![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het heeft weer lang geduurd. Een regering is er nog niet, maar dat er weer poen te weinig zal zijn om ze te onderhouden is wél al gekend.
Ik vraag mij af of die mensen ( en zeker die Milquet) dit nog zonder scrupules durven blijven verkondigen, terwijl ze met hun dure sleeën toekomen op Hertoginnedal. We betalen ons nu reeds blauw aan allerhande belastingen en taxen en nog steeds komen ze niet toe om het land te besturen. Ik stel mij echt de vraag waar al ons belastingeld naartoe gaat. Milieu betalen we zelf (waterrecyclage, afval,etc..), gezondheidszorg betalen we meer en meer ook zelf, de belastingsdruk, daar moet ook geen tekeninkske bij gemaakt worden, de wegen onderhouden we ook al door al de boete's die on ons strot geduwd worden als we dan eens durven gas te geven. De staat zou voor de besparingen maar eens moeten kijken in hun eigen rangen en de politieke malaise van ons apenland eens grondig hervormen en afslanken, daar zal wel genoeg poen uit te halen zijn voor de volgende 5 jaar begrotingen. In plaats van weer eens de werkende medemens op schaamteloze wijze te bestelen. Voor alle duidelijkheid ik heb géén dikke pree en behoor tot de gewone werkende middenklasse die mooi afdraagt en bestolen word lang alle kanten door onze regering . Ik weet dat het cliche's zijn, maar het doet toch altijd eens goed om te kunnen kappen op die schaamteloze profiteurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Eventjes een vraag: welke belg (of beter welk type belg) rijdt rond met een nummerplaat die begint met de B, gevolgd door 4 nummers. De nummerplaat was groen (of blauw) met wit (witte achtergrond zoals de gewone belgische nummerplaten).
Het was een VETTE A8 van Audi, dubbele uitlaat en aan een kruissnelheid van 180kmu over de spaanse AP7. Het was zaterdag ongeveer 14u en ter hoogte van Castellon.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met een B ? ook met belgisch vlaggetje in verwerkt ? dan lijkt het op een nummerplaat vh Belgische leger ... http://www.licenseplatemania.com/lan.../belgie_fr.htm ... geen idee dus ... gewoon een oude belgische plaat met nog maar één letter ... en jij bent een beetje kleurenblind (rood groen) ... zou nog t meest waarschijnlijk zijn ... Laatst gewijzigd door Anna List : 31 juli 2007 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Misschien een voertuig van het belgisch leger?
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
International Organization series ![]() ![]() maar ik dacht echt te weten dat de nummerplaat slecht 4 nummers had, maar hij reed ook zo snel he?! ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Is een internationale nummerplaat ofwel een transitplaat voor lange duur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in welk landsgedeelte zitten proportioneel de meest ambtenaren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil wel eens dat cijfermateriaal zien waarop u zich baseert om te concluderen dat ons belastingsgeld "vooral - d.i. grotendeels - naar 6 parlement en regeringen en 1.000.000 ambtenaren" gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dank bij voorbaat om hierop wat toelichting te geven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() DAt het merendeel van die ambtenaren leerkrachten zijn, ontgaat u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of hij komt af met provincies, en als je dan z'n ongelijk bewijst, komt hij niet meer terug in een topic.
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hierbij merk ik nog op dat een paar maand geleden uitkwam dat er 14000 mensen én dopten én werkten door kruisen van sociale zekerheidsbestanden. Ondanks het mega-aantal ambtenaren kon men tot voor kort dit niet ontdekken. Je moet niet vragen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Lijkt mij momenteel wel zinvol de vraag te stellen naar de beschikbare overheidsfinanciën en de stand van de begroting.
Knack heeft het vandaag over de "start met een budgettair rampjaar" en geeft mee dat de belastingsontvangsten nu al ruim 900 miljoen euro lager uitvallen dat vooropgezet in de begroting. Om de begroting 2007 in orde te krijgen moeten nog minstens 1,7 miljard euro en wellicht 2,8 miljard euro worden bespaard. De geplande eenmalige inkomsten door overname van pensioenfondsen voor 500 miljoen euro en de nieuwe verkoop van overheidsgebouwen voor 600 miljoen euro zijn trouwens nog niet ingevuld. Volgens de werkgroep 'Budget' moet ook voor volgend jaar en bij ongewijzigd beleid nog rekening gehouden worden met een tekort van 2,14 miljard euro, terwijl er eigenlijk een overschot zou moeten zijn van 1,5 miljard euro. Er wordt bovendien nog gewaarschuwd voor hogere rentelasten. Opvallend in de nota van de werkgroep is verder dat wordt gesproken over 'een onderliggend traject' in het formatieberaad, dat de financiële inspanning in 2008 nog houdt op slechts 1,5 miljard, maar dit bedrag wel laat oplopen tot ruim 4 miljard in 2011. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Guy zit misschien met een 'oortje' in het regeringsformaat, maar het nu niet negeren van de ernstige cijfers is wel in schril contrast met de Numero Uno. Voor hem was alles goed, als hij zijn post op de ivoren toren maar kon blijven uitoefenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() de flaminganten wilden helemaal geen federalisme, noch zoveel parlementen. De geschiedenis niet verdraaien hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen mogen dus proportioneel zoveel leerkrachten benoemen als ze willen, ze moeten ze toch uit eigen Waalse middelen betalen. De tijd dat het onderwijs nog niet gefederaliseerd was, en dat Wallonië niet in staat was om eksakt op te geven hoeveel leerkrachten er eigenlijk waren (sommigen werkten part-time, sommigen part-time maar over twee scholen een full-time ...), alsook hoeveel leerlingen er waren. Ze konden natuurlijk wel, maar ze zegden van niet want ze wisten wel dat ze in vergelijking met de Vlaamse sijfers een mal figuur sloegen. Vraag me hier geen link van, het is van de tijd toen er nog geen internet was. Gelukkig is op vlak van onderwijs, het oude Vlaamse spreekwoord intussen geldig: goede rekeningen maken goede vrienden. D�*t is wat federalisering ons brengt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |