Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2007, 19:48   #1
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard Klein links en BUB

Bij de uitslagen van de verkiezingen van 10 juni is gebleken dat Partijen zoals PVDA+ en het CAP elks meer stemmen haalde dan de BUB. Hoewel ik voor geen van deze partijen zou stemmen, vind ik het toch leuk dat partijen die ook maar een beetje republikeins meer stemmen halen dan de BUB. Die met zijn unitair programma de klok 100 jaar wil terug draaien en daar zit geen mens op te wachten.
Oud 14 juni 2007, 20:14   #2
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Klein links en de BUB hebben één ding gemeen en dat is het belgicisme.
Geen wonder dat er geen kat op stemt.

Jammer voor klein links, maar door hun ideologie te koppelen aan reactionaire structuren uit de 19e eeuw zullen ze nooit doorbreken.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 20:35   #3
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Bij de uitslagen van de verkiezingen van 10 juni is gebleken dat Partijen zoals PVDA+ en het CAP elks meer stemmen haalde dan de BUB. Hoewel ik voor geen van deze partijen zou stemmen, vind ik het toch leuk dat partijen die ook maar een beetje republikeins meer stemmen halen dan de BUB. Die met zijn unitair programma de klok 100 jaar wil terug draaien en daar zit geen mens op te wachten.
De PVDA en het CAP zijn ook belgicistische, unitaire partijen.
Hans VDC heeft voor de senaatslijst ook op de PVDA gestemd (omdat de BUB geen eigen senaatslijst had ingediend).
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 20:53   #4
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

waren PVDA en CAP maar republikeins
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 23:09   #5
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
En nu "B" zeggen. Waaruit leid je af dat de PVDA niet republikeins is?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 23:17   #6
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Misschien zijn ze inderdaad republikeins maar tegelijkertijd zijn ze wél voor de uitbreiding van Brussel.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 23:17   #7
Ambiorix

Standaard

Citaat:
republikanisme is een intrinsiek gegeven in een programma, niet zomaar een passief "voortvloeien uit". Ik zie nergens republikeinse standpunten, republikeinse actie's of eisen,..
Met republikeins bedoel ik (om misverstanden te vermijden) géen Amerikaans of atlantisch republikeins. Ik bedoel puur Europees anti-monarchisme.
Oud 15 juni 2007, 08:19   #8
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Misschien zijn ze inderdaad republikeins maar tegelijkertijd zijn ze wél voor de uitbreiding van Brussel.
Nog zo één: misschien zijn ze wel republikeins, maar tegelijkertijd zijn ze wel tegen het generatiepact.
Oud 15 juni 2007, 08:21   #9
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
republikanisme is een intrinsiek gegeven in een programma, niet zomaar een passief "voortvloeien uit". Ik zie nergens republikeinse standpunten, republikeinse actie's of eisen,..
Met republikeins bedoel ik (om misverstanden te vermijden) géen Amerikaans of atlantisch republikeins. Ik bedoel puur Europees anti-monarchisme.
Goed, je bedoelt "puur Europees" anti-monarchisme. Als je dus beweert dat de PVDA niet republikeins is, wil je zeggen dat ze niet anti-monarchistisch zijn en dus pro-monarchistisch. Begrijp ik dat goed? Ondertussen heb je dus "A" verduidelijkt, maar nog steeds geen "B" gezegd, hoor.
Oud 15 juni 2007, 08:35   #10
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Weet jij of iemand anders hoeveel stemmen het bubbelclubje behaald heeft? Ik vind daar geen precieze gegevens over.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 10:45   #11
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Goed, je bedoelt "puur Europees" anti-monarchisme. Als je dus beweert dat de PVDA niet republikeins is, wil je zeggen dat ze niet anti-monarchistisch zijn en dus pro-monarchistisch. Begrijp ik dat goed? Ondertussen heb je dus "A" verduidelijkt, maar nog steeds geen "B" gezegd, hoor.
wel, het komt erop neer dat ze niet promonarchistisch zijn maar ook niet contra. En dat laatste is een vereiste, het eerste geen voldoende voorwaarde.
Oud 15 juni 2007, 11:09   #12
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Weet jij of iemand anders hoeveel stemmen het bubbelclubje behaald heeft? Ik vind daar geen precieze gegevens over.
Hier vindt u de nodige informatie. Dit is de [SIZE=-1]Officiële site van de overheid http://verkiezingen2007.belgium.be/nl/index.html . Ik hoop wat u vindt wat u nodig heeft.[/SIZE]
Oud 15 juni 2007, 11:26   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In heel België wisten de bubbelsmurfen 8.607 stemmen te halen, waarmee ze op dezelfde hoogte zitten als Wallon, FN B... En als je dan weet dat de PvdA (die met gelijkaardige middelen werkt en ook niet voortdurend aan bod komt) 37.758 stemmen haalde, dan weet je onmiddellijk hoe populair de unitaristische denkbeelden in dit land zijn!

