het aantal overvallen, inbraken, verkrachtingen en zelfs moorden (officiële cijfers van deze landen beschikbaar in www.Gunfacts.be)
Ook in Belgie gaat het nu blijkbaar de verkeerde kant op. Sinds mei 2006 is het legale wapenbezit quasi verboden (behalve voor erkende jagers en sportschutters), en wat lezen we vandaag in de kranten over 2006 : GVA - 16/07 Weer meer dan een miljoen criminele feiten in België Vorig jaar zijn er in ons land meer dan één miljoen criminele feiten geregistreerd. Dat blijkt uit cijfers van de federale politie, die onze krant kon inkijken. Daarmee stijgt de criminaliteit met 4,5 procent in vergelijking met 2005. Vooral huiselijk geweld, auto- en woninginbraken en vandalisme nemen sterk toe. Dat de gerapporteerde criminaliteit opnieuw stijgt, heeft verschillende oorzaken. Zo krijgen bepaalde vormen van criminaliteit, sinds ze in het Veiligheidsplan zijn opgenomen, meer aandacht. Daardoor wordt sneller een proces-verbaal opgemaakt. Ook de burger klopt almaar vaker aan bij de politie. Vooral huiselijk geweld zat het voorbije jaar sterk in de lift. Er werden liefst 25.617 pv’s opgemaakt, een stijging van dertien procent in een jaar. In één geval op twee ging het om intrafamiliaal geweld tussen (ex-)partners. In één geval op twintig keerde het geweld zich tegen een minderjarig kind. Vorig jaar werden 2.793 feiten (+8%) van seksueel misbruik gemeld. Het meest verontrustend is de stijging bij jongeren tussen tien en zestien jaar. Het aantal auto- en woninginbraken steeg in 2006 met elf procent. Laatst gewijzigd door ynneb : 17 juli 2007 om 07:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat toch goed in dit land. Ge voelt dat toch he.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gerecht doet zijn werk é.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Vraag is hoeveel van die criminaliteit effectief bestraft gaat worden he illwill...
Ik meen te lezen dat het gaat om gerapporteerde misdaden, dat is iets anders dan opgeloste en zeker iets anders dan bestrafte misdaden..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tout va très bien, madame la Marquise! Tout va très bien...
En hoe zou dat toch, voor het grootste gedeelte, komen? De vraag stellen is ze beantwoorden... maar de vraag mag niet gesteld worden want het antwoord geven daarop is verboden... En de gegevens + kostenplaatje die de oorzaken en diegenen die het veroorzaken duidelijk op een rijtje zouden kunnen zetten zijn een "staatsgeheim"! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is dat enkel maar een "gevoel"...
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry.
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is allemaal de schuld van de modale burger , wie meld zo een zaken nu nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is écht een heel leuk oorzaak-gevolg, dat ze tóch iets beter gaan moeten onderbouwen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 juli 2007 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() criminaliteit gestegen .. of feiten die als crimineel worden beschouwd gestegen ?
Kleine nuance is in deze wel op z'n plaats ![]() Ik geloof trouwens niet dat de echte criminaliteit gestegen is .. maar ja hun puriteins establisment ziet een joint op straat roken als een crimineel feit ... dus wat is de inhoud nog van het woord criminaliteit ?
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
dan zal je toch de inspanning eens moeten doen om de analyse op www.gunfacts.be te lezen. Daar staat het oorzaak-gevolg onderbouwd met ongeveer 40 blz cijfermateriaal en officiële statistieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, het roken van joints (of tenminste het in de boeken noteren hiervan) is dan wel gedaald. Als ge wilt weten wat de genoteerde kriminaliteit inhoud, zult ge de statistieken eens moeten raadplegen. Dan kunt ge uitrekenen hoeveel kans ge hebt dat er ingebroken wordt in uw huis, in uw auto...
Tenminste wat de genoteerde kriminaliteit betreft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is het allemaal de schuld van de politiediensten, die het allemaal noteren. Ipv de burger een boete te geven omdat hij zijn auto niet op slot heeft gedaan (aanzetten tot criminaliteit), of een demonstratie over beveiligingen van woningen, aangevuld met een adres van een bevriende beveiligingsinstallateur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k zal wel ne ke zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgende stap: diegene die bestolen werd mag een boete betalen, had hij het maar moeten "onmogelijk" maken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Hoe je inbraken in auto's gaat verminderen ook. De sexueel gefrustreerde mannetjesaap kan echt niet zonder zijn ersatz penis in de vorm van een geweer. Misschien helpt meer sexuele activiteit beter dan een geweer in een relatie. Mijn gedacht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ge komt toch nie tekort eric.......
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik schreef bijna : ge schiet toch niet tekort....
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
den dorpsgek loopt hier toch nog rond, het was al een tijdje geleden dat ik zijn gezever nog heb kunnen lezen... Beste Eric, toen ik mijn eerste post op dit forum deed, antwoordde jij onmiddellijk dat ik een pistool tegen mijn hoofd moest zetten en de trekker overhalen (nadien begon je dan nog mijn echtgenote te beledigen). Herinner je je dat nog ?? Aangezien je ook steeds zo gefocust bent op het sexuele : neem een kleenex en zonder je even af ... Met mijn sexuele activiteit is echt niets mis en ik heb echt geen ersatz nodig ![]() |
|
![]() |
![]() |