![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Is het jullie ook opgevallen hoet groot het verschil is als er op de VRT een VLD-er of een Groene wordt geïnterviewd? Gisteren zaten zowel Verwilghen (VLD) als Staes (Groen) in Terzake. De eerste kreeg van Kathleen Cools geen enkele kans om uit te spreken en werd bijna in iedere zin onbeleefd en ruw onderbroken. De tweede mocht rustig zijn verhaaltje doen, zonder enig weerwerk of onderbreking van Cools. Verschrikkelijk! Trouwens, heel die gewoonte van dat onderbreken door zogenaamd 'kritische' journalisten (Phara de Aguirre destijds op kop!) is een ellende om naar te kijken en te luisteren. Het typeert ook de totaal verziekte sfeer op de VRT-redactie: een geïnterviewde is volgens de VRT-journalisten al lang niet meer iemand waar je informatie moet van loskrijgen, maar iemand die je moet aanvallen en irriteren in de hoop een unieke 'quote' te ontfutselen. Ziekelijke gewoonte, en het wordt pas écht erg als blijkt dat politici van sommige partijen aan deze mishandeling ontsnappen. Bah.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Het ging wel om 2 totaal verschillende onderwerpen. Dus eigenlijk niet te vergelijken.
Maar het is ook zo dat het bij Staes niet zozeer ging over zijn beleidsdaden, eerder informatief. Bij Verwilghen ging het wel degelijk om zijn beleid. En mensen die een beleid moeten voeren en geen duidelijke antwoorden geven, die moet je natuurlijk wel onderbreken, anders praten ze gewoon de tijd vol met onnuttige praat. En voordat je mij gaat bestempelen, ik ben géén "groene" of "rooie". Er gaat inderdaad wel veel mis tegenwoordig bij de vrt nieuwsdienst. Dat geen ik toe. Maar die constante zaag over "partijdigheid" van de journalisten, komaan jongens.....
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, sinds de vorige gemeenteraadsverkiezingen kunnen ze het moeilijk nog ontkennen. De VRT journaliste te antwerpen kreeg haast een orgasme iedere keer ze met Janssens mocht praten.
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() In beide onderwerpen zat evenveel 'beleid' als 'informatie'. Perfect vergelijkbaar dus, en bovendien verkondigde Verwilghen in zijn uitleg een standpunt dat indruiste tegen dat van zijn partij. In dit geval kon je 'm dus moeilijk van 'propaganda verkopen' beschuldigen. Nee, wie deze twee interviews objectief heeft bekeken, moet toegeven dat het verschil in aanpak opvallend was. Trouwens: het is een algemeen bekend feit (en ik kan het weten, want ik ben zelf 10 jaar beroepsjournalist geweest, mét kaart van BiZa, dus ik heb tussen dit volkje geleefd en gewerkt) dat 80% van de journalisten eerder linkse en alternatieve sympathieën koesteren. Tot daar aan toe, maar die voorkeur mag niet uit hun aanpak van geïnterviewden blijken. Zo had Martine Tanghe het de dag daarvoor nog over '6 maanden extra amnestie voor wapenbezitters', toen ze berichtte over de verlenging met 6 maanden van de termijn om wapenvergunningen te vernieuwen. Van 'biased' gesproken! De verlenging van 6 maanden is er gekomen omdat de inderhaast gestemde nieuwe wapenwet vol kemels van formaat zat en de regering door de Raad van State werd teruggefloten. Een journaliste die dat verdraait naar 'amnestie voor wapenbezitters', is het beroep onwaardig. Het illustreert bovendien het niveau (of het gebrek eraan) van de informatie die we tegenwoordig opgelepeld krijgen. Beschamend.
Laatst gewijzigd door Jukes : 23 juni 2007 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben jullie dat nù nog maar door?
Volgens vele Nederlanders zijn hun zenders OOK compleet links... maar ik kijk ernaar om tenminste het idee te krijgen dat ik een beetje neutrale informatie krijg. Dat wil dan al serieus wat zeggen. Voor mij is VRT al jaren : de PRAVDA (Propaganda voor Rood en Anarchistisch Vlaanderen Dagelijks Aangeboden).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 juni 2007 om 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderlijfke: "nu zal ik uw baas niet worden" VRT journaliste: "Spijtig... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Het plat opportunisme dat uit dat antwoord spreekt is typisch voor Janssens. Als de verkiezingsluitslagen voor de Sp.a minder goed waren geweest, dan had onze reclameboy het zeker voor het onzekere gekozen en was hij terug in de commercie gestapt. Toffe leiders om op lange termijn iets mee te plannen. Een échte rooie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus.
De vrt is groen, rood, blauw. Sebiet nog oranje?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Dat journalisten partijdig zijn kan ik aannemen, het zijn ook mensen.
Dat die partijdigeheid van het scherm loopt zou echter niet mogen. In feite betekent dit dat ze hun werk niet goed doen. Als kijker voel je heel goed aan, dat men sommige politici gewoon een kanaal aanbiedt om hun propaganda te spuien. Andere politici worden constant gehinderd en onderbroken. Dit laatste niet om relevante informatie los te krijgen, meer om te beletten dat harde waarheden gesproken worden. Spijtig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Martine: "Een stevige ruk naar rechts, zegt men hier. Bevestigen de cijfers dat ook, Ivan?"
Ivan de Vadder: "Ik vrees het, Martine"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Ik vond nochtans tijdens verkiezingen 2007 dat Vera Dua (nochtans groen) elke keer onderbroken werd, terwijl VLD'ers toen blijkbaar wel mochten uitpraten. Nu ja, er viel toen ook niets interessants te melden over groen, terwijl VLD een redelijke terugval kende. Ze kiezen ook het nieuws wat voor hun het interessantste lijkt (terecht of niet, is discutabel).
Er was vooral een quote van Vera Dua die hilarisch was. Ik ga hier moeten parafraseren, maar het is min of meer correct. VD: "Vooral tijdens de verkiezingen zijn wij nauwelijks aan bod geweest in de media. Telkens als het over inhoud ging dan w-" Journalist: "Ja sorry Vera, maar we moeten hier onderbreken. Wij krijgen net nieuws dat... Wat betreft de 'sensatiejournalistiek' van de VRT kan ik Siegfried Bracke wel als schoolvoorbeeld aanhalen. Die is toch echt wel een meester in het verdraaien van woorden en foutief teren op connotaties.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ik stel maar vast dat er de laatste vijf jaar een enorme verzachting tav het VB heeft plaatsgevonden bij de VRT.
zodanig zelfs dat de slinger naar de andere kant doorsloeg. bracké, pauwels etc. durven het VB nog nauwelijks tegenspreken of een heikele vraag voor de voeten werpen en dat terwijl VLD'ers en sp.a'ers de volle laag krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Jij bent nog ondemocratischer dan de linkse fascisten van de VRT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er is dus nog wat marge voor jou om ontevreden te zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() de VRT is in de voorbije acht jaar vooral een paarse zender geweest. Links is iets helemaal anders dan paars...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar even tussen ons gezegd en gezwegen... Je ziet wel dat de VRT een geel bastion is. Bart Staes (ex-Volksunie!) en Phara de Aguirre (waarschijnlijk een verdoken Batasuna-aanhangster)... Met Geert Bourgeois (N-VA) als minister van media. Ik hoef er geen tekeninkje bij te maken, maar ons VlaemSSch-nazionalistisch mediacomplot begint vorm te krijgen. Maar bezuin het hier aub niet teveel rond, hé. Dit blijft onder ons tweetjes. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Van hetzefde laken een broek zal dan voor jou wel geen probleem zijn ?
|
![]() |
![]() |