Ja, het unitaire België staat voor de deur! Hans I en zijn paladijnen zullen de nieuwe regering vormen! Hans I als premier!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 12:10   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zijn republikeinser dan NVA en consoorten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 12:11   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In heel België wisten de bubbelsmurfen 8.607 stemmen te halen, waarmee ze op dezelfde hoogte zitten als Wallon, FN B... En als je dan weet dat de PvdA (die met gelijkaardige middelen werkt en ook niet voortdurend aan bod komt) 37.758 stemmen haalde, dan weet je onmiddellijk hoe populair de unitaristische denkbeelden in dit land zijn!

Ja, het unitaire België staat voor de deur! Hans I en zijn paladijnen zullen de nieuwe regering vormen! Hans I als premier!
Laten we dan meteen een referendum organiseren. Vlaanderen onafhankelijk ja of neen. We weten dan meteen hoe populair de seperatistische denkbeelden echt zijn in dit land.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 juni 2007 om 12:14.
Oud 15 juni 2007, 12:17   #16
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bedankt Jan en de rechtvaardige rechter. Had die kaartersclub bij de vorige federale verkiezingen geen 13.000 stemmen gehaald? Mocht ik tot een partij behoren die dergelijk resultaat neerzet, ik zou door de grond zinken van schaamte. En onmiddellijk mijn conclusies trekken. Voor de rest kan ik mijn opinie over de opperbubbel hier niet kwijt, ik kan het mij niet veroorloven strafpunten te krijgen voor een paar achterlijke kwibussen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 12:20   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Laten we dan meteen een referendum organiseren. Vlaanderen onafhankelijk ja of neen. We weten dan meteen hoe populair de seperatistische denkbeelden echt zijn in dit land.
Wat mij betreft, is dat geen enkel probleem. Alleen - de reactie van Di Rupo in gedachten - zijn de Franstaligen daar zeker niet voor te vinden. In deze heb ik me altijd gespiegeld aan de werkwijze in Québec.
Oud 15 juni 2007, 12:22   #18
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft, is dat geen enkel probleem. Alleen - de reactie van Di Rupo in gedachten - zijn de Franstaligen daar zeker niet voor te vinden. In deze heb ik me altijd gespiegeld aan de werkwijze in Québec.

Sinds wanneer lig je wakker van wat Di Rupo denkt?
Oud 15 juni 2007, 12:24   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Sinds wanneer lig je wakker van wat Di Rupo denkt?
Ik niet, maar het is een indicator dat de Franstaligen niet staan te trappelen op een referendum over het voortbestaan van België. Of denkt u het omgekeerde?
Oud 15 juni 2007, 12:24   #20
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
wel, het komt erop neer dat ze niet promonarchistisch zijn maar ook niet contra. En dat laatste is een vereiste, het eerste geen voldoende voorwaarde.
En ben je ook van plan om hard te maken wat je schrijft? Of moeten we ervan uitgaan dat het wel zo zal zijn omdat Ambiorix het schrijft?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be