Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2007, 17:40   #1
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard Collectief misdaadgedrag

Ik heb hier net op ITV4 een achtervolging gezien door de Engelse politie van een gestolen Lexus.
Na een waanzinnige achtervolging reed de gestolen wagen een zigeunerkamp binnen waarna de dieven vliegensvlug omringd werden door de overige kampbewoners en opgingen in de massa.
Niemand van de kampbewoners had iets gehoord of gezien .....

Moest mijne kleine zoiets uithalen, ik zou hem tot aan het politiekantoor schoppen....

Hoe kan misdaad nu ooit bestreden worden als zelfs de familie en de gemeenschap nu al een oog dichtknijpt....?

En wat als de familie en de gemeenschap allemaal zelf misdadigers zijn?

Dat ze niet wakker liggen van hun reputatie, en zeker 's nachts niet, lijkt me alleszins duidelijk.

Laatst gewijzigd door Amaj : 8 juli 2007 om 17:42.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 18:07   #2
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Dan is er al eens een hechte bevolkingsgroep die zich onvoorwaardelijk solidair opstelt en dan is het weer niet goed.
Oud 8 juli 2007, 21:58   #3
duncan
Banneling

Standaard

Nen tijd terug sloegen vuile flikken een paar gasten af toen ik in Borgerokko woonde awel hé ....daar stonden O O K mensen rond & niemand zag iets ZELFS niet als er de media bij kwam !

DAN....kwamen der allochtonen en autochtonen op straat en D A T werd W E L gezien ....eigenlijk hé hadden die politie agenten serieus slaag mogen krijgen want die stelen zelf ook de police gelijk die rijkeren enz... .

Jammer dat er mensen zen die steeds niks zien mor GOED dat er nog goei mensen zen die alles zien

Werd dienen lexus wel door DIE mensen gepikt of was het een excuus als alibi veur die flikken ?!

Denk daar mor is over na ; het collectieve kudde gedrag van ne vent of wijf bestaat in ALLE klasses van deze corrupte maatschapij.

* ter toevoeging :

Woonwagen bewoners worden in HEEL europa per ongeluk gepest en uitgesloten + gediscrimineert ...zie mor nor de roma's dus tjah arg .

Mischien moeten de heren en dames politici en andere ambtenaren maar is leren hun rekeningen te betalen in de vele horeca zaken waar ze op den bon ston .....collectief misdadig gedrag bestaat dus overal .

( LACHT luidop in zich zelve ) !
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 21:58   #4
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Dan is er al eens een hechte bevolkingsgroep die zich onvoorwaardelijk solidair opstelt en dan is het weer niet goed.
... en de moslimgemeenschap dan?!
Oud 9 juli 2007, 11:05   #5
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

[quote=duncan;2778541]

Werd dienen lexus wel door DIE mensen gepikt of was het een excuus als alibi veur die flikken ?!

Denk daar mor is over na ; het collectieve kudde gedrag van ne vent of wijf bestaat in ALLE klasses van deze corrupte maatschapij.

quote]

a) De achtervolging werd gefilmd, en ze wisten toch wel heel goed de weg naar het zigeunerkamp.....Zoniet is het toch heel raar dat ze uitgerekend in dat zigeunerkamp terechtkwamen.

b) Zou jij je kinderen niet terchtwijzen moesten ze crimineel gedrag vertonen?

Opvoeding.....daar begint alles mee......
Die discussie is op dit forum trouwens al genoeg ter sprake geweest.

Laatst gewijzigd door Amaj : 9 juli 2007 om 11:19.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 06:54   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Ik heb hier net op ITV4 een achtervolging gezien door de Engelse politie van een gestolen Lexus.
Na een waanzinnige achtervolging reed de gestolen wagen een zigeunerkamp binnen waarna de dieven vliegensvlug omringd werden door de overige kampbewoners en opgingen in de massa.
Niemand van de kampbewoners had iets gehoord of gezien .....

Moest mijne kleine zoiets uithalen, ik zou hem tot aan het politiekantoor schoppen....

Hoe kan misdaad nu ooit bestreden worden als zelfs de familie en de gemeenschap nu al een oog dichtknijpt....?

Dat ze niet wakker liggen van hun reputatie, en zeker 's nachts niet, lijkt me alleszins duidelijk.
die mannen geven zelfs hun "schoonmoeder" niet aan !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 06:54   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
allez... niet beginnen hé
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 10 juli 2007, 07:47   #8
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Kunnen we nog het een en ander van leren, ik zou me al veel veiliger voelen op bepaalde plaatsen mocht ik weten dat wanneer een of ander stuk krapuul het in zijn hoofd haalt mij, om maar een voorbeeld te geven, van mijn handtas te beroven, mijn landgenoten mij ter hulp zouden schieten.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 06:35   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Kunnen we nog het een en ander van leren, ik zou me al veel veiliger voelen op bepaalde plaatsen mocht ik weten dat wanneer een of ander stuk krapuul het in zijn hoofd haalt mij, om maar een voorbeeld te geven, van mijn handtas te beroven, mijn landgenoten mij ter hulp zouden schieten.
hun principe van "eigen volk eerst!" is géén racisme !! dat van een Vlaming wel !

Laatst gewijzigd door ancapa : 11 juli 2007 om 06:36.
Oud 11 juli 2007, 06:43   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
hun principe van "eigen volk eerst!" is géén racisme !! dat van een Vlaming wel !
Speak for yourself, ipv te veralgemenen. Niet elke Vlaming cultiveert het "eigen volk eerst-principe".
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 11:47   #11
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Speak for yourself, ipv te veralgemenen. Niet elke Vlaming cultiveert het "eigen volk eerst-principe".
Neen voor de meeste wordt het eigen volk laatst wat dan ook fout is.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 11:54   #12
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
veel te weinig of zelfs geen Vlamingen cultiveren dat...

kruip in uw hoekje en laat u vernederen, beschimpen en eens goed afrossen... zien hoeveel "vrienden" u zullen komen helpen als je belt op hun GSM

''laat een boodschap na de biep..."

"eigen volk laatst en trekt uw plant"

of rookt nog een jointje want dat is goed voor de pijn te verzachten...

arm vlaanderen zelf op 11 juli 2007
Oud 11 juli 2007, 12:39   #13
bosstraat5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht

nog een geluk dat deze "misdadige" volkjes herkenbaar zijn en in kampen wonen. mag er niet aan denken dat er een moeilijk herkenbaar volk binnen ons volk zou leven met dat soort mentaliteit en "collectief misdaadgedrag".
bosstraat5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 15:02   #14
connect
Burger

Standaard

Toch normaal zeker. Ik zou ook mijn maten helpen moesten ze achtervolgd worden door de flikken.
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 15:05   #15
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Toch normaal zeker. Ik zou ook mijn maten helpen moesten ze achtervolgd worden door de flikken.
Ik ook, 'We Zijn Allemaal Misdadigers', wie schrijft het boek?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 15:08   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
En waarom doen ze dit dan niet, denkt ge ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 15:33   #17
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik ook, 'We Zijn Allemaal Misdadigers', wie schrijft het boek?

Er zit daar wel iets in, we zijn op zijn minst allemaal non-actieve misdadigers. En als de gelegenheid zich voordoet grijpen we onze kans.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 15:38   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er zit daar wel iets in, we zijn op zijn minst allemaal non-actieve misdadigers. En als de gelegenheid zich voordoet grijpen we onze kans.
Het misdaadgehalte zal dan wel sterk verschillen van het ene individu tot het andere.
Maar waar dat het ene individu het andere individu rechtstreeks besteelt (zoals een auto stelen), daar moet ge toch al laag voor gevallen zijn.
Gaat gij ne auto stelen, als de gelegenheid zich voordoet ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 15:54   #19
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het misdaadgehalte zal dan wel sterk verschillen van het ene individu tot het andere.
Maar waar dat het ene individu het andere individu rechtstreeks besteelt (zoals een auto stelen), daar moet ge toch al laag voor gevallen zijn.
Gaat gij ne auto stelen, als de gelegenheid zich voordoet ?
Misschien had ik het iets meer genuanceerd moeten stellen. het misdaadgehalte zal inderdaad schelen van mens tot mens, de ene zal een brieventas die op straat ligt wegsteken en het geld houden en de andere zal in de GB het teveel aan wisselgeld teruggeven dat hij krijgt.

Niettemin ben ik van oordeel dat er in alle mensen een zeker misdaadgehalte aanwezig is, het is gewoon zo dat de gelegeheid zich moet voordoen.

Ik heb de link niet meer maar bij ondervraging van een aantal mensen in amerika bleek dat als de mensen niet zouden gepakt en gestraft worden er een heel deel wel bereid was tot bevoorbeeld verkrachtingen. Als ze niet gepakt zouden worden.

Daaruit blijkt dat het voornamelijk schrik is dat de mensen terughoudt. Maar als de gelegenheid zich voordoet zullen er heel wat mensen misdaad plegen.

En dat moet natuurlijk geen verkrachting zijn, kijk maar in de bouw, hoeveel gereedschap en ladders en dergelijke meer verdwijnt daar niet? Dat wordt niet gestolen door beroepsmisdadigers maar in hoofdzaak door gewone mensen, werknemers die het wel zien zitten om een centje bij te verdienen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 15:56   #20
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Wat is dat hier met die zigeuners? Zijn dat de nieuwe joden/moslims ofzo?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